Je hebt gelijk! Ik heb namelijk vier preken gehoord (2 van Noord en 2 van Zuid),Gijs83 schreef:'s-Avonds was de preek overigens in Zuid van Ds.G.M.de Leeuw. Het was een duidelijk preek over Rachab, de hoer in Jozua 6. De dominee probeerde het, naar mijn idee, zou eenvoudig mogelijk te zeggen. Het was ook geen lange preek. We stonden om 19.45 uur weer buiten na 10(!) verzen gezongen te hebben.-DIA- schreef:Dominee HOOGLAND?freek schreef:Wij hadden 's morgens een vermoeiende preek van dominee Hoogland. Het ging over de wezenkerk, voor Pinksteren, die uitziet naar een openbaring van de Middelaar.
's Avonds een mooie preek van dominee Van Aalst. Beide diensten waren leesdiensten.
Vorige week hebben wij op kamp ook nog een interessante lezing gehad van dominee W. Visscher over de eindtijd, de tekenen der tijden en de wederkomst. Ik denk dat hij een van de predikanten is binnen de GerGem die er grondig over nagedacht heeft. Hij heeft in ieder geval heel opvallende en verrassende opvattingen..
Wij hadden gisteren een (lees)preek van ds. A. Hoogerland!
En 2 (lees)preken van Ds. Chr. van der Poel (één in Zuid en één in Noord)
Deze zondag viel vooral op dat je liefde nodig moet hebben. 's-Avonds las ik iets dat Christus ook liefde geeft. Toen dacht ik het komt, als het goed is, van beide kanten. Dat noemen ze toch: wederliefde? Het was dus weer goede zondag. Zo zie maar weer, dat kan ook met 3 leesdiensten(dat was overigens niet de 1e keer!)
dus 1 van ds. Hoogerland, 2 van ds. van der Poel en idd ook van Ds. de Leeuw.
Een goede preek! En dat geldt ook van de andere 3...