Ik heb 'overal' oog voorfreek schreef:albion schreef:ik word blij en dankbaar om te zien hoe 'Jan' opknapt.![]()
kleur op z'n wangen![]()
weer praatjes en kwinkslagen![]()
oog voor het zwakke geslacht![]()
En jijzelf dan?

Ik heb 'overal' oog voorfreek schreef:albion schreef:ik word blij en dankbaar om te zien hoe 'Jan' opknapt.![]()
kleur op z'n wangen![]()
En jijzelf dan?
Ik bedoelde eigenlijk: knap jij ook weer op?albion schreef:Ik heb 'overal' oog voorfreek schreef:albion schreef:ik word blij en dankbaar om te zien hoe 'Jan' opknapt.![]()
kleur op z'n wangen![]()
En jijzelf dan?
daar heb ik ook zin in ja!Mister schreef:Van het feit dat het morgen biddag is.
Tsja, Driekus, ik ben het met je eens, maar aan de "muzikaliteit" van veel dominees ontbreekt wel eens het een en ander.Hendrikus schreef:Van verzorgde kerkdiensten. Zondag zo'n voorbeeld meegemaakt. Predikant meldt ruimschoots op tijd waarover de preek zal gaan, zoekt daar mooie psalmen bij, geeft suggesties voor liederen die mooi aansluiten bij de preek. Er is tijd om dat voor te bereiden, zodat er uiteindelijk een dienst plaats vindt waaraan zorg is besteed, waarover is nagedacht, waar rust van uitgaat, waar goed gezongen wordt en waar in alle opzichten merkbaar is dat er de intentie is om het stijlvol en waardig te laten verlopen. Daar gaat iets van uit!
Nou het rustige leventje is weer voorbij. Als ik vertel wat ik de afgelopen twee dagen al weer meegemaakt heb, wil je het niet geloven.freek schreef:Ik bedoelde eigenlijk: knap jij ook weer op?albion schreef:Ik heb 'overal' oog voorfreek schreef:albion schreef:ik word blij en dankbaar om te zien hoe 'Jan' opknapt.![]()
kleur op z'n wangen![]()
En jijzelf dan?
Het maakt al een wereld van verschil of het zingen en het orgelspel door de predikant wordt gezien als iets dat wezenlijk bijdraagt aan het geheel van de eredienst, of als een noodzakelijk kwaad wat je zo kort mogelijk moet houden omdat het alleen maar afleidt van het enige wat er werkelijk toe doet: de prediking.jvdg schreef:Tsja, Driekus, ik ben het met je eens, maar aan de "muzikaliteit" van veel dominees ontbreekt wel eens het een en ander.Hendrikus schreef:Van verzorgde kerkdiensten. Zondag zo'n voorbeeld meegemaakt. Predikant meldt ruimschoots op tijd waarover de preek zal gaan, zoekt daar mooie psalmen bij, geeft suggesties voor liederen die mooi aansluiten bij de preek. Er is tijd om dat voor te bereiden, zodat er uiteindelijk een dienst plaats vindt waaraan zorg is besteed, waarover is nagedacht, waar rust van uitgaat, waar goed gezongen wordt en waar in alle opzichten merkbaar is dat er de intentie is om het stijlvol en waardig te laten verlopen. Daar gaat iets van uit!
Net zozeer als het veel organisten aan "aansluiting" bij de prediking ontbreekt.
Mijn hond was vanmorgen zó blij geworden van het zonnetje dat hij pardoes de sloot instapte!Rens schreef:het schitterende weer, ga straks lekker met Puck een hele lange wandeling maken.........ook dát is al iets om blij van te worden, die malle meid met haar gekke kuren onderweg..........