COVID-19

Valcke

Re: COVID-19

Bericht door Valcke »

Herman schreef:We zullen het misschien over verschillende dingen hebben, maar gisteren ging het bij de staatsomroep hierover:
https://nos.nl/artikel/2350301-nog-op-w ... rheid.html
Het verschil was dat het toen om 4 steden ging waar veel besmettingen waren, nu gaat het om landelijk beleid.
Habitat

Bericht door Habitat »

Diederik Gommers is nu echt een halve politicus aan het worden. Samen met Famke Louise op de foto. Ze hebben afgesproken dat ze samen het draagvlak voor het beleid onder jongeren gaan vergroten. Waar is hij toch mee bezig? Laat hij toch vooral arts blijven, ons informeren en onafhankelijk zijn werk doen.
alepha

Bericht door alepha »

Wat te denken van het RED team?
Het gaat dan onder meer weer over schoolsluitingen.
https://www.gelderlander.nl/nijmegen/ex ... ~a8291ffd/
Ik kan me voorstellen dat je specifieke scholen sluit als daar sprake is van besmettingen, maar alle (VO)scholen weer afstandsonderwijs? Lijkt me geen goed plan.
alepha

Bericht door alepha »

Dit vond ik ook wel een opvallend filmpje https://m.youtube.com/watch?feature=share&v=sYCEFORAOhA
Schijnt van Pierre Capel af te komen...
artistiek

Bericht door artistiek »

alepha schreef:Dit vond ik ook wel een opvallend filmpje https://m.youtube.com/watch?feature=share&v=sYCEFORAOhA
Schijnt van Pierre Capel af te komen...
Pierre Capel!? Die zal hier ook wel weer ongeloofwaardig worden verklaard... :jongle
Maar hij heeft wel een punt, er is duidelijk geen correlatie tussen besmettingen en mortaliteit.
Waarom dan nog die verregaande maatregelen?
Maanenschijn

Bericht door Maanenschijn »

'Wij praten het draagvlak voor corona beleid kapot'.

Interessant artikel over de verschillen tussen Nederland en Duitsland.

(Ik hoop dat het artikel te lezen is voor iedereen, ik kan dat niet controleren).

http://www.e-pages.dk/degelderlander/23 ... 8835f7244a
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
parsifal

Bericht door parsifal »

artistiek schreef: er is duidelijk geen correlatie tussen besmettingen en mortaliteit.
:nonnon Nieuw Zeeland, Manaus, Bergamo, IJsland. Eerder in Nederland: Brabant en Groningen.
Eerst waren de complotraaskallers nog van mening dat er geen oorzakelijk verband is. Nu ontkennen ze blijkbaar de correlatie al.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Herman
Moderator

Bericht door Herman »

Zulke mensen beweren binnenkort nog dat er geen correlatie is tussen doodgaan en mortaliteit.
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

Opvallend vind ik dat het kabinet de grip op de crisis volledig lijkt kwijt te zijn.
Erskinees

Bericht door Erskinees »

artistiek schreef: Pierre Capel!? Die zal hier ook wel weer ongeloofwaardig worden verklaard... :jongle
Even Googelen en je komt inderdaad genoeg informatie tegen die bewijzen dat dhr. Capel feiten verdraaid. Een voorbeeld dan, lees: https://twitter.com/pjvanerp/status/1280488305793040384
Valcke

Bericht door Valcke »

parsifal schreef:
artistiek schreef: er is duidelijk geen correlatie tussen besmettingen en mortaliteit.
:nonnon Nieuw Zeeland, Manaus, Bergamo, IJsland. Eerder in Nederland: Brabant en Groningen.
Eerst waren de complotraaskallers nog van mening dat er geen oorzakelijk verband is. Nu ontkennen ze blijkbaar de correlatie al.
We kunnen hooguit zeggen dat er momenteel procentueel minder sterfte is door covid dan tijdens de eerste golf. Daar zijn drie oorzaken voor:
1. de leeftijdsverdeling: relatief meer besmettingen onder jongeren.
2. betere behandelmethoden; sterfte bij patiënten die in het ziekenhuis opgenomen worden, neemt hierdoor wellicht met de helft af (schatting op basis van uitspraken de heer Gommers).
3. het seizoen waardoor mensen meer weerstand hebben waardoor de ziekte milder wordt doorgemaakt.

Factor 1 en 3 zijn tijdelijk van aard.
Laatst gewijzigd door Valcke op 01 okt 2020, 09:51, 1 keer totaal gewijzigd.
artistiek

Bericht door artistiek »

Erskinees schreef:
artistiek schreef: Pierre Capel!? Die zal hier ook wel weer ongeloofwaardig worden verklaard... :jongle
Even Googelen en je komt inderdaad genoeg informatie tegen die bewijzen dat dhr. Capel feiten verdraaid. Een voorbeeld dan, lees: https://twitter.com/pjvanerp/status/1280488305793040384
Ja Pepijn van Erp is een betrouwbare bron... :bobo
Valcke

Bericht door Valcke »

Ambtenaar schreef:Opvallend vind ik dat het kabinet de grip op de crisis volledig lijkt kwijt te zijn.
Dat is niet zo opvallend. We hebben in NL een zigzag beleid over de mondkapjes, over testen, over horeca en noem maar op. Geen wonder dat de burger de zoveelste wijziging in het beleid niet meer echt serieus neemt. Het is wel jammer dat het zo gaat, maar regering en Kamer halen toch echt zelf hun gezag omlaag. Gisteren al helemaal bizar toen premier Rutte tijdens het debat het volk met een smile ging toespreken over het nieuwe advies voor mondkapjes... het is nog net geen twitter-advies... ik hoop morgen naar de supermarkt te gaan en ben benieuwd hoe de naleving van het advies zal zijn. (Voor alle duidelijkheid: ik zal zelf een mondkapje opzetten.)
Habitat

Bericht door Habitat »

Als ik zo om mij heen kijk (hier in de bibliotheek) dan heeft circa 25% van de mensen een mondkapje op.
merel

Bericht door merel »

Valcke schreef:
Ambtenaar schreef:Opvallend vind ik dat het kabinet de grip op de crisis volledig lijkt kwijt te zijn.
Dat is niet zo opvallend. We hebben in NL een zigzag beleid over de mondkapjes, over testen, over horeca en noem maar op. Geen wonder dat de burger de zoveelste wijziging in het beleid niet meer echt serieus neemt. Het is wel jammer dat het zo gaat, maar regering en Kamer halen toch echt zelf hun gezag omlaag. Gisteren al helemaal bizar toen premier Rutte tijdens het debat het volk met een smile ging toespreken over het nieuwe advies voor mondkapjes... het is nog net geen twitter-advies... ik hoop morgen naar de supermarkt te gaan en ben benieuwd hoe de naleving van het advies zal zijn. (Voor alle duidelijkheid: ik zal zelf een mondkapje opzetten.)
Het beleid is ook zwalkend. Mijn op de openbare weg fietsende zoon werd gisteren door een BOA aangesproken waar zijn mondkapje was.
Plaats reactie