Vaccinatie met het oog op COVID-19

Stel, er komt een vaccin tegen COVID-19. Inenten of niet?

Ja, nog nooit gewetensbezwaren tegen gehad.
75
48%
Ja, sinds CIVID-19 ben ik er anders over gaan denken.
7
4%
Twijfel.
12
8%
Nee. Mijn geweten komt hiermee in conflict.
42
27%
Anders nl.
20
13%

Totaal aantal stemmen: 156

Ad Anker
Moderator

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Ad Anker »

GerefGemeente-lid schreef: @DDD heeft in een ander draadje namelijk ook nog steeds geen bewijs aangeleverd voor de vermeende uitspraak van ds. Kersten over het laatste kwartier van de eredienst. Wat vinden de mods daarvan?
Ik vind hier twee dingen van:

1. of topic: wat heeft ds. Kersten met Covid te maken?
2. Je zou betere vragen kunnen stellen, zodat het bewijs er wel komt.
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

huisman schreef: Ik vraag mij oprecht af waar bij jou de grens ligt. Ongevaccineerden opsluiten in een getto zou denk ik ook jouw goedkeuring hebben.
Misschien moet je een concrete vraag aan mij stellen in plaats van een belasterend beeld van mij te schetsen.
Als militair wist ik dat bij een (oorlogs) crisis het dunne laagje beschaving van de mens er snel af is. Dan blijft er barbarisme over. Dus helaas ook bij deze crisis.
Daar hoef je echt geen militair voor te zijn, om te zien dat beschaving heel snel kan verdwijnen. Het is namelijk volop te zien in Nederland. Denk aan bedreiging van bestuurders en volksvertegenwoordigers en het belemmeren van hulpverleners en het gebruiken van geweld tegen politiemensen en boa's.
Profesto

Bericht door Profesto »

Wim Anker schreef:
GerefGemeente-lid schreef:
Wim Anker schreef:
GerefGemeente-lid schreef:Inderdaad. Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Zolang broeder Anker geen cijfers laat zien, beschouw ik het vooralsnog als onjuiste beweringen. Maar als er echt een bewijs is, hoor ik het graag van hem.

Misschien is het sowieso een goed idee om twijfelachtige beweringen gelijk te voorzien van een betrouwbaar bewijs. @DDD heeft in een ander draadje namelijk ook nog steeds geen bewijs aangeleverd voor de vermeende uitspraak van ds. Kersten over het laatste kwartier van de eredienst. Wat vinden de mods daarvan?

Nou moe.... Ik doe een oproep om de cijfers te bestuderen. Ik beweer verder niets. En dan pleit het 2G-lid voor censuur?
Nee. Ik pleit voor betrouwbare bronnen. Jij roept zomaar wat. Je onderbouwt niets. En daar kan ik weinig mee. Wie stelt, moet bewijzen. En zulke reacties geven mij des te meer het gevoel dat er geen enkel gegrond bewijs is van jouw beweringen. Ik heb genoeg van dat roeptoeteren.
tja, dat kan natuurlijk, ergens genoeg van hebben. Met het kruisje rechtsboven kan de browser worden gesloten.
Kortom, er komt geen onderbouwing van je bewering?
merel

Bericht door merel »

Wim Anker schreef:
Mara schreef: Ik zou wel gaan helpen, maar niet zonder beschermende uitrusting. En die spullen zijn duur en bovendien voor eenmalig gebruik.
Een brandweerman gaat ook geen brandend huis binnen zonder zuurstofmasker en beschermend pak.
Jij bent toch gevaccineerd? Wat is dan het probleem?
Hele kwetsbare kinderen die je vervolgens ook zou kunnen besmetten?
Valcke

