Aanpassing kerken bij strengere maatregelen overheid

De kerken moeten ook maatregelen nemen

Eens
47
55%
Oneens
35
41%
Geen mening
4
5%

Totaal aantal stemmen: 86

huisman

Re: Aanpassing kerken bij strengere maatregelen overheid

Bericht door huisman »

samanthi schreef:
huisman schreef:
samanthi schreef: Als de kerkenraad geen kerkdiensten belegd, maar alleen online diensten belegd, dan is er toch niemand tegen de Bijbel of wel?
Maken we het elkaar niet moeilijk? Door te zeggen dit hoort want dat staat in de Bijbel of dat hoort want....
De Bijbel geeft aan dat als er gevaar zou zijn je naar een andere stad moet vluchten,, dus niet onnodig het gevaar opzoeken.
Dus de vervolgde kerk in bv China moet maar niet (vaak in het geheim) samenkomen? Want dan zoeken ze onnodig het gevaar op en zijn ze ongehoorzaam aan hun overheid?
Hoop dat er in Nederland nooit echt een vervolging van de kerk komt want dat blijken wij westerse welvaarts-christenen niet aan te kunnen. Wij buigen gehoorzaam voor de twee afgoden van deze tijd. Gezondheid en economie.
Jammer dat wij de onderlinge bijeenkomsten zo makkelijk nalaten als er ietsje druk komt. Tiberius denkt zelfs dat het wettisch is om naar de onderlinge samenkomsten uit te zien en te verlangen om morgen te mogen opgaan naar Gods huis.
Ga jij dan elke dienst?De Bijbel zegt dat je naat een veilige plaats moet vlieden, dat doet de vervolgde kerk ook zegaan niet openlijk naar de kerk maar in het geheim, maar hier is geen sprake van vervolging, maar van een ziekte.
Je redenering rammelt aan alle kanten. Wat is volgens jou dan de veilige plaats waar je heen moet vluchten? Lijkt mij dat, dat Gods huis zou moeten zijn waar de dienst der verzoening plaatsvind.
Verreweg de meeste besmettingen vinden thuis plaats dus dan kan jouw veilige plaats niet zijn.

En het bijwonen op verantwoorde wijze van de eredienst verergert de ziekte/pandemie? Bewezen is dat dit absoluut niet zo is. Het is nu een ziekte maar bij een volgende druk op de kerk door overheid en samenleving ben ik bang dat men net zo makkelijk thuis blijft als nu. En het dan opnieuw met wat Bijbelteksten probeert goed te praten.
Dat wij afschalen vind ik begrijpelijk, dat wij ons houden aan de RIVM regels ook. Maar dat wij blijkbaar het onderling bijeenkomen in de erediensten zo makkelijk kunnen missen vind ik onbegrijpelijk en zegt veel over de secularisatie in kerkelijk Nederland.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
FlyingEagle

Bericht door FlyingEagle »

Bezorgd schreef:We kunnen van Rome nog wat leren: https://youtu.be/4Rb7_WdNlZY
Wat kunnen we leren dan?
samanthi

Bericht door samanthi »

@Laag prima hoor het is steeds ja tegen nee...
Misschien komen we hier nooit uit.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Lilian197

Bericht door Lilian197 »

Eerder deze week al genoemd wat Salomo sprak bij de tempel. Weet even niet uit mijn hoofd welk hoofdstuk van koningen. Maar juist ook werd het volk opgeroepen naar de tempel te komen in tijden van pestilentieen. Opvallend.
Erskinees

Bericht door Erskinees »

Ja logisch. Men had toen gewoonweg nog niet ontdekt dat ziekten besmettelijk waren en hoe dit werd overgedragen. Ook is de tempel niet te vergelijken met een kerk.
Laatst gewijzigd door Erskinees op 24 dec 2020, 21:51, 1 keer totaal gewijzigd.
eilander
Moderator

Bericht door eilander »

Eens met @Laag en @huisman. Ik ben blij dat we naar de kerk kunnen morgen.
Maar ik wens iedereen een gezegend Kerstfeest, en onvergetelijk: niet door de huidige situatie, maar door het Woord alleen.
En met 'iedereen' bedoel ik allen die naar de kerk kunnen en mogen, of thuis meeluisteren al dan niet met beeld.
Bezorgd

Bericht door Bezorgd »

FlyingEagle schreef:
Wat kunnen we leren dan?

