Oproep tot vertrek uit een gemeente waar opwekkingsmuziek gezongen wordt.
-
- Verbannen
Re: Oproep tot vertrek uit een gemeente waar opwekkingsmuziek gezongen wordt.
Ik heb het gevonden. Maar door de foto van @Carrie is het letterlijk ondergesneeuwd. Ik geloof althans niet dat @Bezorgd dit ook gehoord heeft, want anders had hij vast wel gereageerd.
En ds. De Heer heeft het inderdaad heel zorgvuldig gedaan. Dat ben ik met @DDD eens.
En ds. De Heer heeft het inderdaad heel zorgvuldig gedaan. Dat ben ik met @DDD eens.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
Hoezo zou hij dat niet weten dan? Dat was onlangs nog in het RD te lezen, daar is dit hele draadje om begonnen. Hij is niet onnozel. Ik denk eerder dat hij twijfelt omdat mensen met andere gedachten niet altijd even mild en barmhartig oordelen en omdat hij weet dat de zwaardere broeders en zusters ieder woord op een goudschaaltje wegen, als het zo uitkomt.GGotK schreef:Gezien zijn beginwoorden "ja..... ik zeg het toch.... begrijpt hij gelukkig dat er binnen de GG mensen zijn die in zijn waarderende woorden over Kinga Ban niet mee kunnen komen.BJD schreef:ds Vreugdenhil liet zich gisteren in de ochtenddienst ook waarderend uit over de muziek en de persoon Kinga Ban. “Kinderen van het Licht”. Mooi dat hij het zo zegt. https://www.kerkomroep.nl/#/kerken/10228Desiree schreef:Heeft iemand een link naar het stukje van ds Vreugdenhil?
Dat neemt niet weg, dat ik niet aanneem dat dit tot ophef zal leiden. Kinga Ban is zo breed geaccepteerd in de GG, dat dat echt een beetje gek zou zijn.
En smaken verschillen, gelukkig maar.
@Jantje:
Ik snap er niets van. Ik heb nog geschreven dat ds. De Heer een zorgvuldig interview heeft gegeven.
-
- Verbannen
Ik heb nog geluisterd. Maar ik kon het fragment niet terug vinden van de uitspraak van ds. Vreugdenhil. Waar kan ik dat vinden?
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
-
- Verbannen
Re: RE: Re: Oproep tot vertrek uit een gemeente waar opwekkingsmuziek gezongen wordt.
Wat vind jij daar nou eigenlijk van?Nasrani schreef:Je loopt een beetje achter Jantje... ik heb de link zaterdag al in dit topic gepost...Jantje schreef:https://cip.nl/73453-ds-j-m-d-de-heer-e ... ingsmuziek
Hier de link, waarin ook in het artikel naar verwezen wordt:
https://www.grootnieuwsradio.nl/muziek/ ... evangelie/ Vanonder is het schermpje te zien en het playteken en gelijk bij het begin is het gesprek te horen tussen ds. De Heer en de directeur van Opwekking, die zelf ook predikant is.
Aanbevolen!!!
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
Kom even uit je bubbel.DDD schreef: Dat neemt niet weg, dat ik niet aanneem dat dit tot ophef zal leiden. Kinga Ban is zo breed geaccepteerd in de GG, dat dat echt een beetje gek zou zijn.
We gaan het afwachten.
Maar ik ben goed op de hoogte, denk ik zelf. En hier op Refoforum kom ik al heel aardig uit mijn bubbel.
En anders prikt Wim Anker daar met genoegen in
Maar ik ben goed op de hoogte, denk ik zelf. En hier op Refoforum kom ik al heel aardig uit mijn bubbel.
En anders prikt Wim Anker daar met genoegen in

Laatst gewijzigd door DDD op 14 mei 2019, 00:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Je moet een uitspraak altijd in zijn verband horen. Dus ik zou zeggen: luister de hele kerkdienst.Jantje schreef:Ik heb nog geluisterd. Maar ik kon het fragment niet terug vinden van de uitspraak van ds. Vreugdenhil. Waar kan ik dat vinden?

Re: RE: Re: RE: Re: Oproep tot vertrek uit een gemeente waar opwekkingsmuziek gezongen wordt.
