Maatregelen kerk ivm coronavirus

helma

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door helma »

https://www.nporadio1.nl/nieuws-en-co/u ... 2020-10-09

Tussen 17.00 en 18.00 u op 46 minuten
Gesprek in de Adventkerk Veenendaal

(ook op journaal vanavond korte weergave)
Jeremiah

Bericht door Jeremiah »

Laag

Bericht door Laag »

Jeremiah schreef:Staphorst is jaloersmakend https://www.nrc.nl/nieuws/2020/10/09/st ... d-a4015426
Een verademing, zou zo in het RD passen.
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Laag schreef:
Jeremiah schreef:Staphorst is jaloersmakend https://www.nrc.nl/nieuws/2020/10/09/st ... d-a4015426
Een verademing, zou zo in het RD passen.
Juist mensen die zich 'christen' noemen moesten zich schamen.
Maar we weigeren schaamrood te worden.
Waar zal het nog een einde nemen? De tijd, gaat naar een einde.
Dan is alle weerspraak getild en rechtvaardig geoordeeld.
Maar... we geloven het toch niet, we vechten door tot het einde.

Laatste nieuws:
Louisiana weer getroffen door een orkaan, de tiende al sinds dit jaar en miljardenschade....
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
-DIA-

Bericht door -DIA- »

helma schreef:https://www.nporadio1.nl/nieuws-en-co/u ... 2020-10-09

Tussen 17.00 en 18.00 u op 46 minuten
Gesprek in de Adventkerk Veenendaal

(ook op journaal vanavond korte weergave)
Een (voor ons) bekend gezicht in beeld! Ik had hem jaren niet gezien. Ik herken hem wel maar hij is oud geworden.
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
pierre27

Bericht door pierre27 »

Raak geschreven.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Habitat

Bericht door Habitat »

Wauw, wat een column!
Ik vind het gewoon ontroerend dat iemand 'van buiten' het zo voor onze kerkgang opneemt.
Forummer

Bericht door Forummer »

Deze kon ik wel gewoon lezen, die van het RD niet :quoi

Prachtig stuk, heb m meteen doorgestuurd :)
De wereld staat in brand, maar wij gooien olie op het vuur door ons toekijken aan de kant
Herman
Moderator

Bericht door Herman »

Het is een angstvallig horizontaal geschreven column. Buiten het citaat van ds. Huijser wordt de aanbidding voor God, wat toch het begrip eredienst aanduid, slecht omschreven, bijvoorbeeld: 'in een bubbel met elkaar gewone dingen heilig maken'.
Ad Anker
Moderator

Bericht door Ad Anker »

Herman schreef:Het is een angstvallig horizontaal geschreven column. Buiten het citaat van ds. Huijser wordt de aanbidding voor God, wat toch het begrip eredienst aanduid, slecht omschreven, bijvoorbeeld: 'in een bubbel met elkaar gewone dingen heilig maken'.
Zeker. Vanuit een seculier oogpunt. Maar het punt wat zij maakt is zo juist. Heel veel zaken zijn opgeefbaar, maar de kerkgang niet. Daarom waardeer ik deze column wel erg.
Mara

Bericht door Mara »

Goede column, helder verwoord, zoals de meeste columns van haar hand.
Hij toont ook aan hoe groot de kloof is tussen de seculieren en "zwaar gereformeerden".

"Ik keek telkens weer naar de beelden van die mensen wandelend naar de kerk, en ik zag ze als het hoogtepunt van menselijkheid in deze crisis. Samen zitten, samen zingen, samen klonteren. In een bubbel met elkaar gewone dingen heilig maken."

Toch de ramen en deuren van de kerken maar eens opengooien dan.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
DDD

Bericht door DDD »

Herman schreef:Het is een angstvallig horizontaal geschreven column. Buiten het citaat van ds. Huijser wordt de aanbidding voor God, wat toch het begrip eredienst aanduid, slecht omschreven, bijvoorbeeld: 'in een bubbel met elkaar gewone dingen heilig maken'.
Waarom is dat angstvallig en slecht omschreven?
Ad Anker
Moderator

Bericht door Ad Anker »

In de prediking komt God tot ons. En niet wij maken gewone dingen heilig. Dat is het horizontale.
samanthi

Bericht door samanthi »

Mara schreef:Goede column, helder verwoord, zoals de meeste columns van haar hand.
Hij toont ook aan hoe groot de kloof is tussen de seculieren en "zwaar gereformeerden".

"Ik keek telkens weer naar de beelden van die mensen wandelend naar de kerk, en ik zag ze als het hoogtepunt van menselijkheid in deze crisis. Samen zitten, samen zingen, samen klonteren. In een bubbel met elkaar gewone dingen heilig maken."

Toch de ramen en deuren van de kerken maar eens opengooien dan.
Daar zit het punt nu juist.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Forummer

Bericht door Forummer »

Anders ga je even lekker zuur lopen doen. Zij verwoord hoe ze als ongelovige tegen ons aankijkt. En dat is redelijk positief. Er zullen er genoeg zijn die anders tegen ons aankijken. Daarom is zo'n column ook wel eens fijn om te lezen, zeker na de media storm van afgelopen week.

Ik lees juist dat ze verder kijkt dan het veelgedeelde citaat van ds Huijser en ook benoemt dat hij méér zegt. Dat is wel zo eerlijk ook. Maar ze heeft dus de moeite genomen om echt te luisteren!

En laten we eerlijk zijn, wat betreft die bubbel heeft ze ergens wel gelijk. Zou voor ons een eye-opener moeten zijn, inderdaad de deuren van de kerk open gooien . zodra de richtlijnen van de RIVM dat toelaten :)
Laatst gewijzigd door Forummer op 10 okt 2020, 10:32, 2 keer totaal gewijzigd.
De wereld staat in brand, maar wij gooien olie op het vuur door ons toekijken aan de kant
Plaats reactie