Je redenering rammelt aan alle kanten. Wat is volgens jou dan de veilige plaats waar je heen moet vluchten? Lijkt mij dat, dat Gods huis zou moeten zijn waar de dienst der verzoening plaatsvind.samanthi schreef:Ga jij dan elke dienst?De Bijbel zegt dat je naat een veilige plaats moet vlieden, dat doet de vervolgde kerk ook zegaan niet openlijk naar de kerk maar in het geheim, maar hier is geen sprake van vervolging, maar van een ziekte.huisman schreef:Dus de vervolgde kerk in bv China moet maar niet (vaak in het geheim) samenkomen? Want dan zoeken ze onnodig het gevaar op en zijn ze ongehoorzaam aan hun overheid?samanthi schreef: Als de kerkenraad geen kerkdiensten belegd, maar alleen online diensten belegd, dan is er toch niemand tegen de Bijbel of wel?
Maken we het elkaar niet moeilijk? Door te zeggen dit hoort want dat staat in de Bijbel of dat hoort want....
De Bijbel geeft aan dat als er gevaar zou zijn je naar een andere stad moet vluchten,, dus niet onnodig het gevaar opzoeken.
Hoop dat er in Nederland nooit echt een vervolging van de kerk komt want dat blijken wij westerse welvaarts-christenen niet aan te kunnen. Wij buigen gehoorzaam voor de twee afgoden van deze tijd. Gezondheid en economie.
Jammer dat wij de onderlinge bijeenkomsten zo makkelijk nalaten als er ietsje druk komt. Tiberius denkt zelfs dat het wettisch is om naar de onderlinge samenkomsten uit te zien en te verlangen om morgen te mogen opgaan naar Gods huis.
Verreweg de meeste besmettingen vinden thuis plaats dus dan kan jouw veilige plaats niet zijn.
En het bijwonen op verantwoorde wijze van de eredienst verergert de ziekte/pandemie? Bewezen is dat dit absoluut niet zo is. Het is nu een ziekte maar bij een volgende druk op de kerk door overheid en samenleving ben ik bang dat men net zo makkelijk thuis blijft als nu. En het dan opnieuw met wat Bijbelteksten probeert goed te praten.
Dat wij afschalen vind ik begrijpelijk, dat wij ons houden aan de RIVM regels ook. Maar dat wij blijkbaar het onderling bijeenkomen in de erediensten zo makkelijk kunnen missen vind ik onbegrijpelijk en zegt veel over de secularisatie in kerkelijk Nederland.