PKN-dominee tegen PVV.

Joannah
Berichten: 2544
Lid geworden op: 14 okt 2009, 16:01

Re: PKN-dominee tegen PVV.

Bericht door Joannah »

Mister schreef:
Joannah schreef:
Mister schreef::bobo :bobo
JAHA, DAS WEER ES EEN ANDERE MANIER VAN WAKKER WORDEN!;)
Sorry, maar zo'n reactie slaat nergens op. Zonder hoofdletters staat ook wel zo fatsoenlijk.
Toevallig stond mijn caps lock nog aan, wat eigenlijk wel een gepaste reactie vormde met de sterretjes rond je hoofd , ook een redelijk krachtige term, nietwaar ?
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
Solipsis
Berichten: 513
Lid geworden op: 20 jul 2010, 20:53

Re: PKN-dominee tegen PVV.

Bericht door Solipsis »

Rijssen schreef:Vrijheidslievende moslims, dat is een contradictio in terminis, beste Solipsis. Want "moslim" betekent onderworpene, islam onderwerping en de moslims dienen de wereld aan de koranafgod Allah te onderwerpen in navolging van de ideale moslim Mohammed, moordenaar, polygamist, pedofiel en manipulator.
Dat stokpaardje is al zo vaak weerlegd dat ik er niet eens meer op in ga.
Totdat men wereldwijd het Kalifaat heeft gerealiseerd met de sharia en daarbij slaan ze Nederland echt niet over en Israel ook niet.
Moslims zien de Sharia niet altijd als gezaghebbend. Of in ieder geval: er zijn nogal verschillende meningen omtrent de Sharia zoals deze gehandhaafd zou moeten worden.
"Vredelievende moslims" zijn er best, die willen ex-moslim worden, maar worden zwaar bedreigd als ze die stap zetten, dus hoor je ze amper.
Drogreden.
De stilzwijgende moslimmeerderheid binnen de islam wordt geleid, beheerd en vertegenwoordigd door de imams en ayatollah's, die zich gelegitimeerd weten door koran, hadith en sharia.
Oh, heb je daar ook bronnen voor? Welke imams en ayatollah's uit Arabische dictaturen hebben bijvoorbeeld een brede achterban onder de moslims in Nederland?
Mensen kiezen niet voor de VVD/CDA/PVV variant omdat D666 geen alternatief is. Mensen kiezen deze lijn, omdat zo'n kabinet het enige is, wat iets tegen de oprukkende islamisering doet.
Ook dat stokpaardje is al weerlegd. Je kunt het wel blijven herhalen, maar dat geeft het niet meer legitimiteit. De PVV beantwoordt alleen de onderbuikgevoelens van veel mensen.
De CU heeft dit krachtig veroordelen van de islam als totalitair systeem laten liggen.
En terecht, de islam als totalitair systeem bestaat ook helemaal niet. Neem bijvoorbeeld de steniging van het Somalische meisje. Die steniging vond niet zozeer plaats na een democratisch besluit of omdat dit terug te vinden is in de koran. Nee, de !@#$% die daar aan de macht zijn eisten steniging nadat zij verkracht was omdat zij overspel zou hebben gepleegd. Dat heeft niets met de islam te maken, maar alles met de bezeten figuren die aan de macht zijn.
De laatste jaren hoor je van de CU alleen maar "de islam als gelijkwaardige religie", wat dus onzin is, het is een combinatie van religie en ideologie.
In een aantal Arabische landen wellicht. Hier niet.
En als totalitair systeem onaanvaardbaar in onze democratie, omdat men ons land op termijn wil overnemen, zoals gezegd en omdat de koran een haatzaaiend boek is naar alle niet-moslims.
Ach, kom nu toch.
Dat de PVV de rechtsstaat verkwanseld is onzin en demoniserend gepraat in reactie op het tekort van de CU, die niets doet tegen de islamisering.
Oh ja, dat is ineens demoniserend. Een voorbeeld dan: de PVV wil alleen de islamitische scholen sluiten. Als dat niet de vrijheid van godsdienst en onderwijs aantast weet ik het ook niet meer. En zo zijn er nog wel legio punten.
Sarkozy zet illegalen uit en heel Europa valt over hem heen, terwijl hij het recht aan zijn kant heeft, zolang het geen hele groep betreft met een gemeenschappelijke achtergrond.
Het lijkt wel al gauw een groep, als het "toevallig" allemaal (Roma of) moslims zijn, die in zo'n geval crimineel, illegaal en staatsondermijnend zijn.
Dat heeft vooral te maken met de (mensonterende) wijze waarop dit is gebeurd. Gezinnen worden uit elkaar gehaald en vaders in land X neergezet, terwijl moeder met kinderen in land Y er uit wordt gegooid.
Je kent de % in onze gevangenissen toch wel als het om moslims , vaak Marokkanen,gaat?
Niet alle moslims zijn terroristen, maar zeer veel terroristen zijn "toevallig" wel moslim en dat komt, omdat ze uitgaan van bijv. soera 98: de moslims zijn de goede mensen (ubermenschen) , de niet-moslims zijn de dhimmi's, apen, varkens, brandstof voor de hel (untermenschen).
Er zijn fatwa's uitgesproken die expliciet terrorisme in welke vorm dan ook afkeuren. Dus nee.

