Kleine vreugden

albion

Re: Kleine vreugden

Bericht door albion »

Lassie schreef:
albion schreef:doorgestuurd door mijn tandarts naar België voor twee wortelkanaalbehandelingen. Gisteren hebben ze het bekeken en
ze kunnen me volgende week helpen. Maar eerst de ene behandeling (duurt anderhalf uur) en een paar weken later de
andere (ook anderhalfuur) Kosten: kostprijs 450 euro per stuk. Ik weet nog niet of ik het zal doen. 't Is nogal prijzig, vind ik.
De entourage daar viel me niet tegen. Ik lig daar wel gemakkelijk op die stoel. :huhu

Vooral niet laten doen joh... :jongle :jongle
Wat dan, Lassie? Laten trekken terwijl de kiezen op zich nog goed zijn?
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Lassie

Bericht door Lassie »

Ik heb het toen ook niet gedaan en heb daar enorm veel spijt van gehad, zat op 1e paasdag s' avonds bij de weekendtandarts. Dure rekening en enorm veel pijn. Als ik dit toch gewoon had laten doen was er niks aan de hand geweest, maar tsja eigenwijs dat ik ben.

En nu bel ik direct de tandarts op als ik pijn voel.

Vorige week eerst een controle, alles was goed (alleen dat ene schoonheidsbehandeling).
Lassie

Bericht door Lassie »

Een contract. :love
Mara

Bericht door Mara »

Winterviolen in de bakken en hanging baskets gepoot.
Alhoewel de zomerbloeiers nog vol bloemen zaten.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Posthoorn

Bericht door Posthoorn »

Lassie schreef:Een contract. :love
Voor werk?
Lassie

Bericht door Lassie »

Ja.
Marc_44

Re: Re : Kleine vreugden

Bericht door Marc_44 »

Fijn.
Marc_44

Re: Re : Kleine vreugden

Bericht door Marc_44 »

Marc_44 schreef:Fijn.
Dit is niet ironisch bedoeld hoor. Ik meen het serieus. Ik las gisteren een artikel over het feit dat er steeds minder contracten worden vergeven. Het is almaar flexibelisering. Dus goed dat het je gelukt is.
Lassie

Bericht door Lassie »

Het is ook een 0 uren contract. Er is mogelijkheid tot opleiding, dan ga ik het iets hoger op zoeken. Eerst maar eens kijken hoe dit gaat.
Maar bedankt.
Marc_44

Bericht door Marc_44 »

Lassie schreef:Het is ook een 0 uren contract. Er is mogelijkheid tot opleiding, dan ga ik het iets hoger op zoeken. Eerst maar eens kijken hoe dit gaat.
Maar bedankt.
O, dat is jammer. Een "0-uren-contract" is vaak een uitbuit-contract. Ik heb er in het verleden aardig wat gehad. Altijd veel verwachtingen van de werkgever, maar garantie op werk werd er niet gegeven.
Maar goed, een mogelijkheid tot opleiding is natuurlijk wel fijn. Sterkte daarmee!
albion

Bericht door albion »

Hier komen ze niet aan de bak omdat ze geen polen zijn. Ze vroegen letterlijk, kom je uit Polen? Nee, dan kunnen we je niet gebruiken.
Zoonlief werd in het pools uitleg gegeven hoe het een en ander moest gebeuren. Toen hij het niet snapte ging men over op gebroken
Engels, daaruit begreep hij dat hij dozen moest sealen(?) en kon een minuut of 20 wachten tot de volgende doos kwam. Dat vond ie maar
niks en is dus weer naar huis gekomen. Hij staat bij verschillende uitzendbureaus ingeschreven, maar het zijn allemaal 0-uren contracten
en je kunt wachten tot je een ons weegt op een telefoontje....
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Lassie

Bericht door Lassie »

Ik ga in de thuiszorg werken en eerst als oproepbasis. In de thuiszorg is er altijd wel werk, vooral in deze tijd als mensen langer thuis blijven wonen.
Lassie

Bericht door Lassie »

albion schreef:Hier komen ze niet aan de bak omdat ze geen polen zijn. Ze vroegen letterlijk, kom je uit Polen? Nee, dan kunnen we je niet gebruiken.
Zoonlief werd in het pools uitleg gegeven hoe het een en ander moest gebeuren. Toen hij het niet snapte ging men over op gebroken
Engels, daaruit begreep hij dat hij dozen moest sealen(?) en kon een minuut of 20 wachten tot de volgende doos kwam. Dat vond ie maar
niks en is dus weer naar huis gekomen. Hij staat bij verschillende uitzendbureaus ingeschreven, maar het zijn allemaal 0-uren contracten
Dat is minder. Ja je moet tegenwoordig zelf bellen of ze werk hebben.

Wat voor opleiding/studie heeft hij gedaan?
Mara

Bericht door Mara »

albion schreef:Hier komen ze niet aan de bak omdat ze geen polen zijn. Ze vroegen letterlijk, kom je uit Polen? Nee, dan kunnen we je niet gebruiken.
Wat een narigheid Albion. Een Pool verdient toch net zoveel per uur, zou je denken?
Mijn dochter zocht een stageplek, maar inmiddels kan ze uit meerdere bedrijven kiezen.
Blijkbaar heeft ze de goede studie gekozen.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

De nieuwe Karvan Cevitam met theesmaak is echt lekker. Het smaakt wel naar thee, maar niet alsof je een pot ouwe kouwe thee zit te drinken. Wel zoet, maar geen snoepsmaak.
Plaats reactie