Vaccinatie met het oog op COVID-19

Stel, er komt een vaccin tegen COVID-19. Inenten of niet?

Ja, nog nooit gewetensbezwaren tegen gehad.
75
48%
Ja, sinds CIVID-19 ben ik er anders over gaan denken.
7
4%
Twijfel.
12
8%
Nee. Mijn geweten komt hiermee in conflict.
42
27%
Anders nl.
20
13%

Totaal aantal stemmen: 156

Mistig

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Mistig »

Ad Anker schreef:
Mara schreef:
Ad Anker schreef: Nee precies. En als we in de maatschappij al zover zijn dat we dit laten gebeuren is het wel ernstig. Vooral als 85 procent al gevaccineerd is. Natuurlijk ga je zulke mensen helpen!
Dat gebeurt dus niet. Ze zijn niet meer aangesloten bij een kerkelijke gemeente, begreep ik (thuislezers).
Posthoorn schreef:Dat zou ik echt wel doen.
Ik zou wel gaan helpen, maar niet zonder beschermende uitrusting. En die spullen zijn duur en bovendien voor eenmalig gebruik.
Een brandweerman gaat ook geen brandend huis binnen zonder zuurstofmasker en beschermend pak.
Tjongejonge Mara, mijn broek zakt hier echt van af.
Of je overdrijft de situatie, of je springt in de auto. Die spullen zijn duur. Kom op zeg. Ik ben oprecht verontwaardigd.
Ik weet niet in welke regio zich dit afspeelt, maar ik krijg ook sterk de neiging om hier actie op te nemen. Kan je er wat meer duidelijkheid over geven waar zich dit afspeelt?
'Zie, God is groot, en wij begrijpen Hem niet' - Job 36:26 (HSV)
Mara

Bericht door Mara »

Ad Anker schreef: Tjongejonge Mara, mijn broek zakt hier echt van af.
Of je overdrijft de situatie, of je springt in de auto. Die spullen zijn duur. Kom op zeg. Ik ben oprecht verontwaardigd.
En je verwacht een serieuze reactie van mij?? :bobo
Mistig schreef:Ik weet niet in welke regio zich dit afspeelt, maar ik krijg ook sterk de neiging om hier actie op te nemen.
Deze mensen zijn erg op zichzelf. Ik weet zeker dat hun dochter bereid is om het vliegtuig te pakken, maar dat ze dit niet willen.
En hun verzorging is op een bepaalde manier geregeld, zoals zij dat willen. Er is een huisarts bij geweest, meerdere malen en deze heeft op hun verzoek zuurstof geregeld.

Ik heb het hier geplaatst als een voorbeeld wat er zou kunnen gebeuren, bij mensen die zich niet verzekeren en dan te maken krijgen met een ernstige ziekte zoals covid.
Ik neem aan dat zij destijds weloverwogen het besluit hebben genomen, om geen verzekering af te sluiten.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Ad Anker
Moderator

Bericht door Ad Anker »

Mara schreef:
Ad Anker schreef: Tjongejonge Mara, mijn broek zakt hier echt van af.
En je verwacht een serieuze reactie van mij?? :bobo
Mistig schreef:Ik weet niet in welke regio zich dit afspeelt, maar ik krijg ook sterk de neiging om hier actie op te nemen.
Deze mensen zijn erg op zichzelf. Ik weet zeker dat hun dochter bereid is om het vliegtuig te pakken, maar dat ze dit niet willen.
En hun verzorging is op een bepaalde manier geregeld, zoals zij dat willen. Er is een huisarts bij geweest, meerdere malen en deze heeft op hun verzoek zuurstof geregeld.

Ik heb het hier geplaatst als een voorbeeld wat er zou kunnen gebeuren, bij mensen die zich niet verzekeren en dan te maken krijgen met een ernstige ziekte zoals covid.
Ik neem aan dat zij destijds weloverwogen het besluit hebben genomen, om geen verzekering af te sluiten.
Van een "afschrikwekkend voorbeeld" tot een "weloverwogen besluit" waarvan de situatie onder controle is. Je overdreef dus schromelijk. Daar heb je niets aan, in deze tijd. En waarom 'niet verzekeren' er ook nog even bijgesleept moet worden ontgaat me.
Mara

Bericht door Mara »

