Valcke schreef:Rutte, Grapperhaus en de hele Tweede Kamer weten hoe het zit. Dat hoef je ze niet via de media te vertellen. Maar men wil niet, de maatschappelijke druk van ‘wij niet, dus zij ook niet’ is te groot. Daarvoor wordt nu gebogen. Rutte en Grapperhaus hebben dat al gedaan en de Tweede Kamer volgt.
Als je zelf niet zorgt voor goede beeldvorming, moet je niet van politici verwachten dat zij hun carrière voor jou in de waagschaal stellen. Van grote mensen mag ook gedrag van grote mensen verwacht worden. En je weet, dat politici zeker in de aanloop naar de verkiezingen gedegen rekening moeten houden met beeldvorming.
Overigens zeg je precies wat ik zeg, behalve dat je er niet de juiste conclusie uit trekt. De maatschappelijke druk is te groot. Inderdaad. En dat is duidelijk eigen schuld.
Ds. A. Schot met zijn verhaaltje over Nunspeet uitgezonderd, overigens. Die gaf het goede voorbeeld, maar verder was het stil. En toen waren hier nog mensen -ik zal niet het woord gebruiken wat mij voor in de mond ligt- die mekkerden dat de kern van het evangelie onvoldoende geklonken had. Alsof dat er in dat geval toe deed.