Tiberius schreef:Nee, ik schuif Gods Woord niet terzijde, maar alleen maar de karikatuur die jij er van maakt.
Je oproep om te buigen voor het Woord Gods is in feite een oproep om te buigen voor een eigengemaakt beeld, dat je er helaas van bouwt. Dat komt, omdat je niet de gehele Bijbel laat spreken, maar slechts een paar teksten, die op het eerste gezicht wel binnen een bepaalde plaatje passen.
Daarmee kom je voortdurend in conflict met de weg die de Bijbel wijst, zoals bijvoorbeeld ook onze Heidelberger Catechismus heel duidelijk naar voren haalt.
Verder vind ik het jammer, dat je de beschrijving van Paulus' bekering de langste bekeringsgeschiedenis noemt die in het NT verhaalt wordt. Misschien is dat wel zo, dat geef ik je graag gewonnen, maar het is in ieder geval niet de essentie waarom deze geschiedenis in de Bijbel staat en verschillende malen in de Bijbel naar verwezen wordt.
Wat je opmerking "Ik heb er al eerder op gewezen en werd er prompt afgemikt" betreft, waar je denk ik doelt op een eerdere ban, lijkt het erop, dat je alleen tegen mij spreekt. Dat vind ik niet erg, maar een ban wordt altijd alleen maar uitgevoerd als de meerderheid van de moderators vóór is.
Het laatste deel van je posting ben ik overigens wel mee eens.
Wijs mij aan waar ik van het Woord van God een karikatuur maak. Steeds opnieuw als ik het Woord citeer, roept u dat ik er een karikatuur van maak. Als je nu zelfs zo ver gaat dat je het Woord van God een eigen gemaakt beeld noemt, plaatst u zichzelf daarmee buiten iedere discussie. Ik wil er nog wel van uit gaan dat uw formulering wat ongelukkig is en dat u bedoeld te zeggen dat mijn oproep een eigen gemaakt beeld is. Maar ook daarmee plaatst u zich buiten de discussie omdat u heel goed weet dat ik niet vroeg te buigen voor mijn visie maar u vroeg te buigen voor het Woord van God.
Verder schrijft u weer enkele suggestieve zinnen, waarvan u weet dat ze niet waar zijn. De hele Bijbel in een posting zetten heeft geen enkele zin. Ik neem aan dat u zelf een Bijbel bezit. Ik verwijs in de discussie alleen naar enkele Bijbelverzen. De verzen waar het in mijn oorspronkelijke posting over ging, waren voorzien van de kanttekeningen, inclusief enkele verwijsteksten. Die passen niet alleen op het eerste gezicht, maar ook bij grondige bestudering in de lijn die de Heere schetst in het Nieuwe Testament. Wellicht zou het goed zijn als niet vanuit uw afkeer t.o.v. mij reageert, maar eerst de Schrift bestudeerd. Dan zult u zien dat de belijdenisgeschriften daarmee volledig mee in overeenstemming zijn en dat nergens in Schrift of belijdenis leven buiten Christus als mogelijkheid genoemd wordt. Wel het omgekeerde. Buiten Christus is er geen leven.
Waarom u het jammer vindt dat een feit genoemd wordt, ontgaat me geheel. Ik had het ook niet over de essentie. Ik noemde het gegeven dat de bekering van Paulus de langste was in het Nieuwe Testament. Dat weg redeneren vind ik jammer en daarom bracht ik dat onder de aandacht.
Tot slot wil ik u oproepen uw beschuldigingen, suggestieve opmerkingen en de betiteling 'karikatuur' waar het gaat om mijn beroep op de Schrift te onderbouwen met feiten en argumenten. Daarbij wil ik wel vooraf opmerken dat ik alleen wil leven, handelen en spreken in gehoorzaamheid aan de Schrift. Dat betekent dat ik niets kan met redeneringen maar alleen met het geopenbaarde Woord van God.