Welke koffie het lekkerst

Orchidee

Re: Welke koffie het lekkerst

Bericht door Orchidee »

MarthaMartha schreef:
memento schreef:
refo schreef:Net wat ik zeg: veel lekkerder, want het is geen senseo meer.
Gek eigenlijk, dat er geen pads zijn, die naar gewone koffie smaken. Je zou zeggen dat dat niet zo moeilijk moet zijn: gewone filterkoffie in zo'n pad doen in de fabriek, en klaar....
ja, dat vraag ik me nou altijd af!

gewoon een lekker kopje DE koffie, maar dan gezet met een pad
Koop gewoon zo'n KOFFIEDUCK, het is lekkerder en nog veel voordeliger ook als pads...
Het is even een kwestie van wennen ;)
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
MarthaMartha

Bericht door MarthaMartha »

Orchidee schreef:
MarthaMartha schreef:
memento schreef:
refo schreef:Net wat ik zeg: veel lekkerder, want het is geen senseo meer.
Gek eigenlijk, dat er geen pads zijn, die naar gewone koffie smaken. Je zou zeggen dat dat niet zo moeilijk moet zijn: gewone filterkoffie in zo'n pad doen in de fabriek, en klaar....
ja, dat vraag ik me nou altijd af!

gewoon een lekker kopje DE koffie, maar dan gezet met een pad
Koop gewoon zo'n KOFFIEDUCK, het is lekkerder en nog veel voordeliger ook als pads...
Het is even een kwestie van wennen ;)
ah weet je, ik zet ze altijd nog gewoon met een gewoon koffiezetapparaat, gaan prima.
maar verder is het een goede tip!
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
henriët

Bericht door henriët »

vanavond taart bij de koffie, maakt de koffie ook weer eens extra lekker :)
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
memento

Bericht door memento »

Lekker capuchino gemaakt. Gewoon met een pad met opgeschuimde volle melk. Heerlijk :)
Oude-Waarheid

Bericht door Oude-Waarheid »

henriët schreef:vanavond taart bij de koffie, maakt de koffie ook weer eens extra lekker :)
Tja en maandag zeker weer aan de lijn doen :humhihi
henriët

Bericht door henriët »

Oude-Waarheid schreef:
henriët schreef:vanavond taart bij de koffie, maakt de koffie ook weer eens extra lekker :)
lijnen als je zwanger bent..
sja...
uhm, ik ben trouwens in al die maanden nog geen 2 kg aangekomen...
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Orchidee

Bericht door Orchidee »

Oude-Waarheid schreef:
Een onsje meer of minder maakt in de positie van Henriët toch niets uit :nananere
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Oude-Waarheid

Bericht door Oude-Waarheid »

Orchidee schreef:
Oude-Waarheid schreef:
Een onsje meer of minder maakt in de positie van Henriët toch niets uit :nananere
Tja jullie zullen het wel beter weten dan ik :fi
Katharina van Bora

Bericht door Katharina van Bora »

Orchidee schreef: Een onsje meer of minder maakt in de positie van Henriët toch niets uit :nananere
Dat goldt voor mij in de positie -waar Henriët zich nu in bevind- echt niet, hoor! Het is altijd opletten, wat ik eet, anders ga ik echt op Dik Trom lijken... :fi
Een vriend is iemand die alles van je weet en toch van je houdt.
Orchidee

Bericht door Orchidee »

Katharina van Bora schreef:
Orchidee schreef: Een onsje meer of minder maakt in de positie van Henriët toch niets uit :nananere
Dat goldt voor mij in de positie -waar Henriët zich nu in bevind- echt niet, hoor! Het is altijd opletten, wat ik eet, anders ga ik echt op Dik Trom lijken... :fi
O sorry :blush
Ik viel altijd af :hum
Zou je nu niet meer zeggen hoor :cry
helma

Bericht door helma »

Katharina van Bora schreef:

hier nog een; in de eerste zwangerschap had ik zwangerschapssuiker; kwam 30 kilo bij.
Nooit meer helemaal kwijtgeraakt

na zwangerschappen bleef ik altijd met een aantal kilo's extra achter....
Marnix

Bericht door Marnix »

albion schreef:
Rijssen schreef:Hier ook gewoon DE rood of mocca/black (die kleine pakjes van DE)
Senseo vind ik ook niet te pruimen, dan maar geen koffie

Tegenwoordig kan je bij de Senseo een soort zeefje kopen waar je echte koffie in kan doen (1 schep voor 2 kopjes).
Een vooruitgang!
Feit blijft dat de koffie zo snel door zo'n ding heen wordt geperst dat het de smaak niet ten goede komt.

