Niet alle kleine gemeenten hebben de financiële middelen om te beroepen. Daarom zal de ene wel en de andere die dezelfde orde van grootte heeft niet beroepen.DDD schreef:Waarom Arnhem dan niet meer?
Die heeft ook 150 leden. Ik weet niet wat bij ons de actuele stand is, maar dat zal niet veel méér zijn, vermoed ik, als het niet minder is. We zullen het binnenkort op GerGeminfo zien;-)
Beroepingswerk discussie [5]
- FlyingEagle
Re: Beroepingswerk discussie [5]
Ik denk ook dat dat zo is. Het zou fijn zijn als rijke gelovigen zulke gemeenten financieel zouden ondersteunen.
- FlyingEagle
Misschien is het idee dat wij als leden een keer een kleine gemeente steunen. Ik heb besloten om dat wel te doen. Het einde van het jaar is altijd de maand dat ik giften overmaak naar goede doelen. Die kunnen elk jaar verschillen, dit jaar neem ik daar twee kleine gemeenten in mee die een speciaal plekje in mijn hart hebben.
Dat vind ik een goed idee.
- Delftenaar
Ergens in den lande gebeurt zoiets al. Waardoor die gemeente een predikant heeft.DDD schreef:Het zou fijn zijn als rijke gelovigen zulke gemeenten financieel zouden ondersteunen.
Ik had het over mensen van buiten de gemeente. Dat lijkt me zuiverder.
-
- Verbannen
'Had' bedoel je, denk ik.Delftenaar schreef:Ergens in den lande gebeurt zoiets al. Waardoor die gemeente een predikant heeft.DDD schreef:Het zou fijn zijn als rijke gelovigen zulke gemeenten financieel zouden ondersteunen.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
Je hebt een PB Jantje! 

Ik wil dit bericht nomineren voor "Beste post van het jaar". Ik hoop je voorbeeld te volgen.FlyingEagle schreef:Misschien is het idee dat wij als leden een keer een kleine gemeente steunen. Ik heb besloten om dat wel te doen. Het einde van het jaar is altijd de maand dat ik giften overmaak naar goede doelen. Die kunnen elk jaar verschillen, dit jaar neem ik daar twee kleine gemeenten in mee die een speciaal plekje in mijn hart hebben.
Hollander schreef:Ik wil dit bericht nomineren voor "Beste post van het jaar". Ik hoop je voorbeeld te volgen.FlyingEagle schreef:Misschien is het idee dat wij als leden een keer een kleine gemeente steunen. Ik heb besloten om dat wel te doen. Het einde van het jaar is altijd de maand dat ik giften overmaak naar goede doelen. Die kunnen elk jaar verschillen, dit jaar neem ik daar twee kleine gemeenten in mee die een speciaal plekje in mijn hart hebben.
Kies dan niet voor Oosterend, daar heeft men zat.
-
- Verbannen
Precies. Daarom schreef ik gisteren ook richting @Delftenaar:Bezorgd schreef:Hollander schreef:Ik wil dit bericht nomineren voor "Beste post van het jaar". Ik hoop je voorbeeld te volgen.FlyingEagle schreef:Misschien is het idee dat wij als leden een keer een kleine gemeente steunen. Ik heb besloten om dat wel te doen. Het einde van het jaar is altijd de maand dat ik giften overmaak naar goede doelen. Die kunnen elk jaar verschillen, dit jaar neem ik daar twee kleine gemeenten in mee die een speciaal plekje in mijn hart hebben.
Kies dan niet voor Oosterend, daar heeft men zat.
Ik heb wel enkele suggesties: Haamstede, Hoedekenskerke en Poortvliet.Jantje schreef:'Had' bedoel je, denk ik.Delftenaar schreef:Ergens in den lande gebeurt zoiets al. Waardoor die gemeente een predikant heeft.DDD schreef:Het zou fijn zijn als rijke gelovigen zulke gemeenten financieel zouden ondersteunen.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
-
Dan maak ik wat geld over naar HHK Terneuzen en Hardegarijp 

Je kan via de website eenvoudig zien welke gemeente met een klein budget vorig jaar geld tekort kwam. Een gemeente met een begroting van 360k ga ik niet sponsoren.Bezorgd schreef:Kies dan niet voor Oosterend, daar heeft men zat.Hollander schreef:Ik wil dit bericht nomineren voor "Beste post van het jaar". Ik hoop je voorbeeld te volgen.FlyingEagle schreef:Misschien is het idee dat wij als leden een keer een kleine gemeente steunen. Ik heb besloten om dat wel te doen. Het einde van het jaar is altijd de maand dat ik giften overmaak naar goede doelen. Die kunnen elk jaar verschillen, dit jaar neem ik daar twee kleine gemeenten in mee die een speciaal plekje in mijn hart hebben.
In de CGK is er pas geld beschikbaar gesteld om kleine gemeentes te ondersteunen, zodat zij toch een predikant kunnen beroepen. De GB heeft ook een ondersteuningsfonds voor kleine gemeentes. Dat zou in de GG toch ook mogelijk moeten zijn? Er zijn best wat grote gemeentes, als daar één keer in de zoveel tijd gecollecteerd zou worden voor een ´adoptiegemeente´ zou er toch al meer mogelijk moeten zijn.
Met dien verstande dat in de GG een groot tekort aan predikanten is. Dat zet solidariteit op dit punt al direct onder druk. Ik zou van harte voorstander zijn om kleine gemeenten te ondersteunen en zo deze gemeente ook te laten dienen door (deeltijd)predikanten.Nathanaël schreef:In de CGK is er pas geld beschikbaar gesteld om kleine gemeentes te ondersteunen, zodat zij toch een predikant kunnen beroepen. De GB heeft ook een ondersteuningsfonds voor kleine gemeentes. Dat zou in de GG toch ook mogelijk moeten zijn? Er zijn best wat grote gemeentes, als daar één keer in de zoveel tijd gecollecteerd zou worden voor een ´adoptiegemeente´ zou er toch al meer mogelijk moeten zijn.