MGG schreef: ↑22 jul 2024, 08:53
Blijkbaar willen de mensen die bij voorverkiezingen stemmen graag een oude man in het Witte Huis hebben.
Biden had al beter niet met de voorverkiezingen mee kunnen doen.
De Republikeinen zetten in op Trumpisme. Bij de top zeker niet van harte, maar bij de leden is veel steun voor deze koers. Het is niet logisch om een jonge Trumpist naar voren te schuiven als Trump nog krachtig over komt. Ik ben bang dat zijn zoon of een andere familielid mee zal doen voor de nominatie van de volgende verkiezing.
Hoe radicaal zijn de zoons en de dochters van Trump in hun uitspraken en doen en laten, behalve dat ze pal achter hun pa staan? Ik heb daar nog niet goed een beeld bij. Zijn ze net zulke rouwdouwers of wat gematigder? Het is trouwens wel vrij komisch dat Trump nu ineens de oude man in het spel is. Ik denk dat ze dat niet helemaal hadden voorzien.
Eerlijk gezegd vind ik het tragisch voor Biden als mens. Dit zal je maar voor het oog van de wereld overkomen. Punt is een beetje dat het leek of hij in een tunnelvisie was beland: alleen
hij was in staat om Donald Trump te verslaan. Zijn thuisfront steunde hem daarin. Tel daarbij op dat hij een levenlang gediend en geknokt heeft om dit ambt te bereiken. Als dit dan je aftocht wordt, is dat een menselijk drama. Los van het feit dat het vanzelfsprekend onverantwoord was dat hij verder zou gaan. Je ziet hier trouwens wat groepsdruk, o.a. via social media doet. Er was geen keus meer voor de beste man. In het klein zagen we dat in NL bijvoorbeeld bij Ronald Plasterk.
En over Kamala Harris: daar zit men best een beetje mee in de maag hoor, bij de Republikeinen. Zat men al, het werd nooit wat men hoopte. Stiekem was het een excuustruus, zoals men dat onvriendelijk noemt. Maar afserveren van juist deze (1) zwarte (2) vrouw zou niet bij de progressieve denkbeelden passen en bovendien zijn alle donatiegelden al naar het koppel Biden/Harris gegaan. Dat kun je niet zomaar overhevelen naar iemand anders.