RefoBaptisten?!

Lecram

Bericht door Lecram »

Oorspronkelijk gepost door Adryan
de kinderen zijn maar lijdend voorwerp
Dit is ontterecht. Ds. Moerkerken zal je gezegd hebben dat de kinderen op het erf van het verbond komen. Hierdoor onder de bediening van Gods Woord komen.

Maar alleen het geloof van Gods volk wordt versterkt. Volgens mij is dit een discussie die in andere topics al is gevoerd. Dus lijkt me niet echt zinvol dat hier nog eens dunnetjes over te doen.

Maar het stellen dat een kind maar leidend voorwerp is. Is dus erg ontterecht en een miskenning of onderschatting van de doop.
De doop is een teken en zegel, geen voorwaarde om in het verbond begrepen te zijn. Dat is overigens heel wat meer dan alleen onder de bediening te komen.
Lecram

Bericht door Lecram »

Oorspronkelijk gepost door Adrianus
Adryan,

De Ruiter snapt/aanvaardt niet dat bekering een eenzijdig Godswerk is en wil elk kerkmens een beredeneerde keus in zijn leven laten doen. Dat zit er ten diepste achter. Weer een ontkennnig van de doodsstaat van de mens, maar nu eens over de boeg van de kinderdoop gespeeld.
Sorry, Adrianus, maar dit is een dooddoener van de eerste orde. Typisch iets waarmee je een discussie platslaat.
Je kunt eenvoudigweg niet weten wat er ten diepste achter zit. Je opmerking is suggestief.
kridje
Contacteer:

Bericht door kridje »

Oorspronkelijk gepost door Adrianus
Kridje/Lecram,

Zie eenvoudig die website. twee citaten:

"God heeft ons opdracht gegeven om ons te bekeren, en te vluchten van onze zonden, en dat we terug moeten keren in geloof tot Jezus Christus en op Hem vertrouwen om jouw te redden en om je weer terug te brengen (te verzoenen met) tot God (...)

De Heere Jezus Christus kan geen zondaar laten staan die tot Hem komt om vergeving, Hij is in staat en gewillig om mensen zalig te maken en ze te ontvangen, een ieder die tot Hem komt, nu, en voor eeuwig in Zijn koninkrijk".

Geen enkel woord over de doodsstaat van de mens, dat de levendmaking door Gods Geest noodzakelijk is, geen oog voor de noodzaak van ontdekking door Gods Geest, kortom alle ruimte voor een verstandelijke beredenering. Levensgevaarlijk zielsbedrog.

[Aangepast op 18/3/04 door Adrianus]
2 citaten die ondanks dat je wat mist voluit bijbels zijn!
refo

Bericht door refo »

Dames en heren,

het gaat hier over het initiatief tot het oprichten van een refobaptistengemeente. De kerkelijke weg, de doodsstaat van de mens en wat dies meer zij, hoe belangrijk ook, staan hier buiten.
refo

Bericht door refo »

God heeft ons opdracht gegeven om ons te bekeren, en te vluchten van onze zonden, en dat we terug moeten keren in geloof tot Jezus Christus en op Hem vertrouwen om jouw te redden en om je weer terug te brengen (te verzoenen met) tot God (...)
Dit is dus niet waar, want een halve waarheid? Je moet maar durven om zoiets te beweren.
cathechisant

Bericht door cathechisant »

Voor meer info over de doop, kijk op:
Volwassendoop
Herman
Moderator

Bericht door Herman »

De site heeft een heel redelijke en gematigde toonzetting. Ik zie er wel wat in. De tegenargumentatie betreffende de kinderdoop vind ik goed en vakkundig, maar zelf zou ik een aantal teksten precies de andere kant op wegen dan dat De Ruiter doet.

[Aangepast op 18/3/04 door Herman]
Lecram

Bericht door Lecram »

Oorspronkelijk gepost door Rhodé
Beste Lecram,

is dat jouw zoontje op die motor?
Ik zou hem er maar gauw afhalen!
[off-topic]
Je moet het motorrijden er al vroeg inbrengen bij de kinderen.[/off-topic]
Refojongere

Bericht door Refojongere »

Op de site wordt het afscheiden van een reformatorische kerk 'overstappen' genoemd.
Verder een summiere verwerpingsverklaring van de kinderdoop.
De doop is zo'n wezenlijk sacrament dat daar geen compromissen in zijn te sluiten. Maar het lijkt me echt heilloos om weer een nieuw verband te stichten. Het brokkelt steeds verder af, waar is dat toch goed voor? Wat beweegt de initiatiefnemers?
cathechisant

Bericht door cathechisant »

Hoi Refojongen,
Leuk plaatje heb je bij je profiel staan!

Wie is die jongen bij het kruis? Juist: Christen.
Oh ja, dat is die jongen uit dat boek van John Bunyan, en ja, dat is die man die zo tegen de kinderbesprenkeling was.

Nee joh, erg duidelijk!

Onderzoek de schriften, en niet de formulieren!!

[Aangepast op 18/3/04 door OSW Moderator]
refo

Bericht door refo »

Doe ff gewoon, c!

Maar waarom begint men weer een nieuwe kerk? Tja, misschien kunnen ze zich beter bij de PKN voegen?
Plaats reactie