Dus.... ik zou nog wel eens een koffiemaler willen hebben, dan kan je hele lekere koffie kopen bij Simon Levelt ofzo bijvoorbeeld.

Verder maakt het me kwa smaak niet zo heel veel uit, maar de lekkerste koffie is nog steeds eerlijke koffie, waarbij je niet geniet over de rug van andere mensen heen. Wij hebben meestal Fairglobe of Fairtrade.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
albion

Bericht door albion »

Marnix schreef:
albion schreef:
Rijssen schreef:Hier ook gewoon DE rood of mocca/black (die kleine pakjes van DE)
Senseo vind ik ook niet te pruimen, dan maar geen koffie

Tegenwoordig kan je bij de Senseo een soort zeefje kopen waar je echte koffie in kan doen (1 schep voor 2 kopjes).
Een vooruitgang!
Feit blijft dat de koffie zo snel door zo'n ding heen wordt geperst dat het de smaak niet ten goede komt.

Dus.... ik zou nog wel eens een koffiemaler willen hebben, dan kan je hele lekere koffie kopen bij Simon Levelt ofzo bijvoorbeeld.

Verder maakt het me kwa smaak niet zo heel veel uit, maar de lekkerste koffie is nog steeds eerlijke koffie, waarbij je niet geniet over de rug van andere mensen heen. Wij hebben meestal Fairglobe of Fairtrade.
Wij hadden vroeger een kannetje waar we water indeden daarin paste een ander 'kannetje' waar je bovenop de koffie indeed, een deksel opschroefde (een soort zeef) en onderop was het ook een soort zeef (allemaal gaatjes). Daarboven deden we een kannetje en zette het op het gas. Als het water kookte, kwam de stoom door de tuit van het bovenste kannetje en dan draaide we het om zodat het water naar beneden sijpelde door de koffie en het dekseltje en dan hadden we heerlijke koffie. Ik weet niet of dat nog bestaat?
Ik vergat een keer het dekseltje er op te draaien en toen viel de koffie zo in het water allemaal drap (dat gebeurde bij mijn zus). Het werd me toen niet in dank afgenomen. We mochten thee drinken ipv koffie. :huhu
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
jvdg

Bericht door jvdg »

albion schreef:Wij hadden vroeger een kannetje waar we water indeden daarin paste een ander 'kannetje' waar je bovenop de koffie indeed, een deksel opschroefde (een soort zeef) en onderop was het ook een soort zeef (allemaal gaatjes). Daarboven deden we een kannetje en zette het op het gas. Als het water kookte, kwam de stoom door de tuit van het bovenste kannetje en dan draaide we het om zodat het water naar beneden sijpelde door de koffie en het dekseltje en dan hadden we heerlijke koffie. Ik weet niet of dat nog bestaat?
Ik vergat een keer het dekseltje er op te draaien en toen viel de koffie zo in het water allemaal drap (dat gebeurde bij mijn zus). Het werd me toen niet in dank afgenomen. We mochten thee drinken ipv koffie. :huhu
Heette zo'n ding niet perculator?
Je kunt ze op rommelmarkten nog wel eens vinden, maar het is een rariteit.
albion

Bericht door albion »

jvdg schreef:
albion schreef:Wij hadden vroeger een kannetje waar we water indeden daarin paste een ander 'kannetje' waar je bovenop de koffie indeed, een deksel opschroefde (een soort zeef) en onderop was het ook een soort zeef (allemaal gaatjes). Daarboven deden we een kannetje en zette het op het gas. Als het water kookte, kwam de stoom door de tuit van het bovenste kannetje en dan draaide we het om zodat het water naar beneden sijpelde door de koffie en het dekseltje en dan hadden we heerlijke koffie. Ik weet niet of dat nog bestaat?
Heette zo'n ding niet perculator?
Je kunt ze op rommelmarkten nog wel eens vinden, maar het is een rariteit.

Nee volgens mij niet. Maar ik ga eens kijken hoe een perculator er uit ziet.

Volgens mij draai je de perculator ook niet om. Ik heb even gekeken en nee het is niet hetzelfde.
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Gesloten