Vaccinatie met het oog op COVID-19

Stel, er komt een vaccin tegen COVID-19. Inenten of niet?

Ja, nog nooit gewetensbezwaren tegen gehad.
75
48%
Ja, sinds CIVID-19 ben ik er anders over gaan denken.
7
4%
Twijfel.
12
8%
Nee. Mijn geweten komt hiermee in conflict.
42
27%
Anders nl.
20
13%

Totaal aantal stemmen: 156

parsifal

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door parsifal »

Charles schreef:Al die doemscenario's van hem, o.a. 2G.
Daar heeft hij inderdaad een punt. Over de ernst van de ziekte zelf geef ik hem minder vertrouwen.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Orchidee

Re: RE: Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Orchidee »

Thea schreef:Nog even over de bijwerkingen. ik hoor hier allerlei argumenten langs komen, dat ieder medicijn bijwerkingen heeft. Het verschil is dan denk ik, dat een vaccin geen medicijn is. Je wordt dan ziek van een bijwerking van een medicijn voor een ziekte die je niet hebt. Dat is het mij niet waard....
Zo is dat ook vaak met chemo's: men is niet altijd meer ziek maar voor de "zekerheid" word er toch maar chemotherapie gegeven.
Weet je wat de bijwerkingen daar van zijn?
Ik wél inmiddels.
Had ik het niet genomen als ik het van te voren niet zou geweten hebben?
Jawel, want je hoopt dat de kanker wegblijft en/of niet meer terugkomt!
Ik weet er ook die het niet deden of als ze het terug konden draaien niet meer zouden doen maar ja dat waren/zijn/blijven altijd afwegingen en niemand weet ooit zeker of hetgeen wat hij wél of niet doet helemaal goed zal zijn of goed of slecht was.
Daarom moeten we het bovenal EERST van de Heere verwachten die middelen wil zegenen maar we mogen de middelen wél gebruiken, de Heere heeft ook mensen verstand gegeven om (goede en verantwoorde) middelen uit te vinden.
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
GerefGemeente-lid
Verbannen

Bericht door GerefGemeente-lid »

Thea schreef:Nog even over de bijwerkingen. ik hoor hier allerlei argumenten langs komen, dat ieder medicijn bijwerkingen heeft. Het verschil is dan denk ik, dat een vaccin geen medicijn is. Je wordt dan ziek van een bijwerking van een medicijn voor een ziekte die je niet hebt. Dat is het mij niet waard....
Totdat je beide ouders of je man of vrouw sterft aan Corona...

Het gaat niet alleen om jezelf, maar ook om je omgeving. Dat vergeten heel veel mensen.
pierre27

Bericht door pierre27 »

parsifal schreef:
Charles schreef:Al die doemscenario's van hem, o.a. 2G.
Daar heeft hij inderdaad een punt. Over de ernst van de ziekte zelf geef ik hem minder vertrouwen.
Wat hij signaleert zien de meeste mensen wel, alleen het verdrietige met hem en ook de heer Wilders is dat ze totaal niet met dan ook een oplossing komen. Populistische en politiek!
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
TSD

Bericht door TSD »

GerefGemeente-lid schreef:
Totdat je beide ouders of je man of vrouw sterft aan Corona...

Het gaat niet alleen om jezelf, maar ook om je omgeving. Dat vergeten heel veel mensen.
Nee hoor, dat vergeten heel veel mensen niet. Je bent na vaccinatie nog steeds vatbaar en besmettelijk.

Je besmet misschien iets minder snel iemand, maar daar staat tegenover dat je zelf minder klachten krijgt dus dat je mogelijk sneller iemand besmet zonder dat je door hebt Corona te hebben.

Juist het punt wat jij noemt is best discutabel.
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

Charles schreef:Ik begin het onderhand knap vervelend te vinden dat Baudet steeds gelijk krijgt.
Ik vind het vooral vervelend dat er nog zoveel mensen zijn die Baudet serieus nemen. Die man is gewoon krankzinnig.
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

De bijwerkingen zijn veel milder dan de klachten die je hebt als je besmet bent. En iedereen raakt vroeger of later besmet. De idee dat je besmetting kunt vermijden is wat mij betreft een illusie.
HersteldHervormd

Bericht door HersteldHervormd »

Ambtenaar schreef:
Charles schreef:Ik begin het onderhand knap vervelend te vinden dat Baudet steeds gelijk krijgt.
Ik vind het vooral vervelend dat er nog zoveel mensen zijn die Baudet serieus nemen. Die man is gewoon krankzinnig.
Nou nou, wat minder mag ook wel. Je mag gewoon je politieke voorkeuren hebben toch?

Waar doelt Charles op trouwens?
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Posthoorn

Bericht door Posthoorn »

Dit is een iets toegankelijker artikel:

https://www.hpdetijd.nl/2021-09-09/niet ... ezondheid/
Valcke

Bericht door Valcke »

Valcke schreef:
TSD schreef:Het kabinet denkt anders.

Ongevaccineerden worden besmet bij 3G en komen deels in het ziekenhuis en belasten de zorg.

Schuld is niet van die gevaccineerden die hen besmetten, maar van het feit dat ze zichzelf niet laten vaccineren. Dus moeten ze geweerd worden

Dat is de redenatie.
Maar ook dit klopt niet. Het zou alleen kloppen wanneer veel ongevaccineerde 60-plussers deelnemen aan evenementen. En dat is niet het geval. Voor jongeren die besmet worden maakt de vaccinatiestatus nauwelijks enig verschil: ze komen nagenoeg niet in het ziekenhuis, maar besmetten thuis enz wel de ouderen, ongeacht of die jongeren gevaccineerd of niet gevaccineerd zijn. Het 2G model gaat dus zeker niet helpen, ook niet voor de ziekenhuisopnames.