En - het zal je ongetwijfeld verbazen - maar moslims zijn vaak zélf het slachtoffer van terrorisme.
Als het CU idee van rechtsstaat is: alles moet kunnen daarbinnen, dan is dat erg dom, want in een rechtsstaat laat je geen terroristengroep zijn gang gaan, zoals een nazipartij of erger een Al Qaida groep, die worden ook door de AIVD in de gaten gehouden.
Zoals ik al eerder heb gezegd: de AIVD houdt de kleine groep moslims (zo'n 3.000) die verdacht worden van banden met terroristische cellen nauwlettend in de gaten.
Als salafisten hier uitgroeien tot te grote proporties, trekt de AIVD wel aan de bel. En dan? Laten we ze doorwoekeren tot ze echt iets fouts doen en de wet overtreden?
Dat wordt moeilijk aanpakken, als het om miljoenen mensen gaat in ons kleine landje van 17 miljoen.
Van 3.000 naar miljoenen... jaja.

De grenzen van de rechtsstaat worden (in tegenstelling tot wat je lijkt te suggereren) wel degelijk bewaakt. Als je van mening bent dat die verschuiven (in negatieve zin), zie ik daar graag bronnen van.
Moslims groeiden van 0 tot nu minstens 1,sommigen zeggen 1,5 miljoen en zo'n groep is al niet meer te hanteren als ze de koran serieus nemen.
Ik zie nog geen concrete gevaren. Islamitische partijen die zich verkiesbaar stellen trekken geen significante achterban, dus je ziet leeuwen en beren die er niet zijn.
De PVV benoemt dit probleem en zoekt naar een aanpak, de CU laat het probleem liggen, erger nog, doet alsof je met deze "religie van onderdrukking" als gelijkwaardige religie in een "verbond" (term van Gert Jan Segers), samen in een mulitculti boot kunt doorvaren.
De PVV die naar een aanpak zoekt? :haha Ik heb de PVV vooralsnog weinig anders horen roepen dat er een belasting op de hoofddoek moet volgen, de koran verboden moet worden en wat dies meer zij.
Terwijl 1 van de partijen vooraf zegt een muiter te zijn, die de hele boot zal overnemen!
De CU dient als christelijke (!) partij het voortouw te nemen, door te zeggen:"we gaan alsnog de islam ontmaskeren, met liefde voor de moslimmedemens, die er ook in gevangen zit"
Dat heeft bitter weinig met liefde te maken.
Laatst gewijzigd door Solipsis op 18 sep 2010, 18:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Mister
Administrator
Berichten: 11449
Lid geworden op: 25 jul 2005, 12:06

Re: PKN-dominee tegen PVV.

