Wist je dat...
Re: Wist je dat...
Ik vind het opmerkelijk. Omdat Van Meeuwen - geloof ik - wel afstand heeft genomen van samenwerking met de FvD. Merkwaardig dat Kees van der Staaij dat niet overnam.
Alsof ze daarover iets in de melk te brokkelen hebben.
Alsof ze daarover iets in de melk te brokkelen hebben.
Jammer, zo net voor de verkiezingen. Er is een groep die zweeft tussen CU en SGP. Een actie als deze zal negatief uitwerken voor de SGP.
-
- Verbannen
Of positief. Er zullen ook mensen zijn die eerst op de FvD stemden en nu misschien voor de SGP gaan.Erskinees schreef:Jammer, zo net voor de verkiezingen. Er is een groep die zweeft tussen CU en SGP. Een actie als deze zal negatief uitwerken voor de SGP.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
Of dat je als burgemeester je partijlidmaatschap wat minder belangrijk moet vinden.Jantje schreef:... burgemeester Gert-Jan Kats zijn lidmaatschap van de SGP heeft opgezegd?
Zie: https://www.rd.nl/artikel/910001-burgem ... atschap-op
Mijns inziens bevestigt dit mijn visie dat je als SGP-er eigenlijk geen burgemeester meer kunt zijn.
Ik vind dit zo een bühne-actie. Laat de beste man gewoon zijn werk gaan doen.
- FlyingEagle
Ik vind dat als je serieus overweegt om FVD te stemmen dat je dan geen SGP'r (meer) bent. ik kan het niet met elkaar rijmen. Ik snap ergens deze stap van Gert Jan Kats wel al vind ik het allemaal wat theatraal gedaan. Binnen een paar dagen van overwegen naar daadwerkelijk doen en dat zo via twitter verkondigen...
Erg jammer omdat ik denk dat deze geluiden juist hard nodig zijn in de partij.
Dat doet hij goed hoor het burgemeester zijn, verder is het geen geheim dat hij nooit zo enorm verbonden was met de SGP. Ik vind hem prima bij CU passen.Zeeuw schreef:Of dat je als burgemeester je partijlidmaatschap wat minder belangrijk moet vinden.Jantje schreef:... burgemeester Gert-Jan Kats zijn lidmaatschap van de SGP heeft opgezegd?
Mijns inziens bevestigt dit mijn visie dat je als SGP-er eigenlijk geen burgemeester meer kunt zijn.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Dat eerste weet ik. Het 2e vind ik sneu. Het voelt dan als het zoeken van iets om de pers te halen.pierre27 schreef:Dat doet hij goed hoor het burgemeester zijn, verder is het geen geheim dat hij nooit zo enorm verbonden was met de SGP. Ik vind hem prima bij CU passen.Zeeuw schreef:Of dat je als burgemeester je partijlidmaatschap wat minder belangrijk moet vinden.Jantje schreef:... burgemeester Gert-Jan Kats zijn lidmaatschap van de SGP heeft opgezegd?
Ik vind de gedachte 'we sluiten op voorhand geen partij uit' een goede. Zeker wanneer veel van wat wordt gezegd over een partij niet feitelijk vastligt en steeds onderwerp van heel veel discussie is.
Kan je die laatste conclusie toelichten?Jantje schreef:... burgemeester Gert-Jan Kats zijn lidmaatschap van de SGP heeft opgezegd?
-
- Verbannen
Ik signaleer vooralsnog dat SGP-burgemeesters teveel water in de wijn lijken te doen als het gaat om wezenlijke zaken, waardoor het SGP-geluid niet voldoende meer uit de verf lijkt te komen. Dat hebben we gezien bij de burgemeester in Gouda, bij de burgemeester in Nunspeet en nu ook bij de burgemeester in Veenendaal. De burgemeester in Urk gaf ook al aan dat hij nog niet weet bij welk kerkverband hij zich wil aansluiten. Dat vind ik ook onzin. Als je van origine lid bent van de GGiN, zie ik niet in waarom je, als je burgemeester wordt in een plaats waar zelfs een GGiN-predikant dient, je twijfelt over welk kerkverband je kiest.Hollander schreef:Kan je die laatste conclusie toelichten?Jantje schreef:... burgemeester Gert-Jan Kats zijn lidmaatschap van de SGP heeft opgezegd?
Ik zie daarin een vervlakking, waar ik me erg zorgen over maak.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
Jammer, maar de ChristenUnie is een prima partij, en anders is er altijd nog het CDA. Ook een goede partij, al zou het mijn partij niet zijn. Maar dat geldt ook voor de SGP.
Over welke onderwerpen deden de burgemeesters van Veenendaal, Nunspeet en Gouda water in de wijn?Jantje schreef:Ik signaleer vooralsnog dat SGP-burgemeesters teveel water in de wijn lijken te doen als het gaat om wezenlijke zaken, waardoor het SGP-geluid niet voldoende meer uit de verf lijkt te komen. Dat hebben we gezien bij de burgemeester in Gouda, bij de burgemeester in Nunspeet en nu ook bij de burgemeester in Veenendaal. De burgemeester in Urk gaf ook al aan dat hij nog niet weet bij welk kerkverband hij zich wil aansluiten. Dat vind ik ook onzin. Als je van origine lid bent van de GGiN, zie ik niet in waarom je, als je burgemeester wordt in een plaats waar zelfs een GGiN-predikant dient, je twijfelt over welk kerkverband je kiest.Hollander schreef:Kan je die laatste conclusie toelichten?Jantje schreef:... burgemeester Gert-Jan Kats zijn lidmaatschap van de SGP heeft opgezegd?
Ik zie daarin een vervlakking, waar ik me erg zorgen over maak.
Het is nu eenmaal een twitter burgermeester. Dat stond mij al best tegen. Zeker op de wijze waarop hij twitter gebruikt. Denk trouwens dat hij eerder de overstap maakt naar CDA dan naar CU. Met zijn ambitie om in één van de grote gemeenten van ons land burgermeester te worden zou dat zijn kansen vergroten.FlyingEagle schreef:Ik vind dat als je serieus overweegt om FVD te stemmen dat je dan geen SGP'r (meer) bent. ik kan het niet met elkaar rijmen. Ik snap ergens deze stap van Gert Jan Kats wel al vind ik het allemaal wat theatraal gedaan. Binnen een paar dagen van overwegen naar daadwerkelijk doen en dat zo via twitter verkondigen...
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Wat is er mis met twitteren dan? Dat is toch een normale vorm van besturen in een mediacratie?
De wereld werd bestuurd door iemand op TwitterDDD schreef:Wat is er mis met twitteren dan? Dat is toch een normale vorm van besturen in een mediacratie?

- Delftenaar
En het is enorm fijn dat we daarvan verlost zijn.
En dat de wereld weer bestuurd wordt door iemand met enige wijsheid die niet alleen zijn ego als leidend element neemt.
En dat de wereld weer bestuurd wordt door iemand met enige wijsheid die niet alleen zijn ego als leidend element neemt.