In eerste instantie was ik ook erg voor het open houden van PO maar gezien de vele besmettingen die er in de gezinnen zijn moet je gewoon de weken na de kerst zoveel als mogelijk de boel thuis houden. We weten dat een behoorlijk gedeelte zich lastig blijft houden aan de 1,5 meter. Ik hoor veel van besmettingen op basisscholen. Hopelijk is het maar voor twee weken.Ambtenaar schreef:Zeker, maar dat vergt wel enig inzicht bij en medewerking van ouders. En daar maak ik me zorgen om, omdat ouders medeverantwoordelijk zijn voor de kwetsbaarheid van deze kinderen.eilander schreef: Daar is dan ook een uitzondering voor. De scholen mogen voor deze groep gewoon open.
Ik ben daarom ook redelijk verontwaardigd over de motivatie van minister De Jonge. Scholen gaan dicht om de ouders te dwingen thuis te werken. Voor kinderen die zich al in een achterstandsituatie bevinden, wordt de ongelijkheid juist vergroot.
Wist je dat...
Re: Wist je dat...
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Ik ben benieuwd naar de verspreiding via die kinderen. Wij hebben nu ook een positief getest gezinslid. Dus quarantaine. Niet zo heel erg, we waren toch al thuis, behalve mijn vrouw, als IC verpleegkundige. Die werkt gewoon. Wanneer de school open waren, zouden mijn twee jongsten ook thuis blijven. Maar worden basisschoolkinderen ziek (positief getest) en verspreidt het zich daar? Ik geloof het niet.
Op de PM gaat het wel rond, ik neem aan dat mijn dochter het daar heeft opgepikt.
Verder: overschakelen: bij ons duurt dat ook wel even. Dat komt denk ik ook door de week waarin we zitten. Het was de laatste week voor de kerst, de kerstviering en het oefenen daarvoor stond gepland, je bent een periode aan het afronden, nog wat methodetoetsen op de rol en je bent gewoon na een reeks van 8 weken moe. En dan 'even' overschakelen op online les, dat is een dingetje. We waren aanvankelijk van plan om nog drie dagen online aan te bieden, maar hebben daar toch niet voor gekozen.
De PM geeft online les. Echter, mijn dochter zou 9 lesuren hebben, er gaan er 3 door en de kwaliteit (lees alertheid en betrokkenheid van leerlingen) is niet optimaal. Dus even overschakelen is echt heel enthousiast gesteld.
Verder: ik ben echt te positief: eerder dan 18 januari openen van het PO zal een droom zijn, ik hoop en verwacht dat we toch op 18 januari echt open gaan. Online les is echt niet gelijk te stellen met fysiek les. Voor de meeste kinderen is zo'n periode echt niet goed. En ik geef niet om een beetje achterstand, dat is echt niet dramatisch.
Op de PM gaat het wel rond, ik neem aan dat mijn dochter het daar heeft opgepikt.
Verder: overschakelen: bij ons duurt dat ook wel even. Dat komt denk ik ook door de week waarin we zitten. Het was de laatste week voor de kerst, de kerstviering en het oefenen daarvoor stond gepland, je bent een periode aan het afronden, nog wat methodetoetsen op de rol en je bent gewoon na een reeks van 8 weken moe. En dan 'even' overschakelen op online les, dat is een dingetje. We waren aanvankelijk van plan om nog drie dagen online aan te bieden, maar hebben daar toch niet voor gekozen.
De PM geeft online les. Echter, mijn dochter zou 9 lesuren hebben, er gaan er 3 door en de kwaliteit (lees alertheid en betrokkenheid van leerlingen) is niet optimaal. Dus even overschakelen is echt heel enthousiast gesteld.
Verder: ik ben echt te positief: eerder dan 18 januari openen van het PO zal een droom zijn, ik hoop en verwacht dat we toch op 18 januari echt open gaan. Online les is echt niet gelijk te stellen met fysiek les. Voor de meeste kinderen is zo'n periode echt niet goed. En ik geef niet om een beetje achterstand, dat is echt niet dramatisch.
Ik denk dat de scholen echt niet open gaan voor 18 januari en verwacht ook dat het later zal worden. Bij ons op de lagere school kunnen/moeten de kinderen vandaag de spullen en laptops ophalen en beginnen na de vakantie. Niet heel fijn voor werkende ouders, maar het is niet anders. Na de vakantie krijgen ze niet online les, maar huiswerkopdrachten en zoveel mogelijk digitaal 9 onze jongste trouwens alles schriftelijk en dat moeten wij nakijken). Ik vraag mij ook af in hoeverre digitaal onderwijs in de onderbouw werkt. Een collega had gisteren met haar kleuter al digitaal les via Teams, een ramp, alleen maar gillende kinderen in het scherm.
Ik vind het ook vervelend en wij hebben momenteel het naast het thuiswerken ook druk genoeg met andere beslommeringen, maar het is niet anders.
