Ervaringen met goede DVD's ?

sander

Re: Ervaringen Met Goede DVD's ?

Bericht door sander »

Gijs83 schreef:Wat is "basta" voor raar woord :quoi
Wat is Jan voor een rare naam? ;(
jakobmarin

Bericht door jakobmarin »

sander schreef:
Gijs83 schreef:Wat is "basta" voor raar woord :quoi
Wat is Jan voor een rare naam? ;(
Volgens http://www.vandale.nl

- bas·ta tw genoeg!, afgelopen!, uit!

- Jan de; m eigennaam ve man of jongen: ~ met de pet de gewone man; er voor ~ L*l bij staan voor gek; ~ Rap en zijn maat schorem, tuig
Laatst gewijzigd door jakobmarin op 13 mei 2009, 09:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Wie zegt 'er is geen waarheid' heeft groot gelijk, want die bestaat wél.
Marnix

Bericht door Marnix »

Wat is dat nou weer voor taalgebruik... :)

p.s. we zijn na bijna een half jaar nog over dat basta! bezig :) zullen we er maar mee stoppen? :)
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
helma

Bericht door helma »

mijn dochter kreeg Flywheel voor haar verjaardag
Afbeelding

ondanks dat het een beetje voorspelbaar is (echt amerikaans...) is het een film die je aan het nadenken zet.
Tom A Hawk

Bericht door Tom A Hawk »

Deze serie (staat ook op Uitzendinggemist) kijken wij regelmatig:

Afbeelding

Erg leuke 'soap' over het leven op een middelbare school, waarin alles aan de orde komt wat jongeren meemaken.
En... geen vloeken. (wel af en toe een schuttingwoord, maar dat klinkt toch anders dan dat er echte vloeken door je kamer schallen).
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

Tom A Hawk schreef: En... geen vloeken. (wel af en toe een schuttingwoord, maar dat klinkt toch anders dan dat er echte vloeken door je kamer schallen).
En zo schuiven we stukje bij beetje mee...
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Luther schreef:
Tom A Hawk schreef: En... geen vloeken. (wel af en toe een schuttingwoord, maar dat klinkt toch anders dan dat er echte vloeken door je kamer schallen).
Het is druk onderaan de glijbaan...
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

Tiberius schreef:
Luther schreef:
Het is druk onderaan de glijbaan...
... en laat ik me nu hierover veel meer zorgen maken dan over die legging-glijbaan...;)
Laatst gewijzigd door Luther op 13 jul 2009, 17:32, 1 keer totaal gewijzigd.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
jakobmarin

jakobmarin schreef:Voor de Lord of the Rings liefhebbers hier online een film te zien over de jacht op Gollum, gemaakt op niet-commerciele basis.
Afbeelding
Nu is op deze site ook de soundtrack ervan te downloaden.

En die klinkt best goed eigenlijk! En dat allemaal legaal :)
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

jakobmarin schreef:
jakobmarin schreef:Voor de Lord of the Rings liefhebbers hier online een film te zien over de jacht op Gollum, gemaakt op niet-commerciele basis.
Afbeelding

Ben ik nou de enige, maar ik heb er behoorlijk fundamentele bezwaren tegen om dit soort DVD's te kijken. Sowieso om speelfilms zomaar te kijken.
Bert Mulder
Contacteer:

Bericht door Bert Mulder »

Luther schreef:
jakobmarin schreef:
Afbeelding

Ben ik nou de enige, maar ik heb er behoorlijk fundamentele bezwaren tegen om dit soort DVD's te kijken. Sowieso om speelfilms zomaar te kijken.
Ik ook.

Veel erger dan lange broeken, leggings, en dergelijke.

Daar het rechtstreeks tegen Gods Woord in is, terwijl de Bijbel het niet over kleding heeft voor de Nieuw Testamentische tijd, behalve dat we degelijk gekleed gaan...

En vaak is een broek meer degelijk dan een rok...

(oh oh, ik heb het gewaagd...)
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

Bert Mulder schreef:
Luther schreef:
jakobmarin schreef:
Afbeelding

Ik ook.

Veel erger dan lange broeken, leggings, en dergelijke.

Daar het rechtstreeks tegen Gods Woord in is, terwijl de Bijbel het niet over kleding heeft voor de Nieuw Testamentische tijd, behalve dat we degelijk gekleed gaan...

En vaak is een broek meer degelijk dan een rok...

(oh oh, ik heb het gewaagd...)
Zonder weer in een broek-rok-discussie te vervallen: Kun je ook wat meer een onderbouwing geven van je bezwaren tegen dit soort spelelfilms?
Of: zijn alle speelfilms uit den boze? En zo ja, waarom, en zo nee? Waar zitten de uitzonderingen?
Bert Mulder
Contacteer:

Bericht door Bert Mulder »

Luther schreef: Zonder weer in een broek-rok-discussie te vervallen: Kun je ook wat meer een onderbouwing geven van je bezwaren tegen dit soort spelelfilms?
Of: zijn alle speelfilms uit den boze? En zo ja, waarom, en zo nee? Waar zitten de uitzonderingen?
Mijn overtuiging: alle speelfilms zijn uit den boze.

Hoe is je engels:

http://www.prca.org/pamphlets/pamphlet_19.html
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

Bert Mulder schreef:
Luther schreef: Zonder weer in een broek-rok-discussie te vervallen: Kun je ook wat meer een onderbouwing geven van je bezwaren tegen dit soort spelelfilms?
Mijn overtuiging: alle speelfilms zijn uit den boze.

Hoe is je engels:

http://www.prca.org/pamphlets/pamphlet_19.html
Mijn Engels is zeer slecht....:slurp (helaas!)

Ik zou het woordje "bijna" eraan toe willen voegen.
In het onderwijs kan ik enkele delen uit documentaire-achtige speelfilms inzetten om een deel van de leerstof duidelijker te maken. Het gaat dan vrijwel altijd om historische gebeurtenissen. Alleen dan vind ik het verantwoord om er gepast gebruik van te maken.
jakobmarin

Luther schreef:Ben ik nou de enige, maar ik heb er behoorlijk fundamentele bezwaren tegen om dit soort DVD's te kijken.
Ik ken de films zelf niet, en heb ze ook niet gekeken. Het boek is mooier :)
Maar als ik anderen erover hoor, moet het prachtig zijn. Geen bloot, geen bedscenes, geen gevloek (dat komt bij Tolkien allemaal niet voor). Wel een strijd van Goed tegen Kwaad, en het Goede overwint. Mooie symboliek.
En als je er niet van houd, gewoon niet kijken.

Volgens mij is niet vol te houden tegen film/toneel te zijn. Verschillende profeten moesten 'toneel' spelen om een boodschap duidelijk te maken.
Plaats reactie