Ad Anker schreef: Van een "afschrikwekkend voorbeeld" tot een "weloverwogen besluit" waarvan de situatie onder controle is. Je overdreef dus schromelijk. Daar heb je niets aan, in deze tijd. En waarom 'niet verzekeren' er ook nog even bijgesleept moet worden ontgaat me.
Weloverwogen besluit in het verleden!!
En je oordeelt weer over mij, op een verschrikkelijke wijze.
Daar laat ik het verder bij.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Wim Anker

Bericht door Wim Anker »

Mara schreef: Ik zou wel gaan helpen, maar niet zonder beschermende uitrusting. En die spullen zijn duur en bovendien voor eenmalig gebruik.
Een brandweerman gaat ook geen brandend huis binnen zonder zuurstofmasker en beschermend pak.
Jij bent toch gevaccineerd? Wat is dan het probleem?
Wim Anker

Bericht door Wim Anker »

Louis2 schreef:
Posthoorn schreef:
Profesto schreef:
Posthoorn schreef:Ik denk dat het vaccin 'een' middel is, niet 'het' middel. Daar komt bij dat het nemen van een vaccin een zeker risico inhoudt, dat ik liever wil vermijden.
Tot nu heb ik nog geen IC-bed bezet gehouden.
Het risico op ernstig verloop of long covid is veel hoger dan het risico wat je loopt met het vaccin.
Dat betwijfel ik.
Ik zou zeggen: bekijk de cijfers van nu en een jaar geleden, en bedenk dat er nu veel meer beperkingen zijn.
Het vaccin is dan misschien geen panacea, het doet wat het moet doen.
Goed idee. Bekijk vooral de cijfers. En bekijk met extra aandacht de sterftecijfers. De totale sterftecijfers. Vergelijk die met het voorvaccinatie tijdperk.
Profesto

Bericht door Profesto »

Wim Anker schreef:
Louis2 schreef:
Posthoorn schreef:
Profesto schreef:
Het risico op ernstig verloop of long covid is veel hoger dan het risico wat je loopt met het vaccin.
Dat betwijfel ik.
Ik zou zeggen: bekijk de cijfers van nu en een jaar geleden, en bedenk dat er nu veel meer beperkingen zijn.
Het vaccin is dan misschien geen panacea, het doet wat het moet doen.
Goed idee. Bekijk vooral de cijfers. En bekijk met extra aandacht de sterftecijfers. De totale sterftecijfers. Vergelijk die met het voorvaccinatie tijdperk.
Bekijken alleen heeft natuurijk nul en generlei waarde. Van belang is de duiding van de cijfers en de onderbouwing van die duiding.

Je lijkt te beweren dat er door vaccins oversterfte is, kun je dat misschien onderbouwen?
huisman

Bericht door huisman »

Ambtenaar schreef:
huisman schreef: Geen dwang? Sprak een jonge vrouw die in verwachting mag zijn. Ze mag straks bij niet-essentiële winkels niet ongetest naar binnen. Ze loopt langs de Prenetal, ziet wat leuks en moet dan eerst 15 km rijden om getest te worden voor ze naar binnen mag.
Ze heeft een keuze. En zie kiest voor de optie die meer ongemak met zich mee brengt.
Het aantal besmettingen die terug te voeren zijn op bezoek aan niet-essentiële zijn natuurlijk minimaal, dus het is puur mensen dwingen tot vaccinatie. Hun gewone leven zo moeilijk mogelijk maken.
Er kan natuurlijk helemaal niet worden vastgesteld waar iemand het virus heeft opgelopen, hooguit een heel sterk vermoeden.
Echt raar dat daar mensen voor kunnen zijn die in een vrij en democratisch land zijn opgegroeid. Kun je zien wat angst doet in een samenleving.
Het heeft niets met angst te maken. Het heeft te maken met zorg beschikbaar houden voor iedereen.
Ik vraag mij oprecht af waar bij jou de grens ligt. Ongevaccineerden opsluiten in een getto zou denk ik ook jouw goedkeuring hebben.
Als militair wist ik dat bij een (oorlogs) crisis het dunne laagje beschaving van de mens er snel af is. Dan blijft er barbarisme over. Dus helaas ook bij deze crisis.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
GerefGemeente-lid
Verbannen

Bericht door GerefGemeente-lid »

Profesto schreef:
Wim Anker schreef:Goed idee. Bekijk vooral de cijfers. En bekijk met extra aandacht de sterftecijfers. De totale sterftecijfers. Vergelijk die met het voorvaccinatie tijdperk.
Bekijken alleen heeft natuurijk nul en generlei waarde. Van belang is de duiding van de cijfers en de onderbouwing van die duiding.

