Leg mij uit waar ik het simpel doe voorkomen?Oorspronkelijk gepost door tukkertjeMatthijs,
Ik ben er heus niet trots op hoor dat ik niet bekeerd ben. Ben soms echt jaloers op mensen die ECHT bekeerd zijn. Maar zo simpel als jij het doet voorkomen is het niet vriend.
Jij gelooft er niets van dat je onbekeerd bent, want als je dat werkelijk gelooft, dan begon je vandaag nog pogingen te doen om jezelf bekeren.[/quote]Maar ik ben niet hypocriet. Ik krijg het idee dat sommigen hier tegen elkaar opbieden over hun bekeerd zijn. En daar walg ik een beetje van. Kan er een beetje bot uitkomen, maar het zij zo.
Ik heb volgens mij heel duidelijk laten merken dat het een eenzijdig Gods werk is.Ik smeek het je, begin vanavond nog je te bekeren.
Laat ik je een ding zeggen. Een mens kan zichzelf niet bekeren. Het is geen mensen werk. Het is Gods werk.
tukker
Maar tukker, hoe weet jij dat het een eenzijdig Gods werk is? Dat weet je alleen als je beleeft hebt.
Ik kan wel praten over de ziekte kanker, maar ik weet niet wat het is. 2 mensen die allebei kanker hebben gehad, en daar dus van genezen zijn, kunnen daar samen over praten, want zijn weten wat het is.
Jij hebt gehoord in de kerk, dat het een eenzijdig Gods werk is. Daar ben ik het ook 100% mee eens. Maar jij praat alleen maar wat na. Want jij weet helemaal niet wat een eenzijdig Gods werk is. Dat wordt pas beleving, als je door je eigen pogingen er achter komt dat je HET NIET KUNT! God zegt in Zijn Woord dat jij je moet bekeren, dus dat is doen!!!! En dat is geen afwachten!! Dat is doen!!!
Beste tukker, als jij niet begint met jezelf te bekeren, dan moet je er maar op rekenen, dat God het nooit zal doen. Zo scherp moet ik het zeggen, want het is niet anders. Het is geen afwachten, want Gods Woord eist van ons dat we ons gaan bekeren. Ik lees nergens dat we moeten afwachten totdat God eens begint. Want als jij dat zegt, dan zeg je letterlijk tegen God, dat jij wel bekeert wilt zijn, maar dat God niet wil, en dat is een gruwelijke uitspraak. En het is een vrome smoes om te zeggen dat het een eenzijdig Gods werk is, want daarmee kun je nog gewoon doorgaan in je onbekeerlijkheid. Je moet er bevindelijk kennis aan hebben!
Ik hoop van ganser harte niet, maar als jij nu over een uur wordt opgeroepen om voor God te verschijnen, wat zul je dan zeggen tegen God? Ik wilde bekeert zijn, maar U wilde niet??? Hoe durf je het te zeggen.
Tukker als jij je nu geen pogingen doet, om jezelf te bekeren, dan geloof ik niet dat jij graag bekeert wil zijn. Ik ga het heel scherp zeggen, maar dan ga jij liever naar de hel dan als naar de hemel. En ik weet wel, daar gaat het niet om, maar het is wel zo.
Begrijp je wat ik bedoel? Denk nu niet dat ik jou een lesje wil leren, nee, dat niet. Maar het gaat mij om jouw ziel. Ik heb het met je te doen Tukker. Echt waar. Je hebt een kostbare ziel, die in dienst is van satan. En satan heeft jouw ondergang op het oog, en niets anders. En God, die heeft alleen maar jouw eeuwig heil op het oog, en die wijs je nu vanavond af? Je blijft liever in dienst van satan die jouw ondergang op het oog heeft? God heeft recht op jou, en niet die vuile briesende hellehond!
