Erdee
- Maanenschijn
Re: Erdee
@DDD met een paar zoektermen kom je een heel eind. Ik heb geen lust om de teksten hier te plaatsen.
ChatGPT is je vriend. Gebruik termen als Line up Defqon 2025, lyrics (vertaling) van de nummers, etc.
ChatGPT is je vriend. Gebruik termen als Line up Defqon 2025, lyrics (vertaling) van de nummers, etc.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Zeker, maar ik vind het wel relevant in dit gesprek. Want als je een optreden geeft in een context waarin voortdurend satanische teksten klinken, vind ik dat niet passen voor een christen. Je werkt dan immers mee aan één festival.
Hoewel dat ook weer een beetje afhangt van alle omstandigheden van het geval, want bij een stand-up-comedy-festival of een filmfestival zou ik dat standpunt niet innemen en juist vinden dat het heel belangrijk is dat er ook christelijke bijdragen zijn.
Dan toch maar aan CoPilot gevraagd:Maanenschijn schreef: ↑Vandaag, 16:30 @DDD met een paar zoektermen kom je een heel eind. Ik heb geen lust om de teksten hier te plaatsen.
Ik weet dat AI soms grote onzin vertelt, maar goed. Dit was de verwijzing. Vooralsnog houd ik het er dus nog op dat het onbewezen beschuldigingen zijn.Conclusie: Geen satanische teksten in de Defqon.1‑2025 lyrics
Uit de gevonden lyrics blijkt:
De teksten richten zich op thema’s als eenheid, herinneringen, energie, festivalbeleving, groei, licht en kracht.
Er komen geen verwijzingen voor naar Satan, demonen, occulte rituelen, duisternisverering of religieus negatieve symboliek.
Defqon gebruikt soms theatrale of mythologische visuele thema’s (grote beelden, vuur, ‘holy ground’), maar dit komt niet terug in de lyrics als satanische inhoud.
Voorbeelden van “satanische teksten” zijn dus niet aanwezig
Omdat:
De officiële lyrics die beschikbaar zijn (beschreven in de geciteerde bronnen) geen satanische termen of thema’s bevatten.
Claims op blogs hierover betrekking hebben op uitleg van podiumdesign en visuele show, niet op de muziek of teksten.
Ik wil toch graag even benadrukken dat het onverhoord oordelen van andere mensen een van de ernstigste zonden is waar Jezus tegen waarschuwt. Hij zegt erbij: met de maat waarmee u meet, zult u ook gemeten worden.
Ik weet het niet, moeten mensen hiermee echt op weg geholpen worden? Beste lezers, als je ziel je lief is, hou je er gewoon verre van. Al was de inhoud van de muziek maar op het randje, ook dan moet je het niet willen. Onderschat de duivel niet en de ellende die je over je haalt wanneer je je met hem inlaat. Reken er maar op dat ie aandachtig meeleest.Maanenschijn schreef: ↑Vandaag, 16:30 @DDD met een paar zoektermen kom je een heel eind. Ik heb geen lust om de teksten hier te plaatsen.
Als je ziel je lief is, oefen je dan in het oordeel der liefde. Daar is een duidelijke bijbelse grondslag voor. Iets met een molensteen en de diepte der zee, zelfs.
Voor dit soort onbewezen stellingen is helemaal geen bijbelse grondslag.
Voor dit soort onbewezen stellingen is helemaal geen bijbelse grondslag.
- Maanenschijn
Blijkbaar moeten mensen op weg geholpen worden Job, omdat niet iedereen schep heeft hoe slecht dergelijke muziek en festivals zijn. Gelukkig weet jij het wel.Job schreef:Ik weet het niet, moeten mensen hiermee echt op weg geholpen worden? Beste lezers, als je ziel je lief is, hou je er gewoon verre van. Al was de inhoud van de muziek maar op het randje, ook dan moet je het niet willen. Onderschat de duivel niet en de ellende die je over je haalt wanneer je je met hem inlaat. Reken er maar op dat ie aandachtig meeleest.Maanenschijn schreef: ↑Vandaag, 16:30 @DDD met een paar zoektermen kom je een heel eind. Ik heb geen lust om de teksten hier te plaatsen.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Ja, ik vind dat een christen niet op Defqon hoort. Dus Sefa ook niet. De stage is duivels om te zien. Artiesten worden vereerd. Drank en drugs zijn prominent aanwezig en veroorzaken grote losbandigheid. Mensen kleden zich erg onzedelijk.
