Weet je artsen gespannen. Milieuwetenschappers gespannen. Allen weten het zelf niet eens precies. En allen lijken in staat een hele wereld in zijn greep te houden. Ik zie wel parallellen... betekent dat dat je niet verstandig moeten handelen? Tuurlijk wel. Maar dit is echt het uiterste. Vorige week nog. Nee dit weekend komen we ic plaatsen tekort. Tot op dit moment is dat gelukkig geen waarheid.Bezorgd schreef:Lilian1975 schreef:Ja uiteraard. Maar we hoeven niet door te slaan. Het voorbeeld is gegeven door al veel aanpassingen in de afgelopen weken. Het H.A is op veel plaatden aangepast of zelfs uitgesteld.DDD schreef:Het gaat er ook om dat we anderen geen overlast geven. En in café's is het niet erg druk meer hoor. Bovendien hebben we deze hele ellende deels aan leden van een grote kerk in Korea te danken. Wat dat betreft mogen we nu wel het goede voorbeeld geven.
Er zijn (alle hygiëne maatregelen zijn voldoende?) Nog steeds niemand ziek. Ik vermoed dat de diensten in Korea iets anders gaan...
Verder @bezorgd. Spreken hoogleraren en wetenschappers elkaar tegen. Niemand weet precies hoe en wat. Maar ondertussen regeren zij de boel. Want hoe wil de kerk dit gaan doen als dit maanden gaat duren?
Ik vermoed dat er al veel meer zijn die het virus bij zich dragen.
En voordat je gaat nuanceren, lees dan artikel even. Als artsen gespannen worden is er echt wel wat aan de hand:
Er is maar één remedie tegen een totale verstopping van de zorg, denkt Van der Kuil: nog extremere maatregelen. ‘Al die mensen die nu nog naar het café gaan, moeten beseffen dat ik ze straks wellicht moet vertellen dat ik hun vader niet meer kan opnemen.’
https://www.volkskrant.nl/cs-b0335c91
Maar alle bronnen waardoor het werkelojk kon verspreiden. Die bleven en blijven lang doorgaan. Vliegverkeer. Wat overigens ook een punt met milieu is. Zorgen om het welzijn? Kom op. Zorgen om de economie. Maar het geestelijk welzijn daar bekommert een gemiddelse wetenschapper zich niet om hoor...
En we laten ons allemaal meeslepen. Italië hebben ze lang iemand laten rondlopen met het virus. Met alle gevolgen van dien.
Hier deden vele kerken al voor de persconferentie verstandig handelen.... wel een verschil. De bronnen liggen juist daar waar her virus welig kon tieren.