Wist je dat...

merel

Re: Wist je dat...

Bericht door merel »

Ik blijf ook niet voor mijn plezier zo lang op. Ik vind het regelmatig een lange zit op oudjaarsavond. Normliter vuurwerk afsteken en daarna met de kinderen nog warme chocolademelk drinken. Vaak is het 2.00 uur voor ik in bed lig.
Ik vind de kerstvakantie sowieso de meest vermoeiende schoolvakantie.
eilander
Moderator

Bericht door eilander »

Bezorgd schreef:
eilander schreef:
Bezorgd schreef:Ik het best jammer vind dat er geen vuurwerk mag worden afgestoken?
Het heeft toch altijd wel wat.
Hier gaan we in plaats van vuurwerk de kerkklokken luiden. Tenminste, wat mij betreft is het volledig in de plaats van vuurwerk. Ik heb er niets mee, en vind het verwerpelijk. De klok luiden vind ik dan wel een mooi initiatief.
Wat is dan de reden dat je het klokgelui wel een mooi initiatief vindt?
Geen geldverspilling, geen milieuvervuiling, geen prikkels tot vernielingen etc.
Ik vind het luiden van een kerkklok altijd een mooi geluid, zeker zo'n oude zware klok als bij ons (1484). Ik vind het altijd een teken van Gods trouw. Hoeveel (letterlijke en figuurlijke) stormen zijn er al over ons dorpje gegaan, en al die tijd luidde de klok.
Zeeuw

Bericht door Zeeuw »

merel schreef:Ik blijf ook niet voor mijn plezier zo lang op. Ik vind het regelmatig een lange zit op oudjaarsavond. Normliter vuurwerk afsteken en daarna met de kinderen nog warme chocolademelk drinken. Vaak is het 2.00 uur voor ik in bed lig.
Ik vind de kerstvakantie sowieso de meest vermoeiende schoolvakantie.
Ik vind normaliter oudjaarsavond erg gezellig. Vaak kerk rond 16.00. Dan even wat eten. 's Avonds vaak vrienden op bezoek. Kinderen die vermaken zich best met wat categorie 1 vuurwerk. Rond half 12 samen Bijbel lezen, bidden/danken. Elkaar een goed komend jaar wensen. En inderdaad, duurt wel even voor je dan op bed ligt.

Dit jaar weten we eigenlijk ook niet zo goed wat we gaan doen.
Zeeuw

Bericht door Zeeuw »

JvW schreef:
Jantje schreef:
Mannetje schreef:Wist je dat het vanmiddag op het strand in Oostkapelle best wel druk was?
O ja? Wat versta jij onder 'best wel druk'?
Ach, je kunt ook beter naar de Veerse Dam gaan, daar is het ‘s zomers zelfs nog niet druk te noemen op bepaalde stukken....
..en de kinderen kunnen lekker spelen op het speelgebeuren bij 'De Dam'.
Bezorgd

Bericht door Bezorgd »

eilander schreef:
Bezorgd schreef:
eilander schreef:
Bezorgd schreef:Ik het best jammer vind dat er geen vuurwerk mag worden afgestoken?
Het heeft toch altijd wel wat.
Hier gaan we in plaats van vuurwerk de kerkklokken luiden. Tenminste, wat mij betreft is het volledig in de plaats van vuurwerk. Ik heb er niets mee, en vind het verwerpelijk. De klok luiden vind ik dan wel een mooi initiatief.
Wat is dan de reden dat je het klokgelui wel een mooi initiatief vindt?
Geen geldverspilling, geen milieuvervuiling, geen prikkels tot vernielingen etc.
Ik vind het luiden van een kerkklok altijd een mooi geluid, zeker zo'n oude zware klok als bij ons (1484). Ik vind het altijd een teken van Gods trouw. Hoeveel (letterlijke en figuurlijke) stormen zijn er al over ons dorpje gegaan, en al die tijd luidde de klok.
Valide argumentatie. Al sta ik er wat anders in.
Ik dacht dat je doelde op het tijdstip argument wat wel genoemd wordt omtrent vuurwerk. Dan zit klokgelui in principe op dezelfde lijn.
JvW