-
Evangelist
Van harte eens, Job!Job schreef: ↑Vandaag, 17:41Ik weet het niet, moeten mensen hiermee echt op weg geholpen worden? Beste lezers, als je ziel je lief is, hou je er gewoon verre van. Al was de inhoud van de muziek maar op het randje, ook dan moet je het niet willen. Onderschat de duivel niet en de ellende die je over je haalt wanneer je je met hem inlaat. Reken er maar op dat ie aandachtig meeleest.Maanenschijn schreef: ↑Vandaag, 16:30 @DDD met een paar zoektermen kom je een heel eind. Ik heb geen lust om de teksten hier te plaatsen.
Op Defqon heeft een christen niet alleen niets te zoeken, maar hoort hij of zij ook niet te zijn. Dergelijke festivals zijn een voorportaal van de hel.
Wat Sefa betreft: ik begrijp wat ouderling Bolier zegt over dat wij nauwelijks in kunnen schatten wat een strijd het kost om die hele wereld los te laten. Ik denk dat Sefa op dat punt nog ‘onderweg’ is. Hopelijk wordt hij daarin nog radicaler.
Hartelijke groet,
Evangelist
Evangelist
Waarschuwen voor reëel gevaar is uiterst liefdevol. Niet waarschuwen is liefdeloos en gevaarlijk. Lees o.a. Ezechiël 33 : 6 - 9
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Daar ben ik het helemaal mee eens. En helma noemt een aantal relevante dingen. Die overigens ook voor een hockeyclub kunnen gelden. Het gaat mij erom dat er een juist en onderbouwd oordeel komt. Je kunt niet zomaar zeggen dat iets satanisch is als er een afbeelding van een Boeddha gebruikt wordt, bijvoorbeeld.
Ik zou niemand adviseren om naar Defqon te gaan. Maar ik zou nog minder iemand adviseren om te oordelen over dingen waarvan je geen verstand hebt. En als iets satanisch is, dan moet ik dat kunnen zien. Het gekste is nog, dat ik in Trump en zijn toespraken satanische trekjes zie, maar in een wild en kleurig vormgegeven podium kan ik daar met de beste wil van de wereld niets satanisch in ontdekken. Het is gewoon een oosters thema. Als het nou middeleeuwse duivelskoppen waren, dan snap ik zo'n gedachte vanuit een christelijk en historisch bewust perspectief. Dan nog moet je je afvragen in hoeverre zo'n cultuurreferentie ook inhoudelijk gemotiveerd is.
Het enkele kabaal kan de norm wat mij betreft, in ieder geval niet zijn. Want dat is nogal smaakgebonden en eerlijk gezegd zie ik ook niet in wat er mis is met enige massahysterie, mits met mate en niet misbruikt.
Ik zou niemand adviseren om naar Defqon te gaan. Maar ik zou nog minder iemand adviseren om te oordelen over dingen waarvan je geen verstand hebt. En als iets satanisch is, dan moet ik dat kunnen zien. Het gekste is nog, dat ik in Trump en zijn toespraken satanische trekjes zie, maar in een wild en kleurig vormgegeven podium kan ik daar met de beste wil van de wereld niets satanisch in ontdekken. Het is gewoon een oosters thema. Als het nou middeleeuwse duivelskoppen waren, dan snap ik zo'n gedachte vanuit een christelijk en historisch bewust perspectief. Dan nog moet je je afvragen in hoeverre zo'n cultuurreferentie ook inhoudelijk gemotiveerd is.
Het enkele kabaal kan de norm wat mij betreft, in ieder geval niet zijn. Want dat is nogal smaakgebonden en eerlijk gezegd zie ik ook niet in wat er mis is met enige massahysterie, mits met mate en niet misbruikt.
En er is ook niet zoveel mis om één keertje te buigen voor het beeld. (Daniël 3 )……of toch wel?DDD schreef: ↑59 minuten geleden Daar ben ik het helemaal mee eens. En helma noemt een aantal relevante dingen. Die overigens ook voor een hockeyclub kunnen gelden. Het gaat mij erom dat er een juist en onderbouwd oordeel komt. Je kunt niet zomaar zeggen dat iets satanisch is als er een afbeelding van een Boeddha gebruikt wordt, bijvoorbeeld.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.