Pagina 34 van 37
Re: Waar baal je van? [3]
Geplaatst: 09 jun 2017, 16:38
door Mara
Dodo schreef:De kat zit inmiddels met een verbonden poot ongelukkig te wezen in de hondenbench. Hij snapt maar niet waarom hij er niet uit mag, en klaagt het uit. Nog twee weken...
Hier nu ook eentje. Hij draagt zijn lot in stilte, nog wel.
Hij wilde zaterdagavond niet naar binnen komen en ik dacht ach, het is een zwoele nacht, laat dan maar liggen.
Maar er kwam w.s. een dronkenlap of kattenhater voorbij, die het kennelijk nodig vond om het diertje een schop te geven of tegen hem aan te rijden.
Het is nl. geen normale breuk veroorzaakt door een sprong of zo.
Hij is wel een oudje, (16) maar met de kinderen opgegroeid en nog prima gezond. Dan is euthanasie vanwege een botbreuk niet in verhouding, aldus de dierenarts.
Re: Waar baal je van? [3]
Geplaatst: 09 jun 2017, 17:05
door Ambtenaar
Klantenservice PostNL. Alle medewerkers zijn al 15 minuten bezet.
Re: Waar baal je van? [3]
Geplaatst: 10 jun 2017, 11:24
door Mara
Ambtenaar schreef:Klantenservice PostNL. Alle medewerkers zijn al 15 minuten bezet.
Ja vreselijk he. En niet alleen bij hen.
En niet alle telefoonnummers zijn gratis of hebben een eenmalig tarief.
Onze huisarts is op sommige tijden (bijv. maandagochtend) ook heel moeilijk te bereiken. Soms 10 wachtenden voor je, met hun verhaal.
Re: Waar baal je van? [3]
Geplaatst: 10 jun 2017, 11:43
door Ambtenaar
Mara schreef:
Ja vreselijk he. En niet alleen bij hen.
En niet alle telefoonnummers zijn gratis of hebben een eenmalig tarief.
Onze huisarts is op sommige tijden (bijv. maandagochtend) ook heel moeilijk te bereiken. Soms 10 wachtenden voor je, met hun verhaal.
Bij postnl gaven ze niet eens aan hoeveel wachtenden er voor mij waren. Na 30 heb ik de verbinding verbroken zonder iemand gesproken te hebben.
Re: Waar baal je van? [3]
Geplaatst: 10 jun 2017, 12:50
door Terri
Ambtenaar schreef:Mara schreef:
Ja vreselijk he. En niet alleen bij hen.
En niet alle telefoonnummers zijn gratis of hebben een eenmalig tarief.
Onze huisarts is op sommige tijden (bijv. maandagochtend) ook heel moeilijk te bereiken. Soms 10 wachtenden voor je, met hun verhaal.
Bij postnl gaven ze niet eens aan hoeveel wachtenden er voor mij waren. Na 30 heb ik de verbinding verbroken zonder iemand gesproken te hebben.
Bij Leen Bakker service, idem dito, na 3 kwartier kwam de melding dat ze door omstandigheden ruim een uur niet te bereiken waren.....
Gelukkig de volgende dag (weer na 30 minuten) klacht alsnog goed afgehandeld.
Re: Waar baal je van? [3]
Geplaatst: 10 jun 2017, 12:58
door refo
Het moet ook niet te makkelijk zijn om te klagen.
Re: Waar baal je van? [3]
Geplaatst: 10 jun 2017, 20:36
door Terri
Re: Waar baal je van? [3]
Geplaatst: 13 jun 2017, 16:26
door Mara
ejvl schreef:Mara schreef:Tijdens het online bankieren deze week hebben boeven w.s. geprobeerd te hacken. De TANcodes rolden achter elkaar naar binnen, totdat de bank de site blokkeerde. Ik kon er niet meer bij en moet nu wachten op een re-activeringscode, die zal binnen 5 werkdagen arriveren per brief.
Ik moet mijn saldo bij de PIN automaat controleren, ik kan niet betalen, alleen contant of PIN.
Maar aanvullen of een rekening betalen is er even niet bij.
Lastig, als je er achter moet komen hoe afhankelijk we zijn geworden van internet.
Ik weet niet of je een smartphone hebt, maar met de ING app kun je ook zonder TAN code's bankieren, dat gaat dan via een persoonlijke pincode.
Als je dat nog niet hebt, kan het pas na 5 werkdagen geactiveerd worden, dus daar heb je nu ook niets aan.
Heel vervelend inderdaad zo afhankelijk te zijn van de digitale wereld. Als het werkt is het fantastisch, maar als het niet werkt....
He he, eindelijk kan ik weer bankieren, de reactiveringscode is net per brief binnen gekomen.
En alles doet het weer, er is in die tussentijds niks geks gebeurd.
Misschien toch maar een 2e betaalrekening bij een andere bank nemen.

Re: Waar baal je van? [3]
Geplaatst: 13 jun 2017, 21:06
door refo
Zoals ejvl al zei: neem de INGapp op je smartfoon. Nix geen gedoe meer met tancodes.
Re: RE: Re: Waar baal je van? [3]
Geplaatst: 14 jun 2017, 05:26
door Chrisje72
refo schreef:Zoals ejvl al zei: neem de INGapp op je smartfoon. Nix geen gedoe meer met tancodes.
En een goeie virus/malware scanner op je computer.
Re: RE: Re: Waar baal je van? [3]
Geplaatst: 14 jun 2017, 10:04
door Mara
Chrisje72 schreef:refo schreef:Zoals ejvl al zei: neem de INGapp op je smartfoon. Nix geen gedoe meer met tancodes.
En een goeie virus/malware scanner op je computer.
Het bleek een storing van de bank te zijn, er waren meer mensen die op dat moment dezelfde storing hadden.
Dus het was geen aanval op onze computer. Onze computer is aan alle kanten dichtgetimmerd, maar hacken kan altijd natuurlijk.
Betalen per app wordt ons afgeraden door de IT specialist.
Re: RE: Re: Waar baal je van? [3]
Geplaatst: 14 jun 2017, 10:06
door Tiberius
Mara schreef:Betalen per app wordt ons afgeraden door de IT specialist.
Waarom?
Re: RE: Re: Waar baal je van? [3]
Geplaatst: 14 jun 2017, 10:46
door Mara
Tiberius schreef:Mara schreef:Betalen per app wordt ons afgeraden door de IT specialist.
Waarom?
Net als contactloos betalen trouwens. Het is niet veilig genoeg.
Omdat veel smartphones geen virusscanner hebben en als je via een openbaar WiFi punt betaalt, is dat heel gemakkelijk te hacken.
Re: RE: Re: Waar baal je van? [3]
Geplaatst: 14 jun 2017, 10:48
door Tiberius
Mara schreef:Tiberius schreef:Mara schreef:Betalen per app wordt ons afgeraden door de IT specialist.
Waarom?
Net als contactloos betalen trouwens. Het is niet veilig genoeg.
Omdat veel smartphones geen virusscanner hebben en als je via een openbaar WiFi punt betaalt, is dat heel gemakkelijk te hacken.
Ok, laat dat 'specialist' dan maar weg en maak er 'kwakzalver' van.
Re: Waar baal je van? [3]
Geplaatst: 14 jun 2017, 11:56
door refo
Zeker als hij stelt: de computer is aan alle kanten dichtgetimmerd, maar hacken kan altijd.