Dat heeft pas zin als je verschijnselen van infectie hebt. Als je gezond bent en afstand houdt, is 3 tot 6 g per dag wel genoeg.refo schreef:...Ik slik een ons vitamine C per dag, dat helpt ook...

Dat heeft pas zin als je verschijnselen van infectie hebt. Als je gezond bent en afstand houdt, is 3 tot 6 g per dag wel genoeg.refo schreef:...Ik slik een ons vitamine C per dag, dat helpt ook...
Gedeeltelijk mee eens. De modellen moeten vooral gebruikt worden om kwalitatief inzicht te krijgen en niet zozeer kwantitatief. Mensen zijn niet heel voorspelbaar. Als een groep zijn mensen iets beter voorspelbaar, maar nog steeds niet goed genoeg. Dat betekent niet dat we geen flauw benul hebben of dat we maar weinig op onze modellen kunnen vertrouwen. We moeten ze echter gebruiken voor grote lijnen (verwachte uiteindelijke uitkomsten als functie van scenarios, niet zozeer als voorspellingen) en navigatie op korte termijn. De modellen zijn niet als de TomTom die je de weg naar het eindpunt wijzen, maar als het kompas (of misschien de sextant) die je wel de goede richting wijzen (hoewel je in een doodlopend pad terecht kunt komen).Wim Anker schreef:
Conclusie is toch gewoon, net als bij weersvoorspellingen meer dan 2 weken vooruit, dat we geen flauw benul hebben? De beste modellen zijn gewoon onvoldoende om effectief mee te werken of om de werkelijkheid correct weer te geven. En dat is geen afwijzen van wetenschap. De modellen zijn ws 100x beter dan voorspellen zonder model.. Maar dan reflecteert het model, b.v. slechts 0.0001% van de werkelijkheid i.p.v. 0.000001.
ik sluit me aan bij @Valcke en ik hekel de arrogantie van de wetenschap. Erken (met COVID19) dat God groot is en wij het niet begrijpen.
En dat zou het begin van de oplossing zijn.Wim Anker schreef:ik sluit me aan bij @Valcke en ik hekel de arrogantie van de wetenschap. Erken bij COVID19 dat God groot is en wij het niet begrijpen. En laat de wetenschap, vanuit die grondhouding, aan het werk gaan.
Juist.Ad Anker schreef:En dat zou het begin van de oplossing zijn.Wim Anker schreef:ik sluit me aan bij @Valcke en ik hekel de arrogantie van de wetenschap. Erken bij COVID19 dat God groot is en wij het niet begrijpen. En laat de wetenschap, vanuit die grondhouding, aan het werk gaan.
Zeker. Maar de overheid mag natuurlijk nooit heersen over het geweten. Vergeet dat niet.GerefGemeente-lid schreef:Juist.Ad Anker schreef:En dat zou het begin van de oplossing zijn.Wim Anker schreef:ik sluit me aan bij @Valcke en ik hekel de arrogantie van de wetenschap. Erken bij COVID19 dat God groot is en wij het niet begrijpen. En laat de wetenschap, vanuit die grondhouding, aan het werk gaan.
En vergeet dan ook Romeinen 13: 1-7 niet!
Ik denk overigens niet dat Paulus bad dat Nero voorspoedig zou zijn in de maatregelen die hij inzette om de christen te verdelgen. Wat zou Paulus wel gebeden hebben?GerefGemeente-lid schreef:Juist.Ad Anker schreef:En dat zou het begin van de oplossing zijn.Wim Anker schreef:ik sluit me aan bij @Valcke en ik hekel de arrogantie van de wetenschap. Erken bij COVID19 dat God groot is en wij het niet begrijpen. En laat de wetenschap, vanuit die grondhouding, aan het werk gaan.
Ook nu zijn er predikanten die wel voor de overheid bidden, maar wel voelen dat dit moeilijker wordt. Wij mogen dat niet nalaten. Als een land wordt overgegeven aan zichzelf wordt vanzelf het gebed een keer afgesneden. We lezen daar ook over in Jeremia 7:16: Gij dan, bid niet voor dit volk, en hef geen geschrei noch gebed voor hen op, en loop Mij niet aan, want ik zal u niet horen.Wim Anker schreef:Ik denk overigens niet dat Paulus bad dat Nero voorspoedig zou zijn in de maatregelen die hij inzette om de christen te verdelgen. Wat zou Paulus wel gebeden hebben?GerefGemeente-lid schreef:Juist.Ad Anker schreef:En dat zou het begin van de oplossing zijn.Wim Anker schreef:ik sluit me aan bij @Valcke en ik hekel de arrogantie van de wetenschap. Erken bij COVID19 dat God groot is en wij het niet begrijpen. En laat de wetenschap, vanuit die grondhouding, aan het werk gaan.
