Grote vreugden

Herman
Moderator

Re: Grote vreugden

Bericht door Herman »

Het leven vieren staat in mijn perceptie gelijk aan het ongebreideld botvieren van je lusten. Goed, ik wilde dat niet keihard zo de lucht in slingeren. Maar ik kies nu maar voor de duidelijkheid die gewenst wordt.
Erik1960
Verbannen

Bericht door Erik1960 »

Herman schreef:Erik viert het leven. Ik vier verjaardagen.
Als je maar viert. De rest is taal.
’Wie uitziet en hoopt op de Heer krijgt nieuwe kracht: hij slaat zijn vleugels uit als een adelaar, hij loopt, maar wordt niet moe, hij rent, maar raakt niet uitgeput’.
Erik1960
Verbannen

Bericht door Erik1960 »

Herman schreef:Het leven vieren staat in mijn perceptie gelijk aan het ongebreideld botvieren van je lusten. Goed, ik wilde dat niet keihard zo de lucht in slingeren. Maar ik kies nu maar voor de duidelijkheid die gewenst wordt.
Wat perceptie al niet met een mens kan doen he?
’Wie uitziet en hoopt op de Heer krijgt nieuwe kracht: hij slaat zijn vleugels uit als een adelaar, hij loopt, maar wordt niet moe, hij rent, maar raakt niet uitgeput’.
merel

Bericht door merel »

Erik1960 schreef:
Herman schreef:Het leven vieren staat in mijn perceptie gelijk aan het ongebreideld botvieren van je lusten. Goed, ik wilde dat niet keihard zo de lucht in slingeren. Maar ik kies nu maar voor de duidelijkheid die gewenst wordt.
Zover als Herman wil ik niet gaan. Het leven vieren heeft voor mijn gevoel wel een hoog André Hazes gehalte door zijn lied ' Leef'.
Erik1960
Verbannen

Bericht door Erik1960 »

merel schreef:
Erik1960 schreef:
Zover als Herman wil ik niet gaan. Het leven vieren heeft voor mijn gevoel wel een hoog André Hazes gehalte door zijn lied ' Leef'.
Oei… als mijn woorden ‘het leven vieren’ bij jou associaties oproepen met André Hazes (junior, notabene) is het wel heel erg.
We hebben gewoon een gezellig etentje met ons vieren gehad ter gelegenheid van een verjaardag die bijzonder samenviel met de datum. Het was lekker, maar niet ongebreideld (moesten ook nog een dikke anderhalf uur naar huis rijden). We hebben stilgestaan bij het goede van het leven waar we dankbaar voor zijn. En we hebben gesproken over het verdriet en de zorgen in hun omgeving waarmee ze in hun relatief jonge leven ook te dealen hebben. Genoeg om dankbaar voor te zijn en het leven te vieren. Het was voor ons een grote vreugde.
Laatst gewijzigd door Erik1960 op 04 mar 2022, 18:34, 1 keer totaal gewijzigd.
DDD

Re: RE: Re: Grote vreugden

Bericht door DDD »

huisman schreef:
DDD schreef:Leeft hij niet meer dan? Ik snap het ook niet helemaal.
Je mag niet liegen @DDD. Ook niet een beetje. M.a.w. je snapt het helemaal maar hebt er andere gedachten over.
Welnee. Het hele verband was mij ontgaan. Los daarvan vind ik het wel belangrijk om ook het leven te vieren.
huisman

Re: RE: Re: Grote vreugden

Bericht door huisman »

DDD schreef:
huisman schreef:
DDD schreef:Leeft hij niet meer dan? Ik snap het ook niet helemaal.
Je mag niet liegen @DDD. Ook niet een beetje. M.a.w. je snapt het helemaal maar hebt er andere gedachten over.
Welnee. Het hele verband was mij ontgaan. Los daarvan vind ik het wel belangrijk om ook het leven te vieren.
Make that the cat wise, ::bye
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
DDD

Bericht door DDD »

Anders dan jij lieg ik eigenlijk nooit. Ik kan het mij in ieder geval niet herinneren.

Dus dit lijkt me typisch een kwestie van 'zo de waard is vertrouwt hij zijn gasten'.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Stop maar weer aub.
merel

Bericht door merel »

Erik1960 schreef:
merel schreef:
Erik1960 schreef:
Oei… als mijn woorden ‘het leven vieren’ bij jou associaties oproepen met André Hazes (junior, notabene) is het wel heel erg.
We hebben gewoon een gezellig etentje met ons vieren gehad ter gelegenheid van een verjaardag die bijzonder samenviel met de datum. Het was lekker, maar niet ongebreideld (moesten ook nog een dikke anderhalf uur naar huis rijden). We hebben stilgestaan bij het goede van het leven waar we dankbaar voor zijn. En we hebben gesproken over het verdriet en de zorgen in hun omgeving waarmee ze in hun relatief jonge leven ook te dealen hebben. Genoeg om dankbaar voor te zijn en het leven te vieren. Het was voor ons een grote vreugde.
Aan de hand van jouw post snapte ik dat ook best. Nu je het uitlegt nog meer. Het leven vieren in seculiere kringen gaat nog een stapje verder. Daar is de tekst van André Hazes van toepassing.
huisman

Bericht door huisman »

DDD schreef:Anders dan jij lieg ik eigenlijk nooit. Ik kan het mij in ieder geval niet herinneren.
Misschien last van het Rutte syndroom?
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
DDD

Bericht door DDD »

Ik ken die muziek (ik bedoel dat nummer) niet, maar daar zal ik mij dan ook maar eens in verdiepen, voordat er nog eens allerlei misverstanden zijn.
Erik1960
Verbannen

Bericht door Erik1960 »

DDD schreef:Ik ken die muziek (ik bedoel dat nummer) niet, maar daar zal ik mij dan ook maar eens in verdiepen, voordat er nog eens allerlei misverstanden zijn.
ik zou het niet doen, je mist niets.
DDD

Bericht door DDD »

Zo werkt dat bij mij niet.

Het gaat werkelijk nergens over. Een knappe jongen die goed kan zingen, zingt honderd keer hetzelfde in een onduidelijke maar hedonistische tekst. Gaat zeker niet over vieren. Bij vieren denk ik meer aan een kerkdienst dan aan dit gejammer. Het woord 'vieren' gebruik je behalve voor kerkelijke vieringen en voor jaarfeesten voornamelijk voor verjaardagen en andere belangrijke gedenkdagen.

Maar dat is dus allemaal nogal persoonlijk, want er zijn kennelijk ook mensen die dat aan dit gejammer verbinden.
DDD

Bericht door DDD »

huisman schreef:
DDD schreef:Anders dan jij lieg ik eigenlijk nooit. Ik kan het mij in ieder geval niet herinneren.
Misschien last van het Rutte syndroom?
Dat zeker ook. Ik ben erg vergeetachtig. Maar verder ben ik een open boek en erg uitgesproken en bovendien als gezegd erg vergeetachtig. Als ik zou liegen, komt dat vanzelf uit, want ik zou dat niet kunnen onthouden.

Het maximale is dat ik mij soms onthoud van een mening. En los daarvan: de meeste mensen vragen mij ook geen dingen waarom ik zou kunnen liegen, omdat ze helemaal niet in mijn antwoord geïnteresseerd zijn en daar dan wijselijk niet om vragen. Iemand die mij wat beter kent, weet dat ik niet snel ergens omheen draai.

Dat zal wel een autistisch trekje zijn.
Plaats reactie