Het werkelijke argument achter 2G is echter de vaccinatiedrang en nog meer (wat velen openlijk uitspreken): het belonen van gevaccineerden voor ‘goed gedrag’ (en daarmee uitsluiting van anderen). Dit zijn de werkelijke intenties zoals in de Tweede Kamer door diverse partijen ook uitgesproken is.
Precies wat ik verwachtte. 2G wordt beargumenteerd op grond van het 'beschermen' van ongevaccineerden die deelnemen aan de evenementen. Terwijl de minister zelf zegt dat het risico vooral zit in besmetten van anderen ná de evenementen, wat bepaald niet alleen gebeurt door de ongevaccineerden, maar ook door de gevaccineerden. Een doorzichtig verhaal dus, het klopt gewoon niet, de ratio ontbreekt.

Het enige pluspunt is dat 2G alleen nog ingezet lijkt te worden bij evenementen e.d., dus niet in de horeca, op het werk en elders.

Een tweede zeer zwaar en disproportioneel middel is het mogelijk maken van de covid-toegangspas op het werk. Nog onduidelijk is waar dat zal gebeuren, maar de minister lijkt ruimte te geven aan bedrijven om daar zelf voor te kiezen. Zodat ongevaccineerden straks geconfronteerd kunnen worden met een verbod om op het werk te verschijnen...!

De belangrijkste constatering is dat men kiest voor verdergaande uitsluiting en polarisatie. Het is dan ook een zwarte dag voor Nederland!
Laatst gewijzigd door Valcke op 12 nov 2021, 19:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Profesto

Bericht door Profesto »

HersteldHervormd schreef:
Ambtenaar schreef:
Nou nou, wat minder mag ook wel. Je mag gewoon je politieke voorkeuren hebben toch?

Waar doelt Charles op trouwens?
Dat er überhaupt mensen zijn die deze beroepsfantast serieus nemen is voor mij een raadsel. :nonnon
Profesto

Bericht door Profesto »

Valcke schreef:
Valcke schreef:
TSD schreef:Het kabinet denkt anders.

Ongevaccineerden worden besmet bij 3G en komen deels in het ziekenhuis en belasten de zorg.

Schuld is niet van die gevaccineerden die hen besmetten, maar van het feit dat ze zichzelf niet laten vaccineren. Dus moeten ze geweerd worden

Dat is de redenatie.
Maar ook dit klopt niet. Het zou alleen kloppen wanneer veel ongevaccineerde 60-plussers deelnemen aan evenementen. En dat is niet het geval. Voor jongeren die besmet worden maakt de vaccinatiestatus nauwelijks enig verschil: ze komen nagenoeg niet in het ziekenhuis, maar besmetten thuis enz wel de ouderen, ongeacht of die jongeren gevaccineerd of niet gevaccineerd zijn. Het 2G model gaat dus zeker niet helpen, ook niet voor de ziekenhuisopnames.

Het werkelijke argument achter 2G is echter de vaccinatiedrang en nog meer (wat velen openlijk uitspreken): het belonen van gevaccineerden voor ‘goed gedrag’ (en daarmee uitsluiting van anderen). Dit zijn de werkelijke intenties zoals in de Tweede Kamer door diverse partijen ook uitgesproken is.
Precies wat ik verwachtte. 2G wordt beargumenteerd op grond van het 'beschermen' van ongevaccineerden die deelnemen aan de evenementen. Terwijl de minister zelf ook zegt dat het risico vooral zit in besmetten van anderen ná de evenementen. Een doorzichtig verhaal dus, het klopt gewoon niet, de ratio ontbreekt volledig.

Het enige pluspunt is dat 2G alleen nog ingezet lijkt te worden bij evenementen e.d., dus niet in de horeca, op het werk en elders.

Een tweede zeer zwaar en disproportioneel middel is het mogelijk maken van de covid-toegangspas op het werk. Nog onduidelijk is waar dat zal gebeuren, maar de minister lijkt ruimte te geven aan bedrijven om daar zelf voor te kiezen. Zodat ongevaccineerden straks geconfronteerd kunnen worden met een verbod om op het werk te verschijnen...!

De belangrijkste constatering is dat men kiest voor verdergaande uitsluiting en polarisatie. Het is dan ook een zwarte dag voor Nederland!
Het is tijd dat eigenwijze mensen zich achter hun oren gaan krabben en een vaccin gaan halen.
Mara

Bericht door Mara »

Profesto schreef: Het is tijd dat eigenwijze mensen zich achter hun oren gaan krabben en een vaccin gaan halen.
Hoezo?
Niet alleen de ongevaccineerde mensen zijn de grootste bedreigers.
Afstand bewaren, al dan niet met een mondmasker en handen wassen, had gehandhaafd moeten blijven.
En kijk naar het zuiden. Die feesten alsof er niks aan de hand is!
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Framboos

Bericht door Framboos »

Hoewel ik nog steeds geen fervent voorstander van 2G ben, snap ik de ratio juist wel na de persconferentie. Zo zwart vind ik deze dag dan ook niet...
GerefGemeente-lid
Verbannen

Bericht door GerefGemeente-lid »

Valcke schreef:Een tweede zeer zwaar en disproportioneel middel is het mogelijk maken van de covid-toegangspas op het werk. Nog onduidelijk is waar dat zal gebeuren, maar de minister lijkt ruimte te geven aan bedrijven om daar zelf voor te kiezen. Zodat ongevaccineerden straks geconfronteerd kunnen worden met een verbod om op het werk te verschijnen...!
Onjuist. Voor het werk geldt de 3G-toegangspas. Dus ongevaccineerden moeten dan elke dag een negatieve test gaan halen.
Plaats reactie