Even een update van uw geschiedenis kennis ...... de SGP bestaat nog maar 100 jaar hoor, je moet beter je lesjes leren.ChristenConservatief schreef:Wat is je visie op de functie van onze vaderen in de Tachtigjarige oorlog, die weliswaar geen kruis in hun banier voerden, maar toch wel de oranje SGP-sjaal om hun lijf knoopten (ofwel; die toch zeker wel christenen waren, en ook voor hun godsdienst streden met het zwaard) ?rekcor schreef:Ik vind de schrijfsels van ChristenConservatief eerlijk gezegd neigen naar de schrijfsels van moslimfundamentalisten. Welk onderscheid is dan nog tussen het Christendom en de Islam? En hoe belachelijk kun je jezelf maken door met het kruis (!) op je banier de strijd aan te gaan?
Nee, dan houd ik het liever bij de woorden van Jezus:
Lukas 6:29a schreef:Dengene, die u aan de wang slaat, biedt ook de andere;
Christelijke visie opleggen aan anderen?
Re: Christelijke visie opleggen aan anderen?
Wat jouw lesje betreft, volgens mij is het nog maar 90 jaar.Auto schreef:Even een update van uw geschiedenis kennis ...... de SGP bestaat nog maar 100 jaar hoor, je moet beter je lesjes leren.

92 jaar (1918)jvdg schreef:Wat jouw lesje betreft, volgens mij is het nog maar 90 jaar.Auto schreef:Even een update van uw geschiedenis kennis ...... de SGP bestaat nog maar 100 jaar hoor, je moet beter je lesjes leren.

Auto schreef:92 jaar (1918)jvdg schreef:Wat jouw lesje betreft, volgens mij is het nog maar 90 jaar.Auto schreef:Even een update van uw geschiedenis kennis ...... de SGP bestaat nog maar 100 jaar hoor, je moet beter je lesjes leren.
De eerste jaren zonder zetels....
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Oké, de jaren vliegen heen....Auto schreef:92 jaar (1918)jvdg schreef:Wat jouw lesje betreft, volgens mij is het nog maar 90 jaar.Auto schreef:Even een update van uw geschiedenis kennis ...... de SGP bestaat nog maar 100 jaar hoor, je moet beter je lesjes leren.
Dat maakt niet uit, de SGP bestond vanaf dat jaar!-DIA- schreef:Auto schreef:92 jaar (1918)jvdg schreef:Wat jouw lesje betreft, volgens mij is het nog maar 90 jaar.Auto schreef:Even een update van uw geschiedenis kennis ...... de SGP bestaat nog maar 100 jaar hoor, je moet beter je lesjes leren.
De eerste jaren zonder zetels....
- ChristenConservatief
De Oranje kleur van onze SGP-sjaal komt van het Oranjehuis, die zijn oorsprong vindt bij Willem van Oranje, die samen met zijn broers dapper heeft gestreden voor dit volk en dit land. Als je oude schilderijen bekijkt, zie je Nederlandse soldaten altijd met een oranjes sjerp, die mij doet denken aan de SGP-sjaal. De associatie is er dus wel degelijk.Auto schreef:Even een update van uw geschiedenis kennis ...... de SGP bestaat nog maar 100 jaar hoor, je moet beter je lesjes leren.ChristenConservatief schreef:Wat is je visie op de functie van onze vaderen in de Tachtigjarige oorlog, die weliswaar geen kruis in hun banier voerden, maar toch wel de oranje SGP-sjaal om hun lijf knoopten (ofwel; die toch zeker wel christenen waren, en ook voor hun godsdienst streden met het zwaard) ?rekcor schreef:Ik vind de schrijfsels van ChristenConservatief eerlijk gezegd neigen naar de schrijfsels van moslimfundamentalisten. Welk onderscheid is dan nog tussen het Christendom en de Islam? En hoe belachelijk kun je jezelf maken door met het kruis (!) op je banier de strijd aan te gaan?
Nee, dan houd ik het liever bij de woorden van Jezus:
Lukas 6:29a schreef:Dengene, die u aan de wang slaat, biedt ook de andere;
Even een voorbeeld:

Hier zie je dat de Spaanse krijgsgevangenen (bij Nieuwpoort is dit trouwens) rode sjerps dragen en de Staatse legers oranje. Als je je SGP-sjaal nu om je schouder knoopt heb je hetzelfde.

Dan moet je het goed zeggen en niet van "maar toch wel de oranje SGP-sjaal om hun lijf knoopten" dit kan gewoon niet. Niet aan geschiedvervalsing doen!ChristenConservatief schreef: De Oranje kleur van onze SGP-sjaal komt van het Oranjehuis, die zijn oorsprong vindt bij Willem van Oranje, die samen met zijn broers dapper heeft gestreden voor dit volk en dit land. Als je oude schilderijen bekijkt, zie je Nederlandse soldaten altijd met een oranjes sjerp, die mij doet denken aan de SGP-sjaal. De associatie is er dus wel degelijk.
Hier zie je dat de Spaanse krijgsgevangenen (bij Nieuwpoort is dit trouwens) rode sjerps dragen en de Staatse legers oranje. Als je je SGP-sjaal nu om je schouder knoopt heb je hetzelfde.
- ChristenConservatief
Kun je niet met beeldspraak omgaan ? Als je alles letterlijk neemt zul je in de toekomst nog moeite hebben mijn posts te lezen, gezien ik allegorie een mooi ding vind.Auto schreef:Dan moet je het goed zeggen en niet van "maar toch wel de oranje SGP-sjaal om hun lijf knoopten" dit kan gewoon niet. Niet aan geschiedvervalsing doen!ChristenConservatief schreef: De Oranje kleur van onze SGP-sjaal komt van het Oranjehuis, die zijn oorsprong vindt bij Willem van Oranje, die samen met zijn broers dapper heeft gestreden voor dit volk en dit land. Als je oude schilderijen bekijkt, zie je Nederlandse soldaten altijd met een oranjes sjerp, die mij doet denken aan de SGP-sjaal. De associatie is er dus wel degelijk.

