Mara schreef:huisman schreef:Mara schreef:huisman schreef:
Om de angstcultuur wat te beheersen zou het ook goed zijn om de cijfers van genezen ziekenhuispatiënten dagelijks te melden.
Je bedoelt: de cijfers van de
ontslagen patiënten. Ze zijn dan nog lang niet genezen.
Die in mijn omgeving wel. Dit bedoek ik nu met angstcultuur. De anekdotische verhalen in de Telegraaf of AD dat Covid-19 patiënten nog maandenlang moeten herstellen. Is voor verreweg het grootste deel van de mensen gewoon niet waar.
Tuurlijk joh, houd het vooral alleen bij je eigen omgeving. En luister niet naar de ervaringen van artsen en verpleegkundigen, die besmet waren in maart en april en nog steeds thuis moeten herstellen.
Ik wordt Covid-19 moe. Het moet en zal iets vreselijks zijn, elke opmerking die de andere kant op gaat, wordt afgedaan als complottheorie of men reageert alsof je uit een ander tijdperk komt, of dat je niet goed snik bent.
Overal lijkt angst te regeren, we doen vanalles, of het helpt of niet, we volgen blind de overheid en de maatregelen, en waag het niet om iets er tegenin te brengen, want die heeft dit eraan overgehouden, die is eraan overleden, en die......angst. Angst vreet een mens op, angst verteerd een mens, wat is de invloed van al die angst op de oude van dagen, misschien in dagen geen bezoek en dan te weten dat een levensgevaarlijk virus je elk moment kan overvallen, zelfs die je lief en dierbaar zijn, zijn potentiële bronnen van het levensgevaarlijke virus, zelfs je dierbaarste vrienden moet je benaderen, alsof het gevaarlijke monsters zijn die je kunnen besmetten. Wat doet angst, wat doen al die maatregelen met de ouden van dagen, angst verteerd.
En dan verlang je naar mensen die nuchter naar de feiten durven kijken, die zaken nuchter blijven bekijken, die enige hoop bieden, troost, toekomstperspectief. En dat kan ten diepste alleen God, Gods Woord.
Laten we elkaar serieus blijven nemen, ook degenen die er andere gedachten op na houden, die relativeren. Niet iedereen is gelijk een complotdenker.
Ik bedoel het absoluut niet persoonlijk naar @Mara.
Ik vind het een vreselijke tijd. Laten we elkaar vasthouden, naar elkaar luisteren, elkaar bemoedigen, troosten en boven alles, buigen onder God, luisteren naar God, bidden tot God, wederkeren tot God.