Bericht door Mister »

Joannah schreef:
Mister schreef:
Joannah schreef:
Mister schreef::bobo :bobo
JAHA, DAS WEER ES EEN ANDERE MANIER VAN WAKKER WORDEN!;)
Sorry, maar zo'n reactie slaat nergens op. Zonder hoofdletters staat ook wel zo fatsoenlijk.
Toevallig stond mijn caps lock nog aan, wat eigenlijk wel een gepaste reactie vormde met de sterretjes rond je hoofd , ook een redelijk krachtige term, nietwaar ?
Inderdaad. Niet waar. Zie voor uitleg van de sterretje de reactie van de spreker voor mij.
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Re: PKN-dominee tegen PVV.

Bericht door jvdg »

@Solipsis en @Rijssen,

Jullie beiden nemen extreme standpunten in.
Solipsis kan geen kwaad horen van het mohammedanisme in het algemeen en schiet in een ongenuanceerde mening, terwijl Rijssen alle moslims over één kam lijkt te scheren o.b.v. van bepaalde mediauitingen en PVV-alarmen.
Maar ook hier lijkt m.i. de waarheid in het midden te liggen.

Onderschat de islam niet en onderschat de PVV niet, maar overschat zeker je eigen mening niet!
Solipsis
Berichten: 513
Lid geworden op: 20 jul 2010, 20:53

Re: PKN-dominee tegen PVV.

Bericht door Solipsis »

jvdg schreef:@Solipsis en @Rijssen,

Jullie beiden nemen extreme standpunten in.
Solipsis kan geen kwaad horen van het mohammedanisme in het algemeen en schiet in een ongenuanceerde mening, terwijl Rijssen alle moslims over één kam lijkt te scheren o.b.v. van bepaalde mediauitingen en PVV-alarmen.
Maar ook hier lijkt m.i. de waarheid in het midden te liggen.

Onderschat de islam niet en onderschat de PVV niet, maar overschat zeker je eigen mening niet!
Zodra er genuanceerde argumenten komen, zal ik daar genuanceerd op reageren. Maar met dit soort stokpaardjes die al herhaaldelijk weerlegd zijn, ga ik niet de moeite nemen daar op een uitgebreide, genuanceerde manier op reageren. Excusez moi.

Ik ben trouwens niet van mening dat ik een sterk overtrokken, of in ieder geval feitelijk onjuiste argumenten heb geleverd. Het is wat kort door de bocht, maar ik ontken geenszins het bestaan van terroristen. Waar ik wel tegen ageer is de relatie die gelegd wordt tussen dit terrorisme en de islam. Moslims zijn vaak immers zelf slachtoffer van terrorisme, puur omdat deze dictatoriale schurken en groeperingen zich richten tegen het Westen en alles wat buiten hun fundamentalistische interpretatie valt. Ik zou zelfs in zekere zin durven stellen dat Al Qaida bijvoorbeeld probeert om het Westen tegen moslims op te zetten. Lees het boek van Joris Luyendijk maar eens.

Wat Rijssen hier suggereert (moslims werken stiekem samen met terroristische groeperingen) is pertinent onjuist en behoorlijk schofferend. Alsof onder iedere moslim in Nederland een terrorist schuilt die diep in de nacht een terroristische cel belt en als er een aanslag wordt gepleegd juichend voor zijn tv zit. Dat vind ik heel ver gaan.

En ook hier geldt weer: door dit soort karikaturen te schetsen, is men deels ook verantwoordelijk voor het feit dat de daadwerkelijke problematiek omtrent integratie bijvoorbeeld, over het hoofd wordt gezien.
Joannah
Berichten: 2544
Lid geworden op: 14 okt 2009, 16:01

Re: PKN-dominee tegen PVV.

Bericht door Joannah »

jvdg schreef:@Solipsis en @Rijssen,

Jullie beiden nemen extreme standpunten in.
Solipsis kan geen kwaad horen van het mohammedanisme in het algemeen en schiet in een ongenuanceerde mening, terwijl Rijssen alle moslims over één kam lijkt te scheren o.b.v. van bepaalde mediauitingen en PVV-alarmen.
Maar ook hier lijkt m.i. de waarheid in het midden te liggen.

