Ontwikkelingen HHK

Bertiel

Re: Ontwikkelingen HHK

Bericht door Bertiel »

over welke gemeente gaat het?
Heb ook geen idee, neem aan dat er geen HHK leden uit andere gemeentes door perforatie lid mogen worden
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.

Gib dich zufrieden und sei stille
Henk J

Bericht door Henk J »

HHKtE schreef: Gisteren, 21:03 HHK MAARTENSDIJK heeft het verbod om.te reizen van de predikant en gastpredikanten op zondag opgeheven
Volgens mij was het de laatste HHK gemeente met deze eis aan predikanten
Dat is te zien aan het preekrooster, is in een keer een stuk meer gevuld. Bij mijn weten was het inderdaad de laatste HHG die deze eis nog hanteerde.
Henk J

Bericht door Henk J »

MGG schreef: Vandaag, 07:14
refoweb schreef: De dichtstbijzijnde Hersteld Hervormde gemeente is 10 minuten rijden, maar zij hebben een ledenstop omdat dit gebouw overvol is.
Ervan uitgaande dat dit klopt, hoe werkt zoiets in de praktijk? Mogen alleen leden van andere reformatorische kerken uit de buurt geen lid worden? Mensen die bijvoorbeeld verhuizen vallen neem ik aan niet onder een ledenstop.
Geen idee, de vraagstelling is te summier om daar wat duidelijkheid over te krijgen. Het lijkt me dat er altijd ruimte moet zijn voor mensen die verhuizen. Voor de volledigheid: https://www.refoweb.nl/vragenrubriek/32 ... oprichten/
Plaats reactie