Wat bedoel je?Jantje schreef:Wat vind jij daar nou eigenlijk van?Nasrani schreef:Je loopt een beetje achter Jantje... ik heb de link zaterdag al in dit topic gepost...Jantje schreef:https://cip.nl/73453-ds-j-m-d-de-heer-e ... ingsmuziek
Hier de link, waarin ook in het artikel naar verwezen wordt:
https://www.grootnieuwsradio.nl/muziek/ ... evangelie/ Vanonder is het schermpje te zien en het playteken en gelijk bij het begin is het gesprek te horen tussen ds. De Heer en de directeur van Opwekking, die zelf ook predikant is.
Aanbevolen!!!
Wij leven in een wereld waarin bijna alles ons afleidt van God.
Daarom zullen we keuzes moeten maken als we een vertrouwelijke omgang met God willen.
Daarom zullen we keuzes moeten maken als we een vertrouwelijke omgang met God willen.
-
- Verbannen
Het zou toch wel tot commentaar kunnen leiden. Hij is natuurlijk al meer teruggefloten, ik neem aan dat @DDD dat ook wel weet. Het feit dat het nu op Refoforum staat, heeft er misschien nog wel extra invloed op.Erasmiaan schreef:Kom even uit je bubbel.DDD schreef: Dat neemt niet weg, dat ik niet aanneem dat dit tot ophef zal leiden. Kinga Ban is zo breed geaccepteerd in de GG, dat dat echt een beetje gek zou zijn.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
-
- Verbannen
@Nasrani, van het radiogesprek met ds. De Heer. Wat vind jij daarvan?
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
Ik heb nooit van maatregelen gehoord. Alleen van een synodebesluit over de HSV, waar het grootste deel van het midden van de GG al spijt van heeft gekregen.
Misschien had het inderdaad beter niet op Refoforum te lezen geweest. Maar er zijn mensen die er een hobby van maken om dit soort dingen te verzamelen, dus ik denk niet dat het iets zou hebben uitgemaakt.
Misschien had het inderdaad beter niet op Refoforum te lezen geweest. Maar er zijn mensen die er een hobby van maken om dit soort dingen te verzamelen, dus ik denk niet dat het iets zou hebben uitgemaakt.
-
- Verbannen
Jij daar! was ook nog een onderdeel.DDD schreef:Ik heb nooit van maatregelen gehoord. Alleen van een synodebesluit over de HSV, waar het grootste deel van het midden van de GG al spijt van heeft gekregen.
Ik kan het fragment nog steeds niet vinden hoor.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
Daar zijn ook allerlei artikelen over verschenen inderdaad. Ondertussen komen heel zware dominees uit de HHK nog gewoon bij JijDaar! dus de ligging daarvan is waarschijnlijk niet zoveel veranderd.
Ook in dat geval denk ik dat de gemiddelde jongere zich er weinig van aantrekt wat de synode besluit en helaas is dat maar goed ook.
Ook in dat geval denk ik dat de gemiddelde jongere zich er weinig van aantrekt wat de synode besluit en helaas is dat maar goed ook.
Omdat ik vind dat (de prediking van) deze dominee zich steeds meer vervreemdt van de GG en in dat licht viel het me mee dat hij aarzelde om het te zeggen. Hij begreep dus gelukkig wel dat Kinga Ban niet breed wordt geaccepteerd binnen de GG.DDD schreef:
Hoezo zou hij dat niet weten dan? Dat was onlangs nog in het RD te lezen, daar is dit hele draadje om begonnen. Hij is niet onnozel. Ik denk eerder dat hij twijfelt omdat mensen met andere gedachten niet altijd even mild en barmhartig oordelen en omdat hij weet dat de zwaardere broeders en zusters ieder woord op een goudschaaltje wegen, als het zo uitkomt.
Dat neemt niet weg, dat ik niet aanneem dat dit tot ophef zal leiden. Kinga Ban is zo breed geaccepteerd in de GG, dat dat echt een beetje gek zou zijn.
En smaken verschillen, gelukkig maar.
@Jantje:
Ik snap er niets van. Ik heb nog geschreven dat ds. De Heer een zorgvuldig interview heeft gegeven.
-
- Verbannen
Kan iemand nou vertellen waar ik dat fragment kan vinden?
En verder schrik ik ook nogal. Er wordt bij ons zeer regelmatig een leespreek van zijn hand gelezen, maar die zijn vermoedelijk al minimaal 20 jaar oud. Want daar mankeert werkelijk helemaal niets aan. Integendeel!
En verder schrik ik ook nogal. Er wordt bij ons zeer regelmatig een leespreek van zijn hand gelezen, maar die zijn vermoedelijk al minimaal 20 jaar oud. Want daar mankeert werkelijk helemaal niets aan. Integendeel!
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje