Dank, maar ik heb hem wel gestolen van @DDDTerri schreef: ↑Vandaag, 18:17Los van het onderwerp, ik vind dit een prachtige zin.huisman schreef: ↑Vandaag, 17:18DDD schreef: ↑Vandaag, 17:05 Precies. Dat is exact waarom ik mij er zo aan stoorde.
Mijn punt is, dat onzinstellingen afbreuk doen aan de terechte vragen over bepaalde ontwikkelingen in de cultuur. Ik vind deze muziek niet heel mooi, maar hij zit wel goed in elkaar. Dat kan ik zelfs als leek nog horen. Maar daar is niet alles mee gezegd. Want inderdaad zijn er bij drugsgebruik zeker kritische vragen te stellen. Niet alleen qua gezondheid, maar ook qua criminaliteit. Maar dat is niet hetzelfde als zonder enige medische onderbouwing zeggen dat dansen op een hoog aantal bpm nogal ongezond zal zijn. Ik heb geen flauw idee. Ik denk dat hele dagen op een stoel zitten niet gezonder is. Maar het gaat erom dat je geen twijfelachtige stellingen inneemt.Ambtenaar schreef: ↑Vandaag, 12:32
Wat nu je punt dan is t.a.v. festivals is mij niet meer helder.
Wat betreft je opmerkingen over de kwaliteit of selectiviteit van het interview kan ik je grotendeels volgen. Predikanten worden over het algemeen niet zo kritisch benaderd, terwijl over met name de uithoeken van reformatorisch Nederland best wel kritische opmerkingen te maken zijn. Maar dat ligt te gevoelig bij de achterban, zelfs op dit forum. Ik duidde laatst iets als obscuur in relatie tot een kerk. Dat mag blijkbaar niet gezegd worden.
Ik denk dat ik tegen kinderen zou zeggen dat muzieksmaken neutraal zijn, maar vrienden niet. En dat er goede en slechte muziek is. En dat je daarom bij voorkeur dingen doet die opbouwend zijn, en tot Gods eer. En dan zou ik heel benieuwd zijn of zo'n festival nu werkelijk opbouwend is en tot Gods eer. En natuurlijk maakt het verschil in hoeverre een kind zelfstandig na kan denken. Je ziet in het interview dat dat zelfs voor volwassenen soms al veel gevraagd is. Dus alles ook naar eigen aard en wijsheid van het kind.
Maar ik zie geen enkele bijbelse reden om aan te nemen dat God bezwaar zou hebben tegen uptempo muziek. En ook als dingen alleen voor ontspanning of vermaak zijn, dan kunnen ze nog heel goed tot eer van God zijn.
En als dit niet tot eer van God is, dan zal de heilige Geest daar vanzelf duidelijkheid over geven. Daar hoeft niemand zich zorgen over te maken, dat is een duidelijke bijbelse toezegging.
Je drukt je weer zeldzaam ondoorgrondelijk uit.
Wij zeggen dan altijd hier thuis: "die schrijven we op".
Erdee
Re: Erdee
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Prima om iemand kritisch te bevragen. Ik kan me echter niet aan de indruk onttrekken dat bij prominenten uit de reformatorische wereld, zoals bijv. predikanten, diezelfde kritische houding achterwege blijft.huisman schreef: ↑Vandaag, 16:32
Jullie doen net alsof een interview in een krant gelijk is aan een pastoraal gesprek. Een interview in een krant gaat om lezers te informeren niet om de geïnterviewde pastorale bijstand te geven. Zo’n geïnterviewde is ook geen slachtoffer of zo. Hij of zij werkt geheel vrijwillig mee en krijgt het uitgewerkte interview van te voren ter inzage.
Dat voelt voor mij een beetje wrang.
Voor alle roeptoeters hier, luister deze podcast eens.Gerardus2 schreef: ↑Gisteren, 19:55 Terugblik op het interview met Sefa: https://www.rd.nl/artikel/1137925-was-h ... fronterend
Het RD blikt terug op het interview en de journalist zegt: Was een heel fijn en hartelijk gesprek en het artikel is na controle met toestemming van Sefa gepubliceerd.
Nu zie ik de gemiddelde GerGem dominee ook niet uit zijn dak gaan op het Defqon festival.Ambtenaar schreef: ↑Vandaag, 19:29Prima om iemand kritisch te bevragen. Ik kan me echter niet aan de indruk onttrekken dat bij prominenten uit de reformatorische wereld, zoals bijv. predikanten, diezelfde kritische houding achterwege blijft.huisman schreef: ↑Vandaag, 16:32
Jullie doen net alsof een interview in een krant gelijk is aan een pastoraal gesprek. Een interview in een krant gaat om lezers te informeren niet om de geïnterviewde pastorale bijstand te geven. Zo’n geïnterviewde is ook geen slachtoffer of zo. Hij of zij werkt geheel vrijwillig mee en krijgt het uitgewerkte interview van te voren ter inzage.
Dat voelt voor mij een beetje wrang.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.