COVID-19

DDD

Re: COVID-19

Bericht door DDD »

Toch vind ik de reactie van Laag ook erg vreemd. Je hoeft niemand als monster te zien om gewoon je best te doen om onnodig ziektenkiemen verspreiden te voorkomen. Al was het maar uit meeleven met de mensen die zich voor ieders gezondheid inspannen. De beelden vanavond van uitgaand publiek in Den Haag (zag ik bij iemand anders toevallig) vond ik werkelijk schokkend.

Een totaal gebrek aan respect voor mensen in de zorg. Ik ben benieuwd of daar net zoveel ophef over ontstaat als over de kerk in Staphorst.
Hendrien

Bericht door Hendrien »

Laag schreef:
Mara schreef:
huisman schreef:
Mara schreef: Je bedoelt: de cijfers van de ontslagen patiënten. Ze zijn dan nog lang niet genezen.
Die in mijn omgeving wel. Dit bedoek ik nu met angstcultuur. De anekdotische verhalen in de Telegraaf of AD dat Covid-19 patiënten nog maandenlang moeten herstellen. Is voor verreweg het grootste deel van de mensen gewoon niet waar.
Tuurlijk joh, houd het vooral alleen bij je eigen omgeving. En luister niet naar de ervaringen van artsen en verpleegkundigen, die besmet waren in maart en april en nog steeds thuis moeten herstellen.
Ik wordt Covid-19 moe. Het moet en zal iets vreselijks zijn, elke opmerking die de andere kant op gaat, wordt afgedaan als complottheorie of men reageert alsof je uit een ander tijdperk komt, of dat je niet goed snik bent.
Overal lijkt angst te regeren, we doen vanalles, of het helpt of niet, we volgen blind de overheid en de maatregelen, en waag het niet om iets er tegenin te brengen, want die heeft dit eraan overgehouden, die is eraan overleden, en die......angst. Angst vreet een mens op, angst verteerd een mens, wat is de invloed van al die angst op de oude van dagen, misschien in dagen geen bezoek en dan te weten dat een levensgevaarlijk virus je elk moment kan overvallen, zelfs die je lief en dierbaar zijn, zijn potentiële bronnen van het levensgevaarlijke virus, zelfs je dierbaarste vrienden moet je benaderen, alsof het gevaarlijke monsters zijn die je kunnen besmetten. Wat doet angst, wat doen al die maatregelen met de ouden van dagen, angst verteerd.
En dan verlang je naar mensen die nuchter naar de feiten durven kijken, die zaken nuchter blijven bekijken, die enige hoop bieden, troost, toekomstperspectief. En dat kan ten diepste alleen God, Gods Woord.
Laten we elkaar serieus blijven nemen, ook degenen die er andere gedachten op na houden, die relativeren. Niet iedereen is gelijk een complotdenker.
Ik bedoel het absoluut niet persoonlijk naar @Mara.
Ik vind het een vreselijke tijd. Laten we elkaar vasthouden, naar elkaar luisteren, elkaar bemoedigen, troosten en boven alles, buigen onder God, luisteren naar God, bidden tot God, wederkeren tot God.
Helemaal mee eens. Zo voelt het ook bij mij!
CvdW

Bericht door CvdW »

Elke technische briefing opent van Dissel met een slide dat 98% van de besmette mensen geen tot milde klachten hebben.

Dit valt onder de noemer peptalk!
Wanneer het allemaal voorbij is dan gaan we nog eens evalueren en dan blijkt het ineens allemaal erger te zijn geweest dan werd voorgehouden. Met andere woorden het eerlijke verhaal wordt niet verteld.
HersteldHervormd

Bericht door HersteldHervormd »

Juist, goed verwoord. Ik word ook zo moe van dat alles maar zo een tweestrijd is op het moment...
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Lilian197

Bericht door Lilian197 »

CvdW schreef:Elke technische briefing opent van Dissel met een slide dat 98% van de besmette mensen geen tot milde klachten hebben.