Bericht door Valcke »

merel schreef:
Wim Anker schreef:
Mara schreef: Ik zou wel gaan helpen, maar niet zonder beschermende uitrusting. En die spullen zijn duur en bovendien voor eenmalig gebruik.
Een brandweerman gaat ook geen brandend huis binnen zonder zuurstofmasker en beschermend pak.
Jij bent toch gevaccineerd? Wat is dan het probleem?
Hele kwetsbare kinderen die je vervolgens ook zou kunnen besmetten?
Theoretische discussie. Beschermende kleding kan gewoon op recept worden afgehaald bij de apotheek...
Wim Anker

Bericht door Wim Anker »

.
Laatst gewijzigd door Wim Anker op 15 nov 2021, 13:43, 2 keer totaal gewijzigd.
Valcke

Bericht door Valcke »

Ambtenaar schreef:Daar hoef je echt geen militair voor te zijn, om te zien dat beschaving heel snel kan verdwijnen. Het is namelijk volop te zien in Nederland. Denk aan bedreiging van bestuurders en volksvertegenwoordigers en het belemmeren van hulpverleners en het gebruiken van geweld tegen politiemensen en boa's.
Denk ook aan de ommezwaai van minister De Jonge en ruim de helft van de Kamer in een half jaar.
Een half jaar geleden was de Kamer unaniem van mening dat ongevaccineerden nimmer mogen worden uitgesloten als het gaat om toegang tot locaties zoals winkels, werk e.d. Nu een half jaar verder is dat stukje beschaving reeds ingeleverd.
Wim Anker

Bericht door Wim Anker »

Profesto schreef:
Wim Anker schreef:
Wim Anker schreef: Nou moe.... Ik doe een oproep om de cijfers te bestuderen. Ik beweer verder niets. En dan pleit het 2G-lid voor censuur?
Nee. Ik pleit voor betrouwbare bronnen. Jij roept zomaar wat. Je onderbouwt niets. En daar kan ik weinig mee. Wie stelt, moet bewijzen. En zulke reacties geven mij des te meer het gevoel dat er geen enkel gegrond bewijs is van jouw beweringen. Ik heb genoeg van dat roeptoeteren.
tja, dat kan natuurlijk, ergens genoeg van hebben. Met het kruisje rechtsboven kan de browser worden gesloten.
ik heb toch helemaal niets beweerd wat onderbouwing behoeft?
parsifal

Bericht door parsifal »

Serieuze vraag aan @WimAnker: Stel je hebt toegang tot data over sterfte, vaccinatie en ziekenhuisopnames in Nederland (waarbij je lijsten aan elkaar kunt koppelen), wat zou je er mee willen doen? Niet dat je die data makkelijk kunt krijgen (voor duidelijke privacy redenen), maar ik ben wel benieuwd wat de stuurlui aan wal zouden doen met vrijwel ideale data.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

Valcke schreef: Denk ook aan de ommezwaai van minister De Jonge en ruim de helft van de Kamer in een half jaar.
Een half jaar geleden was de Kamer unaniem van mening dat ongevaccineerden nimmer mogen worden uitgesloten als het gaat om toegang tot locaties zoals winkels, werk e.d. Nu een half jaar verder is dat stukje beschaving reeds ingeleverd.
Wat versta je in dit geval onder beschaving? Ik verbind beschaving en ongelimiteerde toegang niet per definitie met elkaar.
ejvl

Re: RE: Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door ejvl »

TSD schreef:
merel schreef:Pericarditis is inderdaad een bijwerking van Pfeizer. Dat is al maanden bekend. Het risico op deze ontsteking is groter als je corona krijgt.

Paracetamol is een van de onschuldigste pijnstiller/medicatie met het minste risico. Daarom mag het tijdens zwangerschappen gebruikt worden. Toch loop je met het gebruik van paracetamol het risico op leverschade. Exact de reden waarom leverfalen een contra-indicatie voor het gebruik hiervan is. De schade die NSAID's veroorzaken ( o.a. ibuprofen en diclofenac) is groot. Toch wordt het in elke drogisterij verkocht en heeft niemand het erover.