En het merendeel van de Nederlandse kinderen bevindt zich gelukkig niet in een achterstandssituatie. Dat is maar een heel klein percentage van de Nederlandse kinderen en die kinderen mogen gewoon nog naar school komen.
Ik vond het juist een hele goede motivatie. Afgelopen maanden wordt bijna wekelijks verzocht om zoveel mogelijk thuis te blijven en te werken en een deel van Nederland trekt zich hier niets van aan. Dan zijn dit de consequenties.Ambtenaar schreef:Zeker, maar dat vergt wel enig inzicht bij en medewerking van ouders. En daar maak ik me zorgen om, omdat ouders medeverantwoordelijk zijn voor de kwetsbaarheid van deze kinderen.eilander schreef: Daar is dan ook een uitzondering voor. De scholen mogen voor deze groep gewoon open.
Ik ben daarom ook redelijk verontwaardigd over de motivatie van minister De Jonge. Scholen gaan dicht om de ouders te dwingen thuis te werken. Voor kinderen die zich al in een achterstandsituatie bevinden, wordt de ongelijkheid juist vergroot.
Ik vind het ook vervelend en wij hebben momenteel het naast het thuiswerken ook druk genoeg met andere beslommeringen, maar het is niet anders.
En het merendeel van de Nederlandse kinderen bevindt zich gelukkig niet in een achterstandssituatie. Dat is maar een heel klein percentage van de Nederlandse kinderen en die kinderen mogen gewoon nog naar school komen.
Dus het sluiten van scholen zit in een categorie van 25-50% reductie van het r-getal? Kan jij het verder toelichten?
Our approach cannot distinguish direct effects on transmission in schools and universities from indirect effects, such as the general population behaving more cautiously after school closures signaled the gravity of the pandemic. Additionally, since school and university closures were implemented on the same day, or in close succession in most of the countries we study, our approach cannot distinguish their individual effects (fig. S21).Herman schreef:Dus het sluiten van scholen zit in een categorie van 25-50% reductie van het r-getal? Kan jij het verder toelichten?
-
- Verbannen
... de NOS tegenwoordig 'deo volente' gebruikt in haar nieuwsberichten?
Ik kwam het tegen in een artikel over het feit dat de topsport meer ruimte krijgt, ondanks de huidige lockdown. Dat is op zich een grote ergernis, vandaar dat mijn belangstelling ook gewekt was door de kop van dit artikel, maar het verbaasde mij wel dat de Latijnse benaming voor 'zo de Heere wil en wij leven' door de NOS gebruikt wordt.
Ik kwam het tegen in een artikel over het feit dat de topsport meer ruimte krijgt, ondanks de huidige lockdown. Dat is op zich een grote ergernis, vandaar dat mijn belangstelling ook gewekt was door de kop van dit artikel, maar het verbaasde mij wel dat de Latijnse benaming voor 'zo de Heere wil en wij leven' door de NOS gebruikt wordt.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
Nee. Is dat geen foutje?
-
- Verbannen
Nee. Het stond tussen streepjes en zelfs schuingedrukt.DDD schreef:Nee. Is dat geen foutje?
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
- Dodo
Of een verslaggever met reformatorische wortels.DDD schreef:Nee. Is dat geen foutje?
Ik heb een keer een oude aflevering van de Rijdende rechter gezien, met een christelijke en een niet-christelijke man die het heel erg niet eens waren. De christelijke man gedroeg zich keurig, gelukkig. Ook na de uitspraak kwamen ze niet veel dichter tot elkaar, en de presentatrice zei op een gegeven moment: verhard u niet, maar laat u leiden!
Daar reken je toch niet op als je zit te kijken.
Re: RE: Re: Wist je dat...
Dacht ik ook, maar het staat er echt:DDD schreef:Nee. Is dat geen foutje?
De verruiming is mede ingegeven met een blik naar volgend sportjaar, waarin - deo volente - onder meer de Olympische Spelen op het programma staan.
Wat grappig. Maar volkomen juist, natuurlijk.
ik zojuist dubbel gelegen heb in de supermarkt (in figuurlijke zin)?
Een man had bewust geen bier gekocht(na 20.00 uur sowieso afgeschermd). Maar de man had ook wat flessen advocaat bij zich. Het feestje ging echter niet door, omdat er ook alcohol in zit.
Een man had bewust geen bier gekocht(na 20.00 uur sowieso afgeschermd). Maar de man had ook wat flessen advocaat bij zich. Het feestje ging echter niet door, omdat er ook alcohol in zit.
Als je daar al dubbel om ligt vraag ik mij af wat je zelf op hebt...Piet Puk schreef:ik zojuist dubbel gelegen heb in de supermarkt (in figuurlijke zin)?
- Niet meer zo actief -
HumorMannetje schreef:Als je daar al dubbel om ligt vraag ik mij af wat je zelf op hebt...Piet Puk schreef:ik zojuist dubbel gelegen heb in de supermarkt (in figuurlijke zin)?