zouden de christenen in Noord-Korea deze discussie ook voeren??Orchidee schreef:Het is misschien niet goed van me...maar wil het toch een keer zeggen...
Weet je waar ik me aan stoor?
Aan het materialisme wat hoogtij viert, en aan de harteloosheid en koudheid...onderlinge liefde en verdraagzaamheid is ver te zoeken!...en dan zeuren over een legging...
Kleding als bedekking
- JolandaOudshoorn
Re: Kleding als bedekking
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Slecht voorbeeld: in Noord Korea is een leggin een teken van westerse decadentie en wordt je gelijk in een heropvoedingskamp gezet ........JolandaOudshoorn schreef:zouden de christenen in Noord-Korea deze discussie ook voeren??Orchidee schreef:Het is misschien niet goed van me...maar wil het toch een keer zeggen...
Aan het materialisme wat hoogtij viert, en aan de harteloosheid en koudheid...onderlinge liefde en verdraagzaamheid is ver te zoeken!...en dan zeuren over een legging...
Maar dat is het ook juist! Dat materialisme, die kouheid, kilheid: de liefde van velen verkoudt... Het hoeven geen vreemde zaken te zijn.Orchidee schreef:Het is misschien niet goed van me...maar wil het toch een keer zeggen...
En daar ben je meteen bij de bron: De wereld wil pronken met lijf en kleren. Gods Kerk mag wel eens pronken met hun God.
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Daar ben ik het maar half mee eens.Orchidee schreef:Het is misschien niet goed van me...maar wil het toch een keer zeggen...
Ik ben het niet eens om de ene zonde tegen de ander weg te gaan zitten strepen. Alsof alleen iemand die volmaakt zondeloos is, iemand zou mogen waarschuwen en verder moet iedereen zijn mond houden.
Wel ben ik het met je eens, als je bedoelt dat discussie over de legging vrij bizar is.
Persoonlijk beschouw ik de legging, evenals een spijkerbroek voor een man, als vrijetijdskleding. Niet echt geschikt om mee naar Gods huis te gaan, maar verder niet zo veel mis mee.
Dat bedoel ik niet te zeggen...Tiberius schreef:Daar ben ik het maar half mee eens.Orchidee schreef:Het is misschien niet goed van me...maar wil het toch een keer zeggen...
Ik ben het niet eens om de ene zonde tegen de ander weg te gaan zitten strepen. Alsof alleen iemand die volmaakt zondeloos is, iemand zou mogen waarschuwen en verder moet iedereen zijn mond houden.
Wel ben ik het met je eens, als je bedoelt dat discussie over de legging vrij bizar is.
Persoonlijk beschouw ik de legging, evenals een spijkerbroek voor een man, als vrijetijdskleding. Niet echt geschikt om mee naar Gods huis te gaan, maar verder niet zo veel mis mee.
Hetgeen ik al eerder genoemd hebt, vind ik veel erger...
Als er dan gewaarschuwd moet worden......doe het dan niet over pietluttigheden, en bijzaken...
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Dat gebeurt ook wel, elke zondag.Orchidee schreef:Dat bedoel ik niet te zeggen...Tiberius schreef:Daar ben ik het maar half mee eens.Orchidee schreef:Het is misschien niet goed van me...maar wil het toch een keer zeggen...
Als er dan gewaarschuwd moet worden......doe het dan niet over pietluttigheden, en bijzaken...
- JolandaOudshoorn
Door de regering, ja....Auto schreef:Slecht voorbeeld: in Noord Korea is een leggin een teken van westerse decadentie en wordt je gelijk in een heropvoedingskamp gezet ........JolandaOudshoorn schreef:zouden de christenen in Noord-Korea deze discussie ook voeren??Orchidee schreef:Het is misschien niet goed van me...maar wil het toch een keer zeggen...
maw als je tegen leggings bent, sta je op 1 lijn met het regiem in N-Korea.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Symptomen kunnen best genoemd worden, maar het gaat om kern die er achter ligt.Tiberius schreef:Dat gebeurt ook wel, elke zondag.Orchidee schreef:Dat bedoel ik niet te zeggen...Tiberius schreef:Daar ben ik het maar half mee eens.Orchidee schreef:Het is misschien niet goed van me...maar wil het toch een keer zeggen...
Zeker!JolandaOudshoorn schreef:En toch vind ik dat Hendrikus een punt heeft. We selecteren wel wat makkelijk.
Maar terug on-topic: een legging onder een rokje is toch wat meer bedekt.
En een lange broek bedekt uiteindelijk nog meer dan menige refo-rok (om het maar zo eens uit te drukken)
Ik heb een schoonzus, die altijd een zo kort mogelijk rokje draagt( zonder legging

De schoonzus in de broek ziet er fatsoenlijker uit!
