Vraag (algemeen)

Mannetje

Re: Vraagje

Bericht door Mannetje »

De man uit de gelijkenis kocht de akker me de schat er in, waardoor de schat van hem werd.
Dat was zelfs bewust. In jouw geval was het zelfs onbewust.

Ik denk dat je een schat in een boek gevonden hebt.
- Niet meer zo actief -
Mara

Bericht door Mara »

Hendrien schreef:Bijna 200 euro gevonden. Zat is een kringloopboek. Mag je dat geld houden? Of moet je de kringloop in kennis stellen? Of zelfs aangifte doen? Het zat in een christelijk boek, maar er stond geen naam in.
Het gebeurt wel vaker dat iemand een onverwachte meevaller treft.
Een waardeloos schilderijtje van 5 euro kan opeens 20.000 euro waard zijn.
De kringloop haalt hele inboedels uit huizen en in het magazijn wordt alles bij elkaar gegooid, dus als er geen naam in staat is dit echt niet meer te achterhalen.
Als het goed voor je voelt, kun je bijvoorbeeld de helft aan een goed doel schenken.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

FlyingEagle schreef:Het voordeel van Tapatalk is dat deze onthoud bij welk bericht je gebleven bent in een topic, dat doet de mobiele site niet
Je zou het als volgt kunnen doen.
Ik heb een link naar "Ongelezen berichten" op het startscherm van mijn telefoon staan. Als je dan RF opent, zie je gelijk welke topics je nog niet gelezen hebt. Vóór elk topic staat een klein rood vierkantje. Als je daar op klikt, springt hij naar het eerst ongelezen bericht.
Mochten je vingers dikker zijn dan dat vierkantje, dan kan je het beeld uitzoomen. Of het topic via de link openen en op de functie "Eerste ongelezen bericht" klikken.
refo

Bericht door refo »

Johannus schreef:
refo schreef:
Hendrien schreef:Bijna 200 euro gevonden. Zat is een kringloopboek. Mag je dat geld houden? Of moet je de kringloop in kennis stellen? Of zelfs aangifte doen? Het zat in een christelijk boek, maar er stond geen naam in.
Ik denk wel dat je het mag houden. Het boek is jouw eigendom en waarschijnlijk vrijwillig naar de kringloop gebracht.
Rare redenering, dat boek waarschijnlijk wel, maar de inhoud?

Aangifte doen lijkt me niet nodig, contact opnemen met de kringloop zou toch wel netjes zijn.
De inhoud ook. Of denk je dat het gedwongen was?
FlyingEagle

Bericht door FlyingEagle »

Tiberius schreef:
FlyingEagle schreef:Het voordeel van Tapatalk is dat deze onthoud bij welk bericht je gebleven bent in een topic, dat doet de mobiele site niet
Je zou het als volgt kunnen doen.
Ik heb een link naar "Ongelezen berichten" op het startscherm van mijn telefoon staan. Als je dan RF opent, zie je gelijk welke topics je nog niet gelezen hebt. Vóór elk topic staat een klein rood vierkantje. Als je daar op klikt, springt hij naar het eerst ongelezen bericht.
Mochten je vingers dikker zijn dan dat vierkantje, dan kan je het beeld uitzoomen. Of het topic via de link openen en op de functie "Eerste ongelezen bericht" klikken.
Je bent een held!
Bert Mulder
Contacteer:

Bericht door Bert Mulder »

Mannetje schreef:
Ik gebruikte het woord "quote" omdat dat ook voor het forum gebruikt wordt.
Ik gebruikte "citeren" omdat dat het Nederlandse woord is.
En mijn antwoord was helder genoeg voor Dia, dat verheugde mij zeer.
Je antwoord 'Je krijgt een notificatie als iemand een bericht van jou citeert, dmv een quote' is zeer slecht Nederlands, volgens mij. De vraag van DIA was wat de notificaties zijn. Het antwoord is gewoon dat je een notificatie krijgt als iemand een post van je citeert.
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
refo

Bericht door refo »

Citeermethode 1
Bert Mulder schreef:
Mannetje schreef:
Ik gebruikte het woord "quote" omdat dat ook voor het forum gebruikt wordt.
Ik gebruikte "citeren" omdat dat het Nederlandse woord is.
En mijn antwoord was helder genoeg voor Dia, dat verheugde mij zeer.
Je antwoord 'Je krijgt een notificatie als iemand een bericht van jou citeert, dmv een quote' is zeer slecht Nederlands, volgens mij. De vraag van DIA was wat de notificaties zijn. Het antwoord is gewoon dat je een notificatie krijgt als iemand een post van je citeert.
Latem we afspreken dat wij Nederlanders zelf uitmaken wat 'zeer slecht Nederlands' is.