God heeft geen lust in jouw onbekeerlijkeheid, maar God wil dat jij je gaat bekeren en in Zijn Zoon zal geloven. Begin er toch mee!! Als je ermee begint, echt waar hoor, dan zul je als een goddeloze gerechtvaardigd worden door het geloof in Hem.
Ik ben er achter gekomen, toen het niet meer kon voor mij, dat het niet mijn zondenkennis was, dat het niet mijn pogingen tot bekering was, dat het niet mijn vroomheid was, dat het niet mijn nette pak was, maar dat het enkel VRIJE GENADE was. Dat het enkel en alleen Jezus was, dat ik enkel en alleen door Hem behouden kon worden. En ik heb Hem mogen zien, als een goddeloze heb ik Hem, ja zo heerlijk, als een goddeloze heb ik Hem mogen omhelzen, door dat ik Hem zag in het gepredikte Woord.
Ik wens jou van ganser harte hetzelfde toe. Dat je Hem spoedig mag omhelzen als een goddeloze door het gepredikte Evangelie.
Je zult mij misschien wel aardig zeker van mezelf vinden, maar mijn zekerheid ligt niet in mij. En ik denk dat Lecram, Mannine, Gerrit, Pim en England en anderen, dat die het ook zullen zeggen, die zekerheid van ons behoud ligt niet in ons, maar ligt in Christus. Want uit ons geen goed meer in der eeuwigheid, En dat geeft een smart. Dat je werkelijk niets goeds kunt doen, alleen maar zondigen. En dan is het bij tijden het verlangen ook heel groot, om eens verlost te worden uit het lichaam dezers doods, en het verlangen dat Jezus terug komt op de wolken van de hemel. Dan kunnen we eindelijk, ja eindelijk zonder zonden ter ere voor Hem leven. Dan zijn we volmaakt voor Hem! Dat is toch heerlijkste wat er is? Dat we weer aan ons doel beantwoorden? Geen zonde meer in ons te vinden.. Dat is het verlangen, om niet meer te zondigen tegen God Die je hartelijk lief hebt mogen krijgen. Zou ik dan nu willen sterven? Dat is de laatste vijand die te niet gedaan moet worden. Ook voor Gods volk. Waarom? Omdat we geschapen zijn om te leven, en niet om te sterven. Niemand wil sterven. Gods volk krijgt vaak op hun sterfbed (als ze die krijgen mogen), stervens genade. Dan ben je er niet meer bang voor. Nee, dan ben je totaal losgemaakt van deze wereld, dan is het één verlangen nog maar, om te sterven en om bij Christus te zijn zonder zonde. Maar ook als je weer eens opgericht wordt uit het stof, dan kun je ook zo in God verblijd ten hemel in. Dan ben je zo hemelsgezind, dan is er geen twijfel of strijd te bekennen in je leven, want dan is Jezus er alleen. Dat zegt Jezus alsware voor het eerst of weer opnieuw: het is volbracht. Dat zijn de gelukzaligste momenten.
Maar naar de wederkomst van Christus, daar kijken ze heel vaak naar uit, als ze op hun plek zijn tenminste. En dan hoeft de gevoelige aanwezigheid van de Heere Jezus er niet eens te zijn. Maar alleen door het geloof in Hem. Dus geen gevoel, maar alleen geloven. Dat is het wel het moeilijkste.
Tukker, nogmaals: Als je je niet bekeert, dan WIL je niet. Wil je bekeert worden? Geef dan nu gehoor aan Gods Woord. En die geeft daar de opdracht voor. En bewijs mij maar eens dat het niet zo is.
Eens zul je voor Gods heilig aangezicht moeten verschijnen. Is Hij dan een verterend vuur en een eeuwige gloed voor je? Of mag Hij jouw dan aanzien in Christus alsof je nooit geen zonde gedaan had? Het is aan jou, God maakt Zich vrij. Je zult God nooit op de schuld kunnen geven als je onbekeert sterft.
Matthijs