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
En daarmee geef je meteen aan hoe relatief dit soort discussies zijn. Want in buurland China is bijvoorbeeld een rok een kledingstuk dat men associeert met prostitutie. Kortom, 's lands wijs, 's lands eer.Auto schreef:Slecht voorbeeld: in Noord Korea is een leggin een teken van westerse decadentie en wordt je gelijk in een heropvoedingskamp gezet ........
Ik wantrouw iedereen die een theologie heeft. Ware theologie ademt en loopt. (Willem Barnard)
En dan zijn we weer terug bij onze traditie. Waar dus modieuze gekte toe slaat en waar men bezig om elkaar op te hitsen om maar moedwillig een kerkenraad en besturen van scholen te trotseren voor eigen gelijk en waar kinderen de dupe van worden van het egoisme van de ouders.Josephus schreef:En daarmee geef je meteen aan hoe relatief dit soort discussies zijn. Want in buurland China is bijvoorbeeld een rok een kledingstuk dat men associeert met prostitutie. Kortom, 's lands wijs, 's lands eer.Auto schreef:Slecht voorbeeld: in Noord Korea is een leggin een teken van westerse decadentie en wordt je gelijk in een heropvoedingskamp gezet ........
Zijn we weer terug bij af (via Noord Korea en China weer terug bij onze eigen cultuur)
Er is niks mis met traditie. Maar de wetenschap dat onze tradities er heel anders hadden uitgezien als we in een ander land waren geboren, maakt m.i. ook dat we onze eigen tradities best wel eens meer zouden mogen relativeren dan nu vaak het geval is. En dan ben ik er ook van overtuigd dat discussies over leggings etc. er veel minder scherp aan toe zouden gaan.Auto schreef:En dan zijn we weer terug bij onze traditie. Waar dus modieuze gekte toe slaat en waar men bezig om elkaar op te hitsen om maar moedwillig een kerkenraad en besturen van scholen te trotseren voor eigen gelijk en waar kinderen de dupe van worden van het egoisme van de ouders.
Ik wantrouw iedereen die een theologie heeft. Ware theologie ademt en loopt. (Willem Barnard)
Dat denk ik niet.Josephus schreef:Er is niks mis met traditie. Maar de wetenschap dat onze tradities er heel anders hadden uitgezien als we in een ander land waren geboren, maakt m.i. ook dat we onze eigen tradities best wel eens meer zouden mogen relativeren dan nu vaak het geval is. En dan ben ik er ook van overtuigd dat discussies over leggings etc. er veel minder scherp aan toe zouden gaan.Auto schreef:En dan zijn we weer terug bij onze traditie. Waar dus modieuze gekte toe slaat en waar men bezig om elkaar op te hitsen om maar moedwillig een kerkenraad en besturen van scholen te trotseren voor eigen gelijk en waar kinderen de dupe van worden van het egoisme van de ouders.
Volgens mij is er namelijk erg weinig discussie over leggings gevoerd.
Vorig jaar stond er voorop de Daniël een foto met een aantal tieners in legging. Op de reformatorische scholen moet je echt heel goed zoeken wil je een meisje zonder legging tegenkomen.
En goed, dat zal wel te maken hebben met welk deel van het land dat je woont.
Als je zo redeneert doet het er eigenlijk niet toe, maar ja alle modegrillen verdienen geen navolging. Zeker omdat veel op een broek en Gods kinderen (over het algemeen) bedroefd over zijn verdiend het geen navolging.Hendrikus schreef:Als het werkelijk om het navolgen van modegrillen gaat, moet hij het ook hebben over de dikte van de brilmonturen, de breedte van de overhemdboord, de breedte van de stropdassen, het feit dat men tegenwoordig bruine schoenen onder zwarte pakken draagt, enzovoort. Pik je er alleen de legging uit, dan gaat het je niet om de modegril, maar om iets anders.Gijs83 schreef: Hij wilde er eigenlijk niet te vaak op ingaan, maar het bedroefde hem erg. Het is echt een modegrill, moeten we daar als christenen aan mee doen. Ik stoor me tegenwoordig toch wel een beetje aan die leggings, dan is de discussie natuurlijk weer het is wel weer zediger, maar ik vond dat hij het wel erg goed zei dit keer.
Maar zo'n statement als "En zo je een vriend van de wereld wil zijn volg die dan na" vind ik zó misselijk! Dat slaat helemaal nergens op in dit verband.
hier zeg je nogal wat....JolandaOudshoorn schreef:Door de regering, ja....Auto schreef:Slecht voorbeeld: in Noord Korea is een leggin een teken van westerse decadentie en wordt je gelijk in een heropvoedingskamp gezet ........JolandaOudshoorn schreef:zouden de christenen in Noord-Korea deze discussie ook voeren??Orchidee schreef:Het is misschien niet goed van me...maar wil het toch een keer zeggen...
maw als je tegen leggings bent, sta je op 1 lijn met het regiem in N-Korea.