Orchidee schreef:Besmettingen vinden dan misschien niet plaats in kerken maar er komen en gaan wél besmette mensen naar de kerk.
Hier dichtbij in een plaatselijke gemeente zijn er inmiddels ook veel besmette mensen, maar de milde gevallen of half beter gaan zodra ze het zelf vinden kunnen "gewoon" naar de kerk.
Dat is iets wat ik niet begrijp!
Ik heb in de kerk geen verkoudheidsvirus opgelopen. Dochter gaat naar school. Zit vol snotterende medestudenten die o zo verantwoord afstand houden
Brengt virus dus over in gezin. In gezin leef je niet op 1.5 m afstand. In kerk wel..... maar goed. Ze blijft netjes thuis om test aan te vragen. Op vrijdag aangevraag op maandag plek. Inmiddels man ook verkouden met koorts. Zelfde verhaal. Is al vanaf maart thuis an het werk. Dus echt van dochter gekregen. Dag later dochter twee ook test. Voordat iedeteen getest is en uitslag heeft is het donderdag. Vandaag. En dus vandaag pas mag iedereen weer naar buiten. Een week binnen in quarantaine voor een "gewoon" verkoudheidsvirus .....En iedereen geen corona. Maar we weten ook dat een flink percenrage testen ten onrechte corona vastsrellen.
M.a.w. niet alke coronagevallen zijn coronagevallen.
In de kerk ben ik al die maanden niet besmet. In gezin nu wel de kans op besmetting is gewoon met de mastregelen nihil. En bij ons wordt echt van te voren het een en ander gevraagd. En js er wordt met open deuren en ramen beperkt gezongen. Waar een deskundige naar heeft gekeken of het wel veilig was. En zoals ik al eerder vermelde. Ik zie geen verkouden mensen in de kerk. Wel op school, supermarkt en werk. Ook voor de verenigingen geldt het coronaprotocol....
De kans dat er een besmet persoon in kerk zit is klein.
Met verkoudheid mag ik nl wel naar de winkel. Dochter naar school. Maar niet naar de kerk!
En ja heus er zijn altijd mensen die niet nauw nemen. Maar we zeggen ook niet. Dan sluiten we de supermarkt maar?k
En al die zgn besmettingen in de kerk zie ik niet terug in de rivm cijfers. Toch ga ik wel naar de supermarkt waar veel mensen komen die een besmetting eerder via thuis en of familie hebben opgelopen rondlopen. En wordt die supermarkt niet preventief nog verder aangescherpt. Waar je bijv met nog minder mensen tegelijk in de supermarkt mag zijn. En ik denk dat jullie daar meestal allemaal ook nog steeds komen? Met mondkapje? Altijd in elk pad 1.5 m afstand? Hanschoenen aan voor de besmette producten? Je handen na afloop wassen? Of eerst nog even via iets of iemand anders gaan.