Wanneer het allemaal voorbij is dan gaan we nog eens evalueren en dan blijkt het ineens allemaal erger te zijn geweest dan werd voorgehouden. Met andere woorden het eerlijke verhaal wordt niet verteld.
Als dat waar is. Die 98 procent snap ik niet dat van Schalk namens CIO zegt dat kerken nog meer hun verantwoordelijkheid moeten nemen.
Snap ik niet dat er berichten zijn dat zh overvol liggen.
Ik snap wel dat ook ik inmiddels ook "moe" ervan ben. Cijfers zijn oninzichtelijk. Berichten tegenstrijdig. En ja het eerlijke verhaal zal ook achteraf niet worden verteld...
Een ding heb ik wel geleerd over onze overheid. Ze zijn banger voor gezondheid dan economie. En eerlijk gezegd duidt ik dat aan als angst. Angst voor ziekte en dood. (En voor wat er na de dood is?) Want dat hebben ze niet in de hand. Men denkt dat met euthanasie wat meer te kunnen. *bericht gister over euthanasie bij kinderen) Maar het is allemaal schijn, blijkt.
Herman
Moderator

Bericht door Herman »

Gewoon een dagje meelopen op de Covid afdeling in het ziekenhuis en je bent genezen van alle schijnrelativeringen.
Bertiel

Bericht door Bertiel »

afgelopen week ruim 43000 postieve tests.
2% daarvan zijn dus 8600 mensen die wel ziek zijn, en waarvan er nu dus zo'n 1400 in het ziekenhuis liggen
zo moeilijk is dat toch niet?
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Zeeuw

Bericht door Zeeuw »

Herman schreef:Gewoon een dagje meelopen op de Covid afdeling in het ziekenhuis en je bent genezen van alle schijnrelativeringen.
Nee hoor. Ik heb ooit een week op de longafdeling gelegen. Behoorlijk deel van de patiënten stond gewoon buiten te roken. Een mens kan zich heel goed van de domme houden.
Thuisvrouw

Bericht door Thuisvrouw »

Herman schreef:Gewoon een dagje meelopen op de Covid afdeling in het ziekenhuis en je bent genezen van alle schijnrelativeringen.
Natuurlijk is er altijd wat te relativeren. In 2016 had je op de afdeling ook je ogen uitgekeken. De postings van @laag en @huisman strijden niet perse met de werkelijkheid

https://www.google.com/url?sa=t&source= ... 8-e_0ilUg-
Ad Anker
Moderator

Bericht door Ad Anker »

Ja, en dat vind ik ook altijd lastig. Ik heb een aantal jaren op een afdeling gewerkt met jonge, vaak uitbehandelde kankerpatiënten. Dat was wel heftig. Ik verbaasde me wel eens dat er ook nog zoveel gezonde mensen waren. Na een paar dagen op zo'n afdeling dacht ik dat iedereen ongeveer kanker had.

Dat is dus het beeld. Dat beeld wordt versterkt door alle berichten in de media. Het is corona voor en corona na.

Van de besmettingen die gisteren gemeld zijn, liggen er nu nog geen 1 procent in het ziekenhuis en ongeveer een half procent overlijdt. Ik weet de besmettingen van gisteren zijn de zieke mensen van over twee weken, maar toch...

Ik doe niets aan de ernst af, ik wil graag ook wat relativeren.
DDD

Bericht door DDD »

Er valt niets te relativeren. Het is niet heel dramatisch als je als jongere corona krijgt, maar er is te weinig capaciteit om iedereen behoorlijk te verzorgen, in ieder geval zonder maatschappelijke dienstplicht .
Zeeuw

Bericht door Zeeuw »

Ad Anker schreef:
Ja, en dat vind ik ook altijd lastig. Ik heb een aantal jaren op een afdeling gewerkt met jonge, vaak uitbehandelde kankerpatiënten. Dat was wel heftig. Ik verbaasde me wel eens dat er ook nog zoveel gezonde mensen waren. Na een paar dagen op zo'n afdeling dacht ik dat iedereen ongeveer kanker had.