Volgens mij heeft @ parsifal al eens aangegeven dat de kans op schade door gebruik van medicatie vele malen groter is dan de kans op schade door een vaccin. In mijn omgeving is iedereen gevaccineerd en niemand heeft ernstige bijwerkingen gekregen, hooguit een dag griepachtige verschijnselen. Zelfs mijn schoonzus die elk jaar onverklaarbare trombose en longembolieën ontwikkelt is gevaccineerd met AZ en heeft 0 bijwerkingen gekregen.
Volgens mij is het punt dat Ibuprofen en Diclofenac niet vrij verkrijgbaar zouden moeten zijn omdat algemeen gebruik de volksgezondheid schaadt en er, kijkend naar de kwaaltjes waartegen ze gebruikt worden, feitelijk onaanvaardbare risico’s kunnen zijn voor het individu.

De redenatie dat je niet bezorgd mag zijn over bijwerkingen van het vaccin omdat er andere gangbare medicijnen zijn met ook ernstige bijwerkingen en die algemeen gebruikt worden is een drogreden. Dat is de boel omdraaien.

Daarbij blijft steeds het punt dat er in mijn ogen een fundamenteel verschil zit tussen middelen die je neemt zonder dat je ziek bent, maar waarvan je wel ziek kunt worden, en medicijnen.
De redenatie dat je niet bezorgd mag zijn wordt ook door niemand gesteld.
Zo eerder geschreven, het is een vraag van mij waarom die argumentatie gebruikt wordt en vaak niet voor andere medicijnen. Jii noemt nu een aantal punten over ibuprofen en diclofinac, prima, helder!
Uiteraard met de kanttekening dat iedereen het zelf moet wegen.
Valcke

Bericht door Valcke »

Ambtenaar schreef:
Valcke schreef: Denk ook aan de ommezwaai van minister De Jonge en ruim de helft van de Kamer in een half jaar.
Wat versta je in dit geval onder beschaving? Ik verbind beschaving en ongelimiteerde toegang niet per definitie met elkaar.
Ik verbind beschaving ook niet met ongelimiteerde toegang. Maar ik verbind beschaving wel met het niet uitsluiten van bevolkingsgroepen louter op basis van een vaccinatiestatus - gewoon gezonde mensen - tot werk, winkels en andere publieke voorzieningen. (Dan heb ik het over het eigen woonland. Over reizen heb ik het niet.)

Nogmaals: een half jaar geleden was de hele Kamer het hierover eens. En de minister ook. Nu niet meer. We zitten dus kennelijk in een glijdende schaal wat betreft de opvatting over beschaving.

Verder kan ik mij nauwelijks voorstellen dat het specifiek uitsluiten van groepen (gezonde) mensen tot publieke voorzieningen en het beperken van de inzet tot werk zich verdraagt met de grondwet. Ik heb dat echter niet specifiek onderzocht.
Profesto

Bericht door Profesto »

Wim Anker schreef:
Profesto schreef:
Wim Anker schreef:
ik heb toch helemaal niets beweerd wat onderbouwing behoeft?
Je riep op om de sterfte cijfers te bestuderen en vooral te kijken naar de periode voor het vaccineren. Daarmee lijk je te beweren dat er een verband bestaat tussen vaccineren en oversterfte.
Graag onderbouwing van wat je lijkt te zeggen of uitleggen wat je dan wel bedoelt met je bijdrage.
Bruna

Bericht door Bruna »

Kan ik als eigenaar van een niet-essentiële winkel straks niet-gevaccineerd zijn?
Doe zoveel mogelijk niet meer mee / ben aan het afbouwen naar inactief
Valcke

Bericht door Valcke »

Bruna schreef:Kan ik als eigenaar van een niet-essentiële winkel straks niet-gevaccineerd zijn?
Met de huidige afgekondigde maatregelen (die nog moeten ingaan) nog wel...
Plaats reactie