Dat doet de overheid op dit moment helemaal niet. Ik vind het een overtreding van het vijfde gebod en van het negende gebod om de overheid in ons vaderland te vergelijken met de regeringsperiode van keizer Nero.Wim Anker schreef:Ik denk overigens niet dat Paulus bad dat Nero voorspoedig zou zijn in de maatregelen die hij inzette om de christen te verdelgen. Wat zou Paulus wel gebeden hebben?GerefGemeente-lid schreef:Juist.Ad Anker schreef:En dat zou het begin van de oplossing zijn.Wim Anker schreef:ik sluit me aan bij @Valcke en ik hekel de arrogantie van de wetenschap. Erken bij COVID19 dat God groot is en wij het niet begrijpen. En laat de wetenschap, vanuit die grondhouding, aan het werk gaan.
Laten we eerst het debat van deze dag maar eens afwachten. Ik zie nog niet zo gauw een meerderheid voor 2G.Valcke schreef:Zeker. Maar de overheid mag natuurlijk nooit heersen over het geweten. Vergeet dat niet.GerefGemeente-lid schreef:Juist.Ad Anker schreef:En dat zou het begin van de oplossing zijn.Wim Anker schreef:ik sluit me aan bij @Valcke en ik hekel de arrogantie van de wetenschap. Erken bij COVID19 dat God groot is en wij het niet begrijpen. En laat de wetenschap, vanuit die grondhouding, aan het werk gaan.
Ook moet en mag er gewaarschuwd worden tegen de geest die de overheid momenteel doortrekt, de geest van controle en uitsluiting van burgers. Daaraan mogen we zelfs niet meewerken.
Die vergelijking maak ik ook nietGerefGemeente-lid schreef:Dat doet de overheid op dit moment helemaal niet. Ik vind het een overtreding van het vijfde gebod en van het negende gebod om de overheid in ons vaderland te vergelijken met de regeringsperiode van keizer Nero.Wim Anker schreef:Ik denk overigens niet dat Paulus bad dat Nero voorspoedig zou zijn in de maatregelen die hij inzette om de christen te verdelgen. Wat zou Paulus wel gebeden hebben?GerefGemeente-lid schreef: En vergeet dan ook Romeinen 13: 1-7 niet!
Inderdaad, moraliserend van alles vinden maar zelf geen mening uiten is niet sterk. Hoe duidt jij het gebed van Paulus voor de overheid?Wim Anker schreef:Die vergelijking maak ik ook nietGerefGemeente-lid schreef:Dat doet de overheid op dit moment helemaal niet. Ik vind het een overtreding van het vijfde gebod en van het negende gebod om de overheid in ons vaderland te vergelijken met de regeringsperiode van keizer Nero.Wim Anker schreef:Ik denk overigens niet dat Paulus bad dat Nero voorspoedig zou zijn in de maatregelen die hij inzette om de christen te verdelgen. Wat zou Paulus wel gebeden hebben?GerefGemeente-lid schreef: En vergeet dan ook Romeinen 13: 1-7 niet!![]()
Heb je ook antwoord op mijn vraag?
Misschien wel hetzelfde wat Stefanus bad toen hij stervende was...Wim Anker schreef:Die vergelijking maak ik ook nietGerefGemeente-lid schreef:Dat doet de overheid op dit moment helemaal niet. Ik vind het een overtreding van het vijfde gebod en van het negende gebod om de overheid in ons vaderland te vergelijken met de regeringsperiode van keizer Nero.Wim Anker schreef:Ik denk overigens niet dat Paulus bad dat Nero voorspoedig zou zijn in de maatregelen die hij inzette om de christen te verdelgen. Wat zou Paulus wel gebeden hebben?GerefGemeente-lid schreef: En vergeet dan ook Romeinen 13: 1-7 niet!![]()
Heb je ook antwoord op mijn vraag?
Dan zou de overheid wellicht precies dezelfde maatregelen nemen.GerefGemeente-lid schreef:Juist.Ad Anker schreef:En dat zou het begin van de oplossing zijn.Wim Anker schreef:ik sluit me aan bij @Valcke en ik hekel de arrogantie van de wetenschap. Erken bij COVID19 dat God groot is en wij het niet begrijpen. En laat de wetenschap, vanuit die grondhouding, aan het werk gaan.
Zeker niet. De mens is tot hinken en zinken ieder ogenblik gereed. Dat geldt voor een ieder van ons, inclusief ondergetekende. Daarom past een nederige gestalte voor Gods aangezicht.refo schreef:Dan zou de overheid wellicht precies dezelfde maatregelen nemen.GerefGemeente-lid schreef:Juist.Ad Anker schreef:En dat zou het begin van de oplossing zijn.Wim Anker schreef:ik sluit me aan bij @Valcke en ik hekel de arrogantie van de wetenschap. Erken bij COVID19 dat God groot is en wij het niet begrijpen. En laat de wetenschap, vanuit die grondhouding, aan het werk gaan.
Het is ook weer niet zo dat Valcke, de Ankers en wie dan ook hier weten hoe het moet.