Moderne versie van de brede en de smalle weg

Mister
Administrator

Re: Moderne versie van de brede en de smalle weg

Bericht door Mister »

Bert65 schreef:
Maar ik denk dat de tekenaar op de brede weg graag een grote roomse kerk wilde plaatsen
Dus als Rooms-Katholiek zit je aan de verkeerde kant?
Wat een arrogantie. Plaatsen de mensen op dit forum zich allemaal zo graag op de stoel van God?
Als mens zit je van nature altijd aan de verkeerde kant.
albion

Bericht door albion »

Bert65 schreef:
Maar ik denk dat de tekenaar op de brede weg graag een grote roomse kerk wilde plaatsen
Wat een arrogantie. Plaatsen de mensen op dit forum zich allemaal zo graag op de stoel van God?

Wie oordeelt hier nu.........?
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Bert65

Bericht door Bert65 »

Beste Albion,

Ik heb blijkbaar een gevoelige snaar geraakt.
Lees mijn bericht maar eens goed. Ik spreek geen oordeel uit maar constateer enkel dat iemand oordeelt en dat is toch heel iets anders.

Gegroet
Bert Mulder
Contacteer:

Bericht door Bert Mulder »

Bert65 schreef:Beste Albion,

Ik heb blijkbaar een gevoelige snaar geraakt.
Lees mijn bericht maar eens goed. Ik spreek geen oordeel uit maar constateer enkel dat iemand oordeelt en dat is toch heel iets anders.

Gegroet
Bert65 schreef:Wat een arrogantie. Plaatsen de mensen op dit forum zich allemaal zo graag op de stoel van God?
Dat is, mijns insziens, een oordeel....
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Marnix

Bericht door Marnix »

Bert65 schreef:
Heb je het nou over mij?

Bovenstaande is een (licht spottende) opmerking van mij over een mogelijke reden waarom de kerk op de brede weg staat. Dat was niet mijn oordeel over Rooms-Katholieken, als je dat denkt ken je me niet goed. Ik zou die kerk niet aan de brede weg hebben geplaatst.... dat is meer in de lijn van nadere reformatie / hypercalvinisme dat de kerk voor een klein deel uit gelovigen bestaat en voor het overgrote deel uit ongelovigen, een visie die ik niet deel.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
refo

Bericht door refo »

Het valt me op dat de F16's links op de plaat staan.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
huisman

Bericht door huisman »

refo schreef:Het valt me op dat de F16's links op de plaat staan.
Hiervoor kom ik uit mijn winterslaap.
1. Het zijn geen F16's maar slecht getekende straaljagers van een niet bestaand type.
2. Hoorde het wapentuig waar de geallieerden Nazi Duitsland mee aanvielen op de brede weg ?
4 Want zij is Gods dienares, u ten goede. Maar indien gij kwaad doet , zo vrees; want zij draagt het zwaard niet te vergeefs; want zij is Gods dienares, een wreekster tot straf dengene, die kwaad doet.
18) Gods dienares,

Dat is, van God gesteld, om als een instrument Gods u te dienen.

19) u ten goede.

Dat is, om door dezelve alle goeds u toe te brengen en voor uw welvaren te zorgen. Zie de aantekeningen 1 Tim. 2:2.

#1Ti 2.2

20) kwaad doet,

Dat is, de goede wetten der overheden overtreedt.

21) zo vrees;

Namelijk van hen daarover gestraft te zullen worden.

22) draagt het zwaard niet tevergeefs;

Dat is, heeft de macht ontvangen om de kwaaddoeners zelfs ook met den dood te straffen, Gen. 9:6; en laat niet zonder oorzaak het zwaard voor zich dragen, of draagt het aan zijne zijde, om te kennen te geven dat hij zulke macht heeft en die tegen de boosdoeners ook zal uitvoeren.

#Ge 9.6

23) een wreekster

Namelijk van Gods wege, dien de wraak toekomt; Rom. 12:19.

#Ro 12.19

24) tot straf dengene,

Grieks, toorn. Zie dergelijke Matth. 3:7; Luk. 21:23; Rom. 2:8.
Ik kruip weer in mijn winterslaapholletje.

vr gr huisman :garde
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
refo

Bericht door refo »

O ja, de geallieerden.
Die hebben ons in 1945 bevrijd en sindsdien is alles wat ze doen goed.
Vliegtuigjes dan maar naar rechts verplaatsen?
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Marnix

Bericht door Marnix »

huisman schreef:
refo schreef:Het valt me op dat de F16's links op de plaat staan.
1. Het zijn geen F16's maar slecht getekende straaljagers van een niet bestaand type.
2. Hoorde het wapentuig waar de geallieerden Nazi Duitsland mee aanvielen op de brede weg ?
4 Want zij is Gods dienares, u ten goede. Maar indien gij kwaad doet , zo vrees; want zij draagt het zwaard niet te vergeefs; want zij is Gods dienares, een wreekster tot straf dengene, die kwaad doet.
18) Gods dienares,

Dat is, van God gesteld, om als een instrument Gods u te dienen.

