Kleine ergernissen [2]

helma

Re: Kleine ergernissen

Bericht door helma »

albion schreef:
Zolang ik werk dan is mijn sociale leven op een heel laag pitje. Wie weet zie je me wel eens in de vakantie. Ik moet ook nog naar V'daal (een boek wegbrengen) :)
En ik verwacht zéker een koffiebezoekje; onevrwachts of niet. :)
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

Ik ergerde me aan zachtboard. Ongeverfd is het lichtbruin. Ik dacht het even wit te verven. Helaas heeft het een soort sponswerking, want na welgeteld achtentwintig keer verven, is het nog steeds bruin. Iets lichter, dat wel. We doen het er maar mee.
oesterschelpje

Bericht door oesterschelpje »

Zita schreef:Ik ergerde me aan zachtboard. Ongeverfd is het lichtbruin. Ik dacht het even wit te verven. Helaas heeft het een soort sponswerking, want na welgeteld achtentwintig keer verven, is het nog steeds bruin. Iets lichter, dat wel. We doen het er maar mee.
Achtentwintig keer heen en weer met de kwast, of achtentwintig lagen verf? :oO
Barmhartigheid

Bericht door Barmhartigheid »

Zita schreef:Ik ergerde me aan zachtboard. Ongeverfd is het lichtbruin. Ik dacht het even wit te verven. Helaas heeft het een soort sponswerking, want na welgeteld achtentwintig keer verven, is het nog steeds bruin. Iets lichter, dat wel. We doen het er maar mee.
Hoi Zita,

Ga naar de bouwmarkt en haal daar MDF-grondverf. Dit kan gewoon van het goedkope bouwmarkt merk gekocht worden. Het heft de zuigende werking op waarna je het daarna over kan schilderen in de gewenste kleur.
Succes!

B.
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

oesterschelpje schreef:
Achtentwintig keer heen en weer met de kwast, of achtentwintig lagen verf? :oO
achtentwintig lagen.
Ik orakelde al iets naar ma over grondverf en zuigende werking, maar die geloofde me niet. :nonnon
Lassie

Bericht door Lassie »

Als mensen vragen of mijn buik meer bestaat uit vetkilo's dan uit babytjeenzo. :oO
Je krijgt van die rare vragen. :nonnon

Of van die vragen: Ben je wel blij met je zwangerschap?
Neeltje Jans

Bericht door Neeltje Jans »

Lassie schreef:Als mensen vragen of mijn buik meer bestaat uit vetkilo's dan uit babytjeenzo. :oO
Je krijgt van die rare vragen. :nonnon

Of van die vragen: Ben je wel blij met je zwangerschap?
wat een rare vragen! Wie vraagt nou zoiets!
Neeltje Jans, moeder van 4
Mara

Bericht door Mara »

Ik knipte net een schemerlampje aan, er zitten sinds een paar weken spaarlampen in, en er kwam een knal :bobo de bol spatte finaal uit elkaar. De katten vlogen alle kanten op, mn dochter die net op bed lag, kwam naar beneden om te horen wat er gebeurd was ? Ik had me gelukkig net afgekeerd van de lamp, dat is mn geluk geweest. De glassplinters zaten op mn rug en in mn haren.
Ik ben direct onder de douche gesprongen. Terwijl heeft mijn man gestofzuigd, het glas lag meters ver :oO
Ik heb nog steeds een rare "zoem" in mn rechteroor.
Is dit "toeval" ??
Dit heb ik nog nooit meegemaakt met een gewoon bolletje.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

Mara schreef:Ik knipte net een schemerlampje aan, er zitten sinds een paar weken spaarlampen in, en er kwam een knal :bobo de bol spatte finaal uit elkaar. De katten vlogen alle kanten op, mn dochter die net op bed lag, kwam naar beneden om te horen wat er gebeurd was ? Ik had me gelukkig net afgekeerd van de lamp, dat is mn geluk geweest. De glassplinters zaten op mn rug en in mn haren.
Ik ben direct onder de douche gesprongen. Terwijl heeft mijn man gestofzuigd, het glas lag meters ver :oO
Is dit "toeval" ??
Wat het niet zo'n halogeen ding?
Mara

Bericht door Mara »

Mister schreef:
Mara schreef:Ik knipte net een schemerlampje aan, er zitten sinds een paar weken spaarlampen in, en er kwam een knal :bobo de bol spatte finaal uit elkaar. De katten vlogen alle kanten op, mn dochter die net op bed lag, kwam naar beneden om te horen wat er gebeurd was ? Ik had me gelukkig net afgekeerd van de lamp, dat is mn geluk geweest. De glassplinters zaten op mn rug en in mn haren.
Is dit "toeval" ??
Wat het niet zo'n halogeen ding?
:nonnon een doodgewone "spaarlamp", ik geloof van HEMA of AH.
Neeltje Jans

Bericht door Neeltje Jans »

Dit noem ik geen kleine ergernis meer! Meid, wat zal je geschrokken zijn!
Het komt weleens vaker voor lees ik op internet, voortaan maar een veiligheidsbril opzetten voor je de lamp aanzet :OO3
Neeltje Jans, moeder van 4
Mara

Bericht door Mara »

Neeltje Jans schreef:Dit noem ik geen kleine ergernis meer! Meid, wat zal je geschrokken zijn!
Het komt weleens vaker voor lees ik op internet, voortaan maar een veiligheidsbril opzetten voor je de lamp aanzet :OO3
Ik schrok zeker ja, net als de katten :oO
Vorig jaar kreeg ik een kapotte lamp in mn oog. In de kerstnacht. Heb een half uur staan spoelen.
Ben vaker de sjaak :jongle
Maar komt het idd vaker voor ? Wat griezelig, ik doe heel vaak als laatste de lampen uit :sweat
albion

Bericht door albion »

helma schreef:
albion schreef:
Zolang ik werk dan is mijn sociale leven op een heel laag pitje. Wie weet zie je me wel eens in de vakantie. Ik moet ook nog naar V'daal (een boek wegbrengen) :)
En ik verwacht zéker een koffiebezoekje; onevrwachts of niet. :)
:super
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
caprice

Bericht door caprice »

Zachtboard? Ik trok dat spul direct van het plafond af, of waar het ook mag zitten. Het is zeer giftig spul, met zeer giftige rook (met formaldehyde) tot gevolg, mocht je brand krijgen. Wij hebben alles verwijderd tijdens onze verbouwing. De vorige eigenaar had het laten zitten. Rachelwerk er tegenaan schroeven, en gips erop. :fouet
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Mara schreef:
Neeltje Jans schreef:Dit noem ik geen kleine ergernis meer! Meid, wat zal je geschrokken zijn!
Ik schrok zeker ja, net als de katten :oO
Vorig jaar kreeg ik een kapotte lamp in mn oog. In de kerstnacht. Heb een half uur staan spoelen.
Ben vaker de sjaak :jongle
Maar komt het idd vaker voor ? Wat griezelig, ik doe heel vaak als laatste de lampen uit :sweat
Dat ligt vrijwel altijd aan de elektrische aansluiting.
Als ik jou was, zou ik de groepenkast door een goede elektricien laten nakijken, vermoedelijk maakt een nulleiding niet helemaal goed contact, dan kan de spanning oplopen tot boven de 300V, en daar kunnen maar weinig (spaar)lampen tegen.
Gesloten