Onderschat de islam niet en onderschat de PVV niet, maar overschat zeker je eigen mening niet!
Mijn vooruitziende blik zegt me (in combinatie met de steeds verder toenemende polarisatie), dat wanneer moslims de keuze moeten maken tussen hun religie/cultuur, en de onze (voor zover we die nog hebben) dat ze voor de islam zullen kiezen.En of die vonk nu ontstaat door een koran die in de brand wordt gestoken, of een cartoon, de knal zal komen. het is dan ook een compleet normale reactie vanmensen dat ze bang zijn, en uit angst voor het steeds meer beknotten van de verworven vrijheden, PVV stemmen.
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
Solipsis
Berichten: 513
Lid geworden op: 20 jul 2010, 20:53

Re: PKN-dominee tegen PVV.

Bericht door Solipsis »

Joannah schreef:Mijn vooruitziende blik zegt me (in combinatie met de steeds verder toenemende polarisatie), dat wanneer moslims de keuze moeten maken tussen hun religie/cultuur, en de onze (voor zover we die nog hebben) dat ze voor de islam zullen kiezen.En of die vonk nu ontstaat door een koran die in de brand wordt gestoken, of een cartoon, de knal zal komen. het is dan ook een compleet normale reactie vanmensen dat ze bang zijn, en uit angst voor het steeds meer beknotten van de verworven vrijheden, PVV stemmen.
Praat eens met ze, dan zul je er achter komen dat dat iets anders ligt.

Moslims en - zoals wij dat noemen - allochtonen heb ik wel eens vergeleken met bijvoorbeeld zigeuners. Ze vallen overal tussen wal en schip. Hier worden ze niet welkom geheten en als 'allochtoon' gezien. Ze krijgen vaak niet de ruimte om te integreren en zich Nederlands te voelen. Keren zij terug naar het land van hun voorouderen, dan worden zij gezien als 'de Nederlanders die geld zoeken'. Op een warm welkom kunnen zij in ieder geval niet rekenen.

En dat maakt dat ik een stuk sympathie voor hen voel, omdat een groot deel overal verstoten wordt. Het is oh zo makkelijk om de schuld bij een ander te leggen, maar zodra je weet en ziet wat er speelt kom je al snel tot heel andere conclusies.
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Re: PKN-dominee tegen PVV.

Bericht door jvdg »

Ik voel me net als een aankomend kunstenaar: Onbegrepen. :)
En nu heb ik er geen zin meer in om verder te reageren.
Zinloos, als opponenten standpunten blijven herhalen, niet bereid zijn om na te denken over de reacties op hun standpunten, kan ik beter tegen de muur praten.
Zo'n muur heeft tenminste begrip. :)
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Re: PKN-dominee tegen PVV.

Bericht door jvdg »

Solipsis schreef:
Joannah schreef:Mijn vooruitziende blik zegt me (in combinatie met de steeds verder toenemende polarisatie), dat wanneer moslims de keuze moeten maken tussen hun religie/cultuur, en de onze (voor zover we die nog hebben) dat ze voor de islam zullen kiezen.En of die vonk nu ontstaat door een koran die in de brand wordt gestoken, of een cartoon, de knal zal komen. het is dan ook een compleet normale reactie vanmensen dat ze bang zijn, en uit angst voor het steeds meer beknotten van de verworven vrijheden, PVV stemmen.
Praat eens met ze, dan zul je er achter komen dat dat iets anders ligt.

Moslims en - zoals wij dat noemen - allochtonen heb ik wel eens vergeleken met bijvoorbeeld zigeuners. Ze vallen overal tussen wal en schip. Hier worden ze niet welkom geheten en als 'allochtoon' gezien. Ze krijgen vaak niet de ruimte om te integreren en zich Nederlands te voelen. Keren zij terug naar het land van hun voorouderen, dan worden zij gezien als 'de Nederlanders die geld zoeken'. Op een warm welkom kunnen zij in ieder geval niet rekenen.