Bericht door JvW »

Zeeuw schreef:
JvW schreef:
Jantje schreef:
Mannetje schreef:Wist je dat het vanmiddag op het strand in Oostkapelle best wel druk was?
O ja? Wat versta jij onder 'best wel druk'?
Ach, je kunt ook beter naar de Veerse Dam gaan, daar is het ‘s zomers zelfs nog niet druk te noemen op bepaalde stukken....
..en de kinderen kunnen lekker spelen op het speelgebeuren bij 'De Dam'.
Klopt! Maar dat weer niet op het stukje waar wij altijd gaan. Vanaf Walcheren gezien de derde (laatste) voetgangersbrug over de dam. Bij de surfschool zeg maar.
Daar heb je ook wat zandbanken die ervoor zorgen dat er ondiepe 'plassen' blijven staan bij eb. Voor de kids heerlijk om dan met het schepnetje in de weer te zijn.
Jaco van Westenbrugge
Email: jvw850forum@gmail.com
Mara

Bericht door Mara »

Er zijn verschillende alternatieven verzonnen voor vuurwerk.
Een snoer ballonnen door een spijkerplankje trekken, net een duizendklapper zo.
Claxonneren.
Met een houten lepel op een pannendeksel slaan.
Mensen horen blijkbaar graag geknal en geluid, rond 12 uur.
Ik ben blij dat de kerkklokken gaan luiden.
Dat is tenminste een zinvolle symboliek.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Piet Puk

Bericht door Piet Puk »

Er op Twitter onder het woord Refoforum onze verrichtingen hier soms van commentaar word voorzien?
Forummer

Bericht door Forummer »

Nee dat wist ik niet want ik heb geen Twitter en zit dus nooit op Twitter.

Interessant commentaar?
De wereld staat in brand, maar wij gooien olie op het vuur door ons toekijken aan de kant
Zeeuw

Bericht door Zeeuw »

Piet Puk schreef:Er op Twitter onder het woord Refoforum onze verrichtingen hier soms van commentaar word voorzien?
Ja, vooral door 2 personen. Bijzonder dat die dan niet gewoon hier mee komen praten.

Interessant? Tsja, wat vind jij Piet?
Piet Puk

Bericht door Piet Puk »

Forummer schreef:Nee dat wist ik niet want ik heb geen Twitter en zit dus nooit op Twitter.

Interessant commentaar?
Soms
Piet Puk

Bericht door Piet Puk »

Zeeuw schreef:
Piet Puk schreef:Er op Twitter onder het woord Refoforum onze verrichtingen hier soms van commentaar word voorzien?
Ja, vooral door 2 personen. Bijzonder dat die dan niet gewoon hier mee komen praten.

Interessant? Tsja, wat vind jij Piet?
Soms kan ik er wel om glimlachen. Vooral die ene die Jantje aan Psalm 42 : 1, 2 en 5 hielp in Datheenversie.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Die tip had ik toch doorgegeven?
Jantje
Verbannen

Bericht door Jantje »

Tiberius schreef:Die tip had ik toch doorgegeven?
Ja.

Maar een zekere Jan Bayense heeft deze tip via Twitter doorgegeven aan Refoforum. Het lijkt mij zeer aannemelijk dat jij de beheerder bent van dat Twitter-account.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Jantje schreef:
Tiberius schreef:Die tip had ik toch doorgegeven?
Ja.

Maar een zekere Jan Bayense heeft deze tip via Twitter doorgegeven aan Refoforum. Het lijkt mij zeer aannemelijk dat jij de beheerder bent van dat Twitter-account.
Klopt, beide.
Plaats reactie