Wist je dat...
Re: Wist je dat...
Ik blijf ook niet voor mijn plezier zo lang op. Ik vind het regelmatig een lange zit op oudjaarsavond. Normliter vuurwerk afsteken en daarna met de kinderen nog warme chocolademelk drinken. Vaak is het 2.00 uur voor ik in bed lig.
Ik vind de kerstvakantie sowieso de meest vermoeiende schoolvakantie.
Geen geldverspilling, geen milieuvervuiling, geen prikkels tot vernielingen etc.Bezorgd schreef:Wat is dan de reden dat je het klokgelui wel een mooi initiatief vindt?eilander schreef:Hier gaan we in plaats van vuurwerk de kerkklokken luiden. Tenminste, wat mij betreft is het volledig in de plaats van vuurwerk. Ik heb er niets mee, en vind het verwerpelijk. De klok luiden vind ik dan wel een mooi initiatief.Bezorgd schreef:Ik het best jammer vind dat er geen vuurwerk mag worden afgestoken?
Het heeft toch altijd wel wat.
Ik vind het luiden van een kerkklok altijd een mooi geluid, zeker zo'n oude zware klok als bij ons (1484). Ik vind het altijd een teken van Gods trouw. Hoeveel (letterlijke en figuurlijke) stormen zijn er al over ons dorpje gegaan, en al die tijd luidde de klok.
Ik vind normaliter oudjaarsavond erg gezellig. Vaak kerk rond 16.00. Dan even wat eten. 's Avonds vaak vrienden op bezoek. Kinderen die vermaken zich best met wat categorie 1 vuurwerk. Rond half 12 samen Bijbel lezen, bidden/danken. Elkaar een goed komend jaar wensen. En inderdaad, duurt wel even voor je dan op bed ligt.merel schreef:Ik blijf ook niet voor mijn plezier zo lang op. Ik vind het regelmatig een lange zit op oudjaarsavond. Normliter vuurwerk afsteken en daarna met de kinderen nog warme chocolademelk drinken. Vaak is het 2.00 uur voor ik in bed lig.
Dit jaar weten we eigenlijk ook niet zo goed wat we gaan doen.
..en de kinderen kunnen lekker spelen op het speelgebeuren bij 'De Dam'.JvW schreef:Ach, je kunt ook beter naar de Veerse Dam gaan, daar is het ‘s zomers zelfs nog niet druk te noemen op bepaalde stukken....Jantje schreef:O ja? Wat versta jij onder 'best wel druk'?Mannetje schreef:Wist je dat het vanmiddag op het strand in Oostkapelle best wel druk was?
Valide argumentatie. Al sta ik er wat anders in.eilander schreef:Geen geldverspilling, geen milieuvervuiling, geen prikkels tot vernielingen etc.Bezorgd schreef:Wat is dan de reden dat je het klokgelui wel een mooi initiatief vindt?eilander schreef:Hier gaan we in plaats van vuurwerk de kerkklokken luiden. Tenminste, wat mij betreft is het volledig in de plaats van vuurwerk. Ik heb er niets mee, en vind het verwerpelijk. De klok luiden vind ik dan wel een mooi initiatief.Bezorgd schreef:Ik het best jammer vind dat er geen vuurwerk mag worden afgestoken?
Het heeft toch altijd wel wat.
Ik vind het luiden van een kerkklok altijd een mooi geluid, zeker zo'n oude zware klok als bij ons (1484). Ik vind het altijd een teken van Gods trouw. Hoeveel (letterlijke en figuurlijke) stormen zijn er al over ons dorpje gegaan, en al die tijd luidde de klok.
Ik dacht dat je doelde op het tijdstip argument wat wel genoemd wordt omtrent vuurwerk. Dan zit klokgelui in principe op dezelfde lijn.
-
Klopt! Maar dat weer niet op het stukje waar wij altijd gaan. Vanaf Walcheren gezien de derde (laatste) voetgangersbrug over de dam. Bij de surfschool zeg maar.Zeeuw schreef:..en de kinderen kunnen lekker spelen op het speelgebeuren bij 'De Dam'.JvW schreef:Ach, je kunt ook beter naar de Veerse Dam gaan, daar is het ‘s zomers zelfs nog niet druk te noemen op bepaalde stukken....Jantje schreef:O ja? Wat versta jij onder 'best wel druk'?Mannetje schreef:Wist je dat het vanmiddag op het strand in Oostkapelle best wel druk was?
Daar heb je ook wat zandbanken die ervoor zorgen dat er ondiepe 'plassen' blijven staan bij eb. Voor de kids heerlijk om dan met het schepnetje in de weer te zijn.
Jaco van Westenbrugge
Email: jvw850forum@gmail.com
Email: jvw850forum@gmail.com
Er zijn verschillende alternatieven verzonnen voor vuurwerk.
Een snoer ballonnen door een spijkerplankje trekken, net een duizendklapper zo.
Claxonneren.
Met een houten lepel op een pannendeksel slaan.
Mensen horen blijkbaar graag geknal en geluid, rond 12 uur.
Ik ben blij dat de kerkklokken gaan luiden.
Dat is tenminste een zinvolle symboliek.
Een snoer ballonnen door een spijkerplankje trekken, net een duizendklapper zo.
Claxonneren.
Met een houten lepel op een pannendeksel slaan.
Mensen horen blijkbaar graag geknal en geluid, rond 12 uur.
Ik ben blij dat de kerkklokken gaan luiden.
Dat is tenminste een zinvolle symboliek.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Er op Twitter onder het woord Refoforum onze verrichtingen hier soms van commentaar word voorzien?
Nee dat wist ik niet want ik heb geen Twitter en zit dus nooit op Twitter.
Interessant commentaar?
Interessant commentaar?
De wereld staat in brand, maar wij gooien olie op het vuur door ons toekijken aan de kant
Ja, vooral door 2 personen. Bijzonder dat die dan niet gewoon hier mee komen praten.Piet Puk schreef:Er op Twitter onder het woord Refoforum onze verrichtingen hier soms van commentaar word voorzien?
Interessant? Tsja, wat vind jij Piet?
SomsForummer schreef:Nee dat wist ik niet want ik heb geen Twitter en zit dus nooit op Twitter.
Interessant commentaar?
Soms kan ik er wel om glimlachen. Vooral die ene die Jantje aan Psalm 42 : 1, 2 en 5 hielp in Datheenversie.Zeeuw schreef:Ja, vooral door 2 personen. Bijzonder dat die dan niet gewoon hier mee komen praten.Piet Puk schreef:Er op Twitter onder het woord Refoforum onze verrichtingen hier soms van commentaar word voorzien?
Interessant? Tsja, wat vind jij Piet?
Die tip had ik toch doorgegeven?
-
- Verbannen
Ja.Tiberius schreef:Die tip had ik toch doorgegeven?
Maar een zekere Jan Bayense heeft deze tip via Twitter doorgegeven aan Refoforum. Het lijkt mij zeer aannemelijk dat jij de beheerder bent van dat Twitter-account.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
Klopt, beide.Jantje schreef:Ja.Tiberius schreef:Die tip had ik toch doorgegeven?
Maar een zekere Jan Bayense heeft deze tip via Twitter doorgegeven aan Refoforum. Het lijkt mij zeer aannemelijk dat jij de beheerder bent van dat Twitter-account.