En dat maakt dat ik een stuk sympathie voor hen voel, omdat een groot deel overal verstoten wordt. Het is oh zo makkelijk om de schuld bij een ander te leggen, maar zodra je weet en ziet wat er speelt kom je al snel tot heel andere conclusies.
Ho, ho......zigeuners vergelijken met moslims gaat in vele opzichten mank.
Zigeuners vallen idd. vaak tussen wal en schip, ook in NL.
Maar je gaat me toch niet vertellen dat moslims in NL tussen wal en schip vallen?
Integendeel, ze hebben vele voorrechten en in vele gevallen is er sprake van positieve discrimminatie.
Ik heb daar geen problemen mee, het zijn mensen zoals jij en ik en moeten waar nodig geholpen worden.
Maar de tendens om het westen, desnoods onder dwang, door de fundi-moslims tot de Islam te bekeren, dat zie je onder de zigeuners niet terug.
Integendeel, die isoleren en consolideren zich.
Solipsis
Berichten: 513
Lid geworden op: 20 jul 2010, 20:53

Re: PKN-dominee tegen PVV.

Bericht door Solipsis »

jvdg schreef: Ho, ho......zigeuners vergelijken met moslims gaat in vele opzichten mank.
Zigeuners vallen idd. vaak tussen wal en schip, ook in NL.
Maar je gaat me toch niet vertellen dat moslims in NL tussen wal en schip vallen?
Ik doelde voornamelijk op 'het kiezen van een cultuur'. Daarin is er niet zelden sprake van niet kunnen kiezen, omdat zowel A als B niet openstaan voor deze keuze. Wat dat betreft valt men tussen de wal en het schip.
Integendeel, ze hebben vele voorrechten en in vele gevallen is er sprake van positieve discrimminatie.
Ik heb daar geen problemen mee, het zijn mensen zoals jij en ik en moeten waar nodig geholpen worden.
Maar de tendens om het westen, desnoods onder dwang, door de fundi-moslims tot de Islam te bekeren, dat zie je onder de zigeuners niet terug.
Integendeel, die isoleren en consolideren zich.
Klopt, daar gaat de vergelijking mank.
Gebruikersavatar
Rijssen
Berichten: 541
Lid geworden op: 09 jun 2010, 12:37

Re: PKN-dominee tegen PVV.

Bericht door Rijssen »

jvdg schreef:@Solipsis en @Rijssen,

Jullie beiden nemen extreme standpunten in.
Solipsis kan geen kwaad horen van het mohammedanisme in het algemeen en schiet in een ongenuanceerde mening, terwijl Rijssen alle moslims over één kam lijkt te scheren o.b.v. van bepaalde mediauitingen en PVV-alarmen.
Maar ook hier lijkt m.i. de waarheid in het midden te liggen.

Onderschat de islam niet en onderschat de PVV niet, maar overschat zeker je eigen mening niet!
Dan noem je het maar extreme standpunten, ben geen racist maar een realist.
Kijk om je heen, overal gaat het over de islam en haar uitwassen.
Het is maar of je het wilt zien of niet.
Gebruikersavatar
tukkertje
Berichten: 3358
Lid geworden op: 07 mar 2002, 19:26
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Re: PKN-dominee tegen PVV.

Bericht door tukkertje »

Geert regeert :super
Gebruikersavatar
Auto
Berichten: 4533
Lid geworden op: 22 feb 2002, 20:01

Re: PKN-dominee tegen PVV.

Bericht door Auto »

tukkertje schreef:Geert regeert :super
Fout, hij zal misschien gaan gedogen. Maar regeren daar is hij nog te laf voor.
Gebruikersavatar
Rijssen
Berichten: 541
Lid geworden op: 09 jun 2010, 12:37

Re: PKN-dominee tegen PVV.

Bericht door Rijssen »

Auto schreef:
tukkertje schreef:Geert regeert :super
Fout, hij zal misschien gaan gedogen. Maar regeren daar is hij nog te laf voor.
Foutje ,daar zijn ze bij het CDA te laf voor.
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Re: PKN-dominee tegen PVV.

Bericht door jvdg »

tukkertje schreef:Geert regeert :super
Maar, je zult het me eens zijn, uiteindelijk is het: God regeert!
Gelukkig.
Plaats reactie