19) u ten goede.

Dat is, om door dezelve alle goeds u toe te brengen en voor uw welvaren te zorgen. Zie de aantekeningen 1 Tim. 2:2.

#1Ti 2.2

20) kwaad doet,

Dat is, de goede wetten der overheden overtreedt.

21) zo vrees;

Namelijk van hen daarover gestraft te zullen worden.

22) draagt het zwaard niet tevergeefs;

Dat is, heeft de macht ontvangen om de kwaaddoeners zelfs ook met den dood te straffen, Gen. 9:6; en laat niet zonder oorzaak het zwaard voor zich dragen, of draagt het aan zijne zijde, om te kennen te geven dat hij zulke macht heeft en die tegen de boosdoeners ook zal uitvoeren.

#Ge 9.6

23) een wreekster

Namelijk van Gods wege, dien de wraak toekomt; Rom. 12:19.

#Ro 12.19

24) tot straf dengene,

Grieks, toorn. Zie dergelijke Matth. 3:7; Luk. 21:23; Rom. 2:8.
Ik kruip weer in mijn winterslaapholletje.

Eh, het wordt zaterdag 20 graden. Het was deze week ook al ruim 15. Misschien tijd om wakker te worden? ;)

Wat de straaljagers betreft, zo te zien komen ze van rechts en voeren ze precisiebombardementen uit op de grote boze stad links.

Even serieus, die dingen horen niet op de plaat thuis, zowel niet links als rechts.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
MarthaMartha

Bericht door MarthaMartha »

huisman schreef:

jaja.. .gewoon stiekum steeds om het hoekje gluren hé?!

het is al lente :tilt
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
rekcor

Bericht door rekcor »

Wat mij vooral stoort aan de (oude) plaat: dat het net lijkt of een christen geen plezier kan/mag hebben in het leven. Alle leuke dingen staan links :(
Willem

Bericht door Willem »

rekcor schreef:Wat mij vooral stoort aan de (oude) plaat: dat het net lijkt of een christen geen plezier kan/mag hebben in het leven. Alle leuke dingen staan links :(
En zo beamen zeer velen in eigentijdse bewoordingen en met een schijn van rechtmatigheid wat Paulus reeds schreef in de Romeinenbrief: "Gelijk geschreven is: Ziet, Ik leg in Sion een steen des aanstoots, en een rots der ergernis; en een iegelijk, die in Hem gelooft, zal niet beschaamd worden"
Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

Willem schreef:
rekcor schreef:Wat mij vooral stoort aan de (oude) plaat: dat het net lijkt of een christen geen plezier kan/mag hebben in het leven. Alle leuke dingen staan links :(
En zo beamen zeer velen in eigentijdse bewoordingen en met een schijn van rechtmatigheid wat Paulus reeds schreef in de Romeinenbrief: "Gelijk geschreven is: Ziet, Ik leg in Sion een steen des aanstoots, en een rots der ergernis; en een iegelijk, die in Hem gelooft, zal niet beschaamd worden"
?
Mara

Bericht door Mara »

:oO
Ik heb die oude plaat, stukken mooier dan deze nieuwe. En ik heb er nog nooit in gezien dat een christen geen plezier kan hebben. Tis maar net waar je je vertier in zoekt. Je klinkt met deze uitspraak als een ongelovige, die zeggen ook altijd dat wij niks mogen :fi
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Schemerlichtje

Bericht door Schemerlichtje »

Mara schreef:
:oO
Ik heb die oude plaat, stukken mooier dan deze nieuwe. En ik heb er nog nooit in gezien dat een christen geen plezier kan hebben. Tis maar net waar je je vertier in zoekt. Je klinkt met deze uitspraak als een ongelovige, die zeggen ook altijd dat wij niks mogen :fi
Vandaag juist met iemand die niet (zo) kerkelijk is over de 'oude' plaat gehad. Was een heel fijn gesprek waarbij die persoon juist de grootheid van de genade mocht zien. Wonderlijk! Het ligt echt niet aan de 'oude of nieuwe' plaat maar of je de dingen (geestelijk) verstaat!
~ Het was zo donker dat ik overal lichtpuntjes zag ~ (Loesje)
Plaats reactie