Citeermethode 2
Bert, jij schrijft: Je antwoord 'Je krijgt een notificatie als iemand een bericht van jou citeert, dmv een quote' is zeer slecht Nederlands, volgens mij. De vraag van DIA was wat de notificaties zijn. Het antwoord is gewoon dat je een notificatie krijgt als iemand een post van je citeert. Latem we afspreken dat wij Nederlanders zalf uitmaken wat 'zeer slecht Nederlands' is.

Bij 1 krijg je een notificatie, omdat ik jou citeer d.m.v. een quote.
Bij 2 niet, want ik citeer wel, maar niet d.m.v een quote.
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Vraagje (voor het bijspijkeren van mijn algemene ontwikkeling):
Wat is (al dan niet juridisch gezien) het verschil tussen een business unit en een subsidiary?
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

-DIA- schreef:Vraagje (voor het bijspijkeren van mijn algemene ontwikkeling):
Wat is (al dan niet juridisch gezien) het verschil tussen een business unit en een subsidiary?
Business unit is een deel van een onderneming met een speciale taak of voor een specifiek product. Maar deel van de onderneming, geen zelfstandig bedrijf.
Subsidiary is een dochteronderneming, dus een afzonderlijk bedrijf, eigendom van de grote onderneming.
~~Soli Deo Gloria~~
Wittewrongel
Inactief

Bericht door Wittewrongel »

In jesaja 56:4 staat het woord ontmanden. Hoe ging dat in die toe eraan toe?
Wie Gods wil doet naar zijn wil, Die doet doet niet Gods wil, maar zijn eigen wil. ~ Wittewrongel
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

Wittewrongel schreef:In jesaja 56:4 staat het woord ontmanden. Hoe ging dat in die toe eraan toe?
met een mes, lijkt me...

Zie ook http://www.jaapfijnvandraat.nl/index.ph ... el&id=1414
~~Soli Deo Gloria~~
refo

Bericht door refo »

Hendrikus schreef:
Wittewrongel schreef:In jesaja 56:4 staat het woord ontmanden. Hoe ging dat in die toe eraan toe?
met een mes, lijkt me...

Zie ook http://www.jaapfijnvandraat.nl/index.ph ... el&id=1414
- Van moeders buik af
- Door een ongeluk
- Vrijwillig
- Onvrijwillig
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Hendrikus schreef:
-DIA- schreef:Vraagje (voor het bijspijkeren van mijn algemene ontwikkeling):
Business unit is een deel van een onderneming met een speciale taak of voor een specifiek product. Maar deel van de onderneming, geen zelfstandig bedrijf.
Subsidiary is een dochteronderneming, dus een afzonderlijk bedrijf, eigendom van de grote onderneming.
Hmmm.... dat zou dan inhouden dat volgens sommige zeer geleerde en hooggeplaatste wetenschappers, bijvoorbeeld Opel wat losser staat van de moedermaatschappij GM dan
merken als Chevrolet, Cadillac, GMC, Buick...
Maar dan ligt er ook weer een aan Opel gerelateerd merk: Vauxhall. Dan zou Vauxhall via Opel
met GM verbonden zijn? Beetje moeilijke en aparte constructie, maar goed, laat maar...
In de praktijk zal ik waarschijnlijk deze wetenschap niet nodig hebben. Hartelijk dank voor de
duidelijke uiteenzetting van deze netelige kwestie! :love :)
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Bert Mulder
Contacteer:

Bericht door Bert Mulder »

refo schreef:
Latem we afspreken dat wij Nederlanders zelf uitmaken wat 'zeer slecht Nederlands' is.
Vergeet je even, dat ik ook Nederlander ben, en dat Nederlands ook mijn moerstaal is.

Daarnaast heb ik, meen ik, het voordeel dat ik elke dag de Engelse taal hanteer, wat mij helpt te de 'idiosyncrasies' te zien wanneer men ten onrechte engelse woorden in het Nederlands gebruikt.

bijvoorbeeld, as je zegt: ik citeer dmv een quote. Waarom zeg je niet: 'Ik citeer dmv een citaat'? (bij definitie, citeren is een citaat gebruiken).
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Mannetje

Bericht door Mannetje »

Beste Bert, het is zo helder. De term 'quote' is de term die het forum gebruikt voor citaat. De BBcode, zogezegd.

Dan kun jij het verschrikkelijk vinden, maar dat verandert niets aan de zaak. Als jij op het forum iemand wil citeren, dan gebruik je de optie 'quote'.
Je kunt natuurlijk ook [citaat] en [/citaat] gebruiken, en dat is natuurlijk taalkundig gezien veel mooier, maar het werkt niet. Dus toch maar 'quote'.

Snap je?
- Niet meer zo actief -
Plaats reactie