Je lijkt te beweren dat er door vaccins oversterfte is, kun je dat misschien onderbouwen?
Inderdaad. Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Zolang broeder Anker geen cijfers laat zien, beschouw ik het vooralsnog als onjuiste beweringen. Maar als er echt een bewijs is, hoor ik het graag van hem.

Misschien is het sowieso een goed idee om twijfelachtige beweringen gelijk te voorzien van een betrouwbaar bewijs. @DDD heeft in een ander draadje namelijk ook nog steeds geen bewijs aangeleverd voor de vermeende uitspraak van ds. Kersten over het laatste kwartier van de eredienst. Wat vinden de mods daarvan?
parsifal

Bericht door parsifal »

GerefGemeente-lid schreef:
Profesto schreef:
Wim Anker schreef:Goed idee. Bekijk vooral de cijfers. En bekijk met extra aandacht de sterftecijfers. De totale sterftecijfers. Vergelijk die met het voorvaccinatie tijdperk.

Inderdaad. Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Zolang broeder Anker geen cijfers laat zien, beschouw ik het vooralsnog als onjuiste beweringen. Maar als er echt een bewijs is, hoor ik het graag van hem.

Misschien is het sowieso een goed idee om twijfelachtige beweringen gelijk te voorzien van een betrouwbaar bewijs. @DDD heeft in een ander draadje namelijk ook nog steeds geen bewijs aangeleverd voor de vermeende uitspraak van ds. Kersten over het laatste kwartier van de eredienst. Wat vinden de mods daarvan?
Voor mensen die onder de indruk zijn van de niet-onderbouwde claims van @WimAnker: Hier redelijk wat over oversterfte
https://www.euromomo.eu/graphs-and-maps
Onderaan kun je per land en leeftijdscategorie kijken. Zeker in landen met veel vaccinatie en weinig Corona (Denemarken, Noorwegen en Finland) zie ik eigenlijk weinig bijzonders.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Wim Anker

Bericht door Wim Anker »

Profesto schreef:

Nou moe.... Ik doe een oproep om de cijfers te bestuderen. Ik beweer verder niets. En dan pleit het 2G-lid voor censuur?
GerefGemeente-lid
Verbannen

Bericht door GerefGemeente-lid »

Wim Anker schreef:
Profesto schreef:

Nou moe.... Ik doe een oproep om de cijfers te bestuderen. Ik beweer verder niets. En dan pleit het 2G-lid voor censuur?
Nee. Ik pleit voor betrouwbare bronnen. Jij roept zomaar wat. Je onderbouwt niets. En daar kan ik weinig mee. Wie stelt, moet bewijzen. En zulke reacties geven mij des te meer het gevoel dat er geen enkel gegrond bewijs is van jouw beweringen. Ik heb genoeg van dat roeptoeteren.
parsifal

Bericht door parsifal »

"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Wim Anker

Bericht door Wim Anker »

Wim Anker schreef:
Profesto schreef: Bekijken alleen heeft natuurijk nul en generlei waarde. Van belang is de duiding van de cijfers en de onderbouwing van die duiding.

Nee. Ik pleit voor betrouwbare bronnen. Jij roept zomaar wat. Je onderbouwt niets. En daar kan ik weinig mee. Wie stelt, moet bewijzen. En zulke reacties geven mij des te meer het gevoel dat er geen enkel gegrond bewijs is van jouw beweringen. Ik heb genoeg van dat roeptoeteren.
tja, dat kan natuurlijk, ergens genoeg van hebben. Met het kruisje rechtsboven kan de browser worden gesloten.
Valcke

Bericht door Valcke »

Mara schreef:
Ad Anker schreef:Nee precies. En als we in de maatschappij al zover zijn dat we dit laten gebeuren is het wel ernstig. Vooral als 85 procent al gevaccineerd is. Natuurlijk ga je zulke mensen helpen!
Dat gebeurt dus niet. Ze zijn niet meer aangesloten bij een kerkelijke gemeente, begreep ik (thuislezers).
Posthoorn schreef:Dat zou ik echt wel doen.
Ik zou wel gaan helpen, maar niet zonder beschermende uitrusting. En die spullen zijn duur en bovendien voor eenmalig gebruik.
Beschermende kleding is voor mantelzorgers op recept verkrijgbaar wanneer verpleging niet mogelijk is.
Zie bv.: https://www.mantelzorg.nl/nieuws/hoe-re ... ten-heeft/
Plaats reactie