eilander schreef:DDD schreef:Die worsteling is toch ook niet anders dan bij iemand die zwart werkt of rookt? Het gaat erom dat iemand volgens Eilander zijn leven niet naar Gods geboden inricht.
In zeker opzicht wel, maar de samenlevingsvorm die iemand kiest, is wel ingrijpender dan dat iemand rookt. Daar kun je abrupt mee stoppen, terwijl een scheiding meer impact heeft.
Persoonlijk vind ik roken, zeker als dat om de haverklap gebeurt, toch heel wat meer impact hebben in de dagelijkse omgang dan bijvoorbeeld ongehuwd samenwonen.
@Jantje:
Op dat andere heb ik al uitvoerig gereageerd en wij zijn het daarover niet eens. Je hebt totaal niet op mijn argumenten gereageerd, dus ik zou je willen uitnodigen om daar eerst eens naar te kijken.
@Mona Lisa:
Daar had ik in de haast nog helemaal over heen gelezen. Nu breekt mijn klomp. Het is toch werkelijk verbijsterend dat een predikant van de GG artikel 12a onderschrijft? Als het nu iemand was van de heiligingsbeweging. Maar we hebben het hier over mensen die ook de HC onderschrijven, die spreekt over een klein beginsel van de nieuwe gehoorzaamheid.
Ik kan er ook wel weer om grinniken. Zodra het over homo's gaat, dat zag je ook bij de vorming van de HHK, verdwijnen allerlei ondergeschikte principes als sneeuw voor de zon. Waarmee ik heus de zorgen van mensen die oprecht bezwaren hebben tegen homoseksuele relaties niet belachelijk wil maken. Maar er zit ook een reactionair en conservatief element in. Dat blijkt bij deze affaire maar heel duidelijk.