De diensten gaan door, zoveel als mogelijk.
huisman

Bericht door huisman »

eilander schreef:Eens met @Laag en @huisman. Ik ben blij dat we naar de kerk kunnen morgen.
Maar ik wens iedereen een gezegend Kerstfeest, en onvergetelijk: niet door de huidige situatie, maar door het Woord alleen.
En met 'iedereen' bedoel ik allen die naar de kerk kunnen en mogen, of thuis meeluisteren al dan niet met beeld.
Hier sluit ik mij van harte bij aan. Iedereen een gezegend Kerstfeest en gezegende diensten.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Jantje
Verbannen

Bericht door Jantje »

huisman schreef:
eilander schreef:Eens met @Laag en @huisman. Ik ben blij dat we naar de kerk kunnen morgen.
Hier sluit ik mij van harte bij aan. Iedereen een gezegend Kerstfeest en gezegende diensten.
+1
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
samanthi

Bericht door samanthi »

Lilian1975 schreef:Eerder deze week al genoemd wat Salomo sprak bij de tempel. Weet even niet uit mijn hoofd welk hoofdstuk van koningen. Maar juist ook werd het volk opgeroepen naar de tempel te komen in tijden van pestilentieen. Opvallend.
1 Koningen 8

37 Als er honger in het land wezen zal, als er pest wezen zal, als er brandkoren, honigdauw, sprinkhanen, kevers wezen zullen, als zijn vijand in het land zijner poorten hem belegeren zal, of enige plage, of enige krankheid wezen zal; 38 Alle gebed, alle smeking, die van enig mens, van al Uw volk Israël, geschieden zal; als zij erkennen, een ieder de plage zijns harten, en een ieder zijn handen in dit huis uitbreiden zal;

Bedoel je deze tekst?
Het betekend niet dat het hele volk naar de tempel zal stromen, dat zou niet kunnen als er de vijand in de poort ligt. Bovendien is de tempel geen kerkgebouw van hout en steen, het was de plaats waar de Heere woonde boven de Cherub, achter het voorhangsel.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
FlyingEagle

Bezorgd schreef:
FlyingEagle schreef:
Wat kunnen we leren dan?

Bij ons gaan de diensten toch ook door?
Bezorgd

Bericht door Bezorgd »

FlyingEagle schreef:
Bezorgd schreef:
FlyingEagle schreef:
Wat kunnen we leren dan?

Zie je niet hoeveel mensen daar in de kerk zitten?
Lilian197

Bericht door Lilian197 »

samanthi schreef:
Lilian1975 schreef:Eerder deze week al genoemd wat Salomo sprak bij de tempel. Weet even niet uit mijn hoofd welk hoofdstuk van koningen. Maar juist ook werd het volk opgeroepen naar de tempel te komen in tijden van pestilentieen. Opvallend.
1 Koningen 8

37 Als er honger in het land wezen zal, als er pest wezen zal, als er brandkoren, honigdauw, sprinkhanen, kevers wezen zullen, als zijn vijand in het land zijner poorten hem belegeren zal, of enige plage, of enige krankheid wezen zal; 38 Alle gebed, alle smeking, die van enig mens, van al Uw volk Israël, geschieden zal; als zij erkennen, een ieder de plage zijns harten, en een ieder zijn handen in dit huis uitbreiden zal;

Bedoel je deze tekst?
Het betekend niet dat het hele volk naar de tempel zal stromen, dat zou niet kunnen als er de vijand in de poort ligt. Bovendien is de tempel geen kerkgebouw van hout en steen, het was de plaats waar de Heere woonde boven de Cherub, achter het voorhangsel.
er zaten in ieder geval meer mensen dan niks of 30. En juist ook de eredienst wordt de werkplaats van de Heilige Geest genoemd. En ook wordt er dus niet opgeroepen niet maar de tempel op te gaan.
FlyingEagle

Bezorgd schreef:
FlyingEagle schreef:
Bezorgd schreef:
FlyingEagle schreef: Wat kunnen we leren dan?

Ik zie alleen een plein met een kerstboom
Bezorgd

Bericht door Bezorgd »

FlyingEagle schreef:
Bezorgd schreef:
FlyingEagle schreef: Bij ons gaan de diensten toch ook door?
Ik zie alleen een plein met een kerstboom
Ah , ik dacht dat ik de link op een bepaalde tijd had gezet.

Maar zie vanaf 2.58 uur ongeveer https://youtu.be/4Rb7_WdNlZY
Plaats reactie