jvdg schreef:Joannah schreef: Hoe dan ook, De SGP dient zelf zo zuiver mogelijk te blijven en hier niets mee te maken te hebben.Mijn antwoord is dus NEE, SGP, let op uw zaak!
Idd, laat de SGP hierbuiten.
Maar weet, ik heb ervaring binnen onze kringen, dat dit godonterende kwaad ook rijkelijk woekert in onze kringen.
Ik wil niet aan nestbevuiling doen, maar, nogmaals, we onderscheiden ons helaas niet t.o.v. de RKK of welk kerkgenootschap dan ook.
Misschien ben ik slecht ingelicht, maar ik heb er nog niet vaak van gehoord, gelukkig. Bovendien is er een enorm verschil tussen het misbruik maken van je religieuze(!)ambtpositie (broeders, paters fraters, kardinalen,bisschoppen, priesters enz)en de gemiddelde leek, die volgens mij in onze kringen niet oververtegenwoordigd is, vergeleken met de seculiere man.
Zoals Marie Henriette al eerder aangaf, dient de SGP/CU juist openlijk dit kwaad te veroordelen, of het nu door katholieken of anderen gepleegd wordt.
Het lijkt er anders op alsof de RKK boven de Wet staat.
Als ze zich met de hostie-rel bemoeien van de RKK, dan moeten ze ook nu wat zeggen.
Niet een intern onderzoek en Aegon bellen om de slachtoffers geld uit te keren, maar maximale straf.
Gewoon volgens de wet.
De tijd van diplomatie is voorbij.
Mensen snakken naar rechtvaardigheid, leiderschap en duidelijkheid.
En aan de hand van deze eigenschappen zal er worden gekozen, in Juni.
Daarom lijkt confronteren me het beste.
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?