Dat is dus het beeld. Dat beeld wordt versterkt door alle berichten in de media. Het is corona voor en corona na.

Van de besmettingen die gisteren gemeld zijn, liggen er nu nog geen 1 procent in het ziekenhuis en ongeveer een half procent overlijdt. Ik weet de besmettingen van gisteren zijn de zieke mensen van over twee weken, maar toch...

Ik doe niets aan de ernst af, ik wil graag ook wat relativeren.
Eens met je post Ad. Ik heb een aantal keer op de hartafdeling gelegen. Heftig. Maar uitzonderingen zijn niet de regel. Gelukkig maar.
Bertiel

Bericht door Bertiel »

en dat is het probleem. het gaat niet enkel om corona, maar ook om alle andere zorg die afgeschaald wordt.
1400 patienten extra is een probleem op onze bedden capaciteit op dit moment, zeker gezien de intense zorg die ze nodig hebben.
En als dan ook het aantal besmettingen volop doorloopt, dan moet er aan de rem getrokken worden.
En terecht, gezien de beelden gisteravond in Rotterdam Centrum en in Den Haag op het Plein...
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Zeeuw

Bericht door Zeeuw »

Bertiel schreef:en dat is het probleem. het gaat niet enkel om corona, maar ook om alle andere zorg die afgeschaald wordt.
1400 patienten extra is een probleem op onze bedden capaciteit op dit moment, zeker gezien de intense zorg die ze nodig hebben.
En als dan ook het aantal besmettingen volop doorloopt, dan moet er aan de rem getrokken worden.
En terecht, gezien de beelden gisteravond in Rotterdam Centrum en in Den Haag op het Plein...
Daar heb je gelijk in. Het ging mij meer om het argument: 'loop even mee op een Corona afdeling en je begrijpt dat het erg is'. Want daar kan ik niet zoveel mee. Als je als leek op welke afdeling in het ziekenhuis meeloopt zal je waarschijnlijk een stevige schok krijgen.
Panny

Bericht door Panny »

Lilian1975 schreef:
CvdW schreef:Elke technische briefing opent van Dissel met een slide dat 98% van de besmette mensen geen tot milde klachten hebben.

Als dat waar is. Die 98 procent snap ik niet dat van Schalk namens CIO zegt dat kerken nog meer hun verantwoordelijkheid moeten nemen.
Snap ik niet dat er berichten zijn dat zh overvol liggen.
Ik snap wel dat ook ik inmiddels ook "moe" ervan ben. Cijfers zijn oninzichtelijk. Berichten tegenstrijdig. En ja het eerlijke verhaal zal ook achteraf niet worden verteld...
Een ding heb ik wel geleerd over onze overheid. Ze zijn banger voor gezondheid dan economie. En eerlijk gezegd duidt ik dat aan als angst. Angst voor ziekte en dood. (En voor wat er na de dood is?) Want dat hebben ze niet in de hand. Men denkt dat met euthanasie wat meer te kunnen. *bericht gister over euthanasie bij kinderen) Maar het is allemaal schijn, blijkt.
Die 98% procent is gewoon een bekend cijfer. De cijfers zijn ook helemaal niet oninzichtelijk.
De maatregelen van de overheid zijn puur gebaseerd op de (de verwachte) belasting op de ziekenhuizen. En echt niet op basis van angst.
Dat de overheid banger is voor gezondheid dan voor economische schade is ook niet waar. Maar dat heb ik al eerder in dit topic proberen uit te leggen.
Geloof maar dat dat de overheid ook had gewild dat de maatregelen niet nodig waren geweest.
Plaats reactie