Wist je dat...

Bezorgd

Re: Wist je dat...

Bericht door Bezorgd »

Zeeuw schreef:
pierre27 schreef:
Zeeuw schreef:
Jantje schreef:... burgemeester Gert-Jan Kats zijn lidmaatschap van de SGP heeft opgezegd?
Zie: https://www.rd.nl/artikel/910001-burgem ... atschap-op

Mijns inziens bevestigt dit mijn visie dat je als SGP-er eigenlijk geen burgemeester meer kunt zijn.
Of dat je als burgemeester je partijlidmaatschap wat minder belangrijk moet vinden.
Ik vind dit zo een bühne-actie. Laat de beste man gewoon zijn werk gaan doen.
Dat doet hij goed hoor het burgemeester zijn, verder is het geen geheim dat hij nooit zo enorm verbonden was met de SGP. Ik vind hem prima bij CU passen.
Dat eerste weet ik. Het 2e vind ik sneu. Het voelt dan als het zoeken van iets om de pers te halen.
Ik vind de gedachte 'we sluiten op voorhand geen partij uit' een goede. Zeker wanneer veel van wat wordt gezegd over een partij niet feitelijk vastligt en steeds onderwerp van heel veel discussie is.

Zo is het. De hele opstelling van Kats is het zoeken naar een stok om te slaan en een roep om aandacht. Het zij hem gegund. Maar ik vind het een burgemeester (iemand die juist boven partijen zou moeten staan) onwaardig.
Jantje
Verbannen

Bericht door Jantje »

Juist. Dank voor deze eensgezindheid.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
BJD

Bericht door BJD »

Ik snap die Kats wel. Er is een stroming binnen de SGP die heult met FVD. Meeuwen was daar gelukkig heel helder in.
huisman

Bericht door huisman »

DDD schreef:Wat is er mis met twitteren dan? Dat is toch een normale vorm van besturen in een mediacratie?
De afgelopen 4 jaar in een doos geleefd? :)
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
DDD

Bericht door DDD »

Er is iets mis met Trump, maar niet met het deelnemen aan het openbare debat. Dat is de taak van een bestuurder/politicus.
huisman

Bericht door huisman »

DDD schreef:Er is iets mis met Trump, maar niet met het deelnemen aan het openbare debat. Dat is de taak van een bestuurder/politicus.
Kats twittert soms trumpiaans. Misschien niets mis mee maar niet echt mijn stijl. Als ik de comments op twitter lees begrijp ik niet wat een weldenkend iemand op twitter denkt te vinden.

Dus wees niet bevreesd ik volg niemand op twitter maar kreeg regelmatig een tweet van onze geliefde burgervader doorgestuurd. Die tweets vond ik nou niet echt het bewijs van bestuurlijk talent.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
DDD

Bericht door DDD »

O, daar heb ik dan weer geen mening over.

Soms denk ik ook wel eens: was ik zelf maar burgemeester geworden. Maar goed, de beste stuurlui staan aan wal.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Lijkt me een goede job voor jou.
DDD

Bericht door DDD »

Het lijkt me ook echt ontzettend leuk, en toen ik gemeenteraadslid was, is het me wel eens gevraagd. Maar ik vond en vind mijn huidige werk belangrijker, omdat er weinig alternatieven zijn. Als dat is opgelost, zou ik altijd nog een stap kunnen zetten.

En ik doe nu heel dankbaar werk. Als burgemeester moet je denk ik niet op veel waardering van buitenaf rekenen. Dat zou ik misschien ook wel vervelend vinden.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Lijkt me wel grappig, een burgemeester op refoforum.
refo

Bericht door refo »

Delftenaar schreef:En het is enorm fijn dat we daarvan verlost zijn.

En dat de wereld weer bestuurd wordt door iemand met enige wijsheid die niet alleen zijn ego als leidend element neemt.
Dat moeten we nog maar afwachten.
refo

Bericht door refo »

DDD schreef:Het lijkt me ook echt ontzettend leuk, en toen ik gemeenteraadslid was, is het me wel eens gevraagd. Maar ik vond en vind mijn huidige werk belangrijker, omdat er weinig alternatieven zijn. Als dat is opgelost, zou ik altijd nog een stap kunnen zetten.

En ik doe nu heel dankbaar werk. Als burgemeester moet je denk ik niet op veel waardering van buitenaf rekenen. Dat zou ik misschien ook wel vervelend vinden.
Ja, nu hebben we in Gouda een prima burgemeester, vindt Jantje hem niet deugen.
Maanenschijn

Bericht door Maanenschijn »

Naar mijn waarneming is de beslissing van Gert-Jan Kats een sluitstuk van een proces van vervreemding van de SGP. In dat licht is de beslissing niet vreemd, het moment en aanleiding van zijn beslissing wel.

Hij heeft bewust een podium en aanleiding gezocht en gevonden. En dat beschouw ik als als niet chique. Te meer omdat de aanleiding (het vermeende antisemitisme van Baudet en Trumpiaans sentiment in de partij) populistisch is en niet feitelijk en bewezen.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
DDD

Bericht door DDD »

Daar ben ik het niet mee eens. Dijkgraaf was al tamelijk populistisch.
Zeeuw

Bericht door Zeeuw »

DDD schreef:Daar ben ik het niet mee eens. Dijkgraaf was al tamelijk populistisch.
Noem eens een paar populistische standpunten van hem dan?
Plaats reactie