Zet het even in de juiste volgorde blijft het conform de geschiedenis.ChristenConservatief schreef:Kun je niet met beeldspraak omgaan ? Als je alles letterlijk neemt zul je in de toekomst nog moeite hebben mijn posts te lezen, gezien ik allegorie een mooi ding vind.
- ChristenConservatief
Nogmaals; ik dacht in de Staatse sjerp en de SGP-sjaal een mooi aanknopingspunt te vinden tussen reformatorische christenen in de 16e en 17e eeuw en de refo's anno nu. En waarom zo overdreven correct ? Je snapt nu toch hoe ik het bedoel ? Als je wilt trollen, verwijs ik je naar de ontspanningstopics, hier wordt gediscusieerd.Auto schreef:Zet het even in de juiste volgorde blijft het conform de geschiedenis.ChristenConservatief schreef:Kun je niet met beeldspraak omgaan ? Als je alles letterlijk neemt zul je in de toekomst nog moeite hebben mijn posts te lezen, gezien ik allegorie een mooi ding vind.
Maar CC,
Hoe zie jij Nederland dan voor je indien de SGP aan de macht komt? Komt er dan een theocratie en worden "de niet gelovers" dan onderdrukt die er afwijkende standpunten op na houden? Hoe zou er in een theocratie bijvoorbeeld over homo's gedacht worden en wat gaat er mee in de praktijk gebeuren? En met atheisten? Moeten die ten koste van straf ook gaan "geloven"?
Hoe zie jij Nederland dan voor je indien de SGP aan de macht komt? Komt er dan een theocratie en worden "de niet gelovers" dan onderdrukt die er afwijkende standpunten op na houden? Hoe zou er in een theocratie bijvoorbeeld over homo's gedacht worden en wat gaat er mee in de praktijk gebeuren? En met atheisten? Moeten die ten koste van straf ook gaan "geloven"?
Religion should be a matter of personal faith, not a tool for judgement! Linda Livni.
Of Nederland een Theocratie wordt, weet ik niet. Zonden zullen bestreden worden, evenals valse godsdiensten. Besluiten t.a.v. abortus en euthanasie zullen teruggedraaid en verboden worden, evenals het homohuwelijk. De nadruk zal meer gelegd worden (denk ik) op het begeleiden van hen in hun nood die een homofiele geaardheid hebben. Dat is geaccepteerd, maar de zonde-uitspattingen die er nu zijn, gelijk in Sodom en Gomorra zullen geen plaats meer mogen hebben.lanfy schreef:Maar CC,
Geloven onder dwang kan niet. Noch door kracht, noch door geweld, maar door Mijn Geest zal het geschieden, zegt Gods Woord!
Vergis je niet, als de SGP daadwerkelijk aan de macht komt, betekent het dat al die mensen die die zonden nu bedrijven, tot inkeer zijn gekomen, en in die zonden ook niet meer voort zullen leven. De maatschappij zou er dan al heel anders uitzien voordat die verkiezingen er zouden zijn.
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
Dr. J.H. Bavinck
Psalm 90 vs. 10: ...,en wij vliegen daarheen.jvdg schreef:Oké, de jaren vliegen heen....Auto schreef:92 jaar (1918)jvdg schreef:Wat jouw lesje betreft, volgens mij is het nog maar 90 jaar.Auto schreef:Even een update van uw geschiedenis kennis ...... de SGP bestaat nog maar 100 jaar hoor, je moet beter je lesjes leren.
Eén ding weet ik, dat ik blind ben en niet zie...
Jammer dat CC niet zelf antwoord, maar ik heb geduld! Maar om op je antwoord terug te komen, wie gaat er dan bepalen wat "zonden" zijn? En wie gaat bepalen wat "valse godsdiensten" zijn? Met andere woorden, hoe zie jij dan een theocratie? Zou je in een theocratie kunnen leven met het feit dat er ook "andersdenkenden" zijn? Maar zijn die "andersdenkenden" in een theocratie hetzelfde als de christenen van nu in deze samenleving? En trouwens, geloven dmv geweld kan wel zeker! Lees de geschiedenis maar na!caprice schreef:Of Nederland een Theocratie wordt, weet ik niet. Zonden zullen bestreden worden, evenals valse godsdiensten. Besluiten t.a.v. abortus en euthanasie zullen teruggedraaid en verboden worden, evenals het homohuwelijk. De nadruk zal meer gelegd worden (denk ik) op het begeleiden van hen in hun nood die een homofiele geaardheid hebben. Dat is geaccepteerd, maar de zonde-uitspattingen die er nu zijn, gelijk in Sodom en Gomorra zullen geen plaats meer mogen hebben.lanfy schreef:Maar CC,
Geloven onder dwang kan niet. Noch door kracht, noch door geweld, maar door Mijn Geest zal het geschieden, zegt Gods Woord!
Vergis je niet, als de SGP daadwerkelijk aan de macht komt, betekent het dat al die mensen die die zonden nu bedrijven, tot inkeer zijn gekomen, en in die zonden ook niet meer voort zullen leven. De maatschappij zou er dan al heel anders uitzien voordat die verkiezingen er zouden zijn.
Religion should be a matter of personal faith, not a tool for judgement! Linda Livni.