Rapport commissie-Davids inzake Irak

Luther
Contacteer:

Re: Rapport commissie-Davids inzake Irak

Bericht door Luther »

Luther schreef:Ben benieuwd wat er gaat gebeuren vandaag. Ik denk dat e.e.a. een eigen dynamiek gaat krijgen, zonder dat Balkenende of wie dan ook precies kan voorspellen wat dat vandaag gaat betekenen. Het zou best kunnen dat Balkenende vandaag nog naar de koningin gaat om het ontslag van zijn kabinet in te dienen.
OK, ik geef toe: het wordt een dagje later...;)

Zie NRC van 16.58: Coalitie dichtbij kabinetscrisis

Zie Volkskrant 17.07: Kabinetscrisis: mogelijk uitstel Irak-debat

Zie twitter van Maxime Verhagen 17.10: Op algemene zaken om verder te overleggen over #davids.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
jvdg

Bericht door jvdg »

Naar ik heb begrepen is er nog vanavond een spoeddebat in de TK met de MP en diens secondanten.
Mss. dat we na afloop hiervan beter kunnen inschatten hoe de vlag gaat waaien.
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

jvdg schreef:Naar ik heb begrepen is er nog vanavond een spoeddebat in de TK met de MP en diens secondanten.
Klopt, maar de vraag is op dit moment nog steeds of men een eensluidende brief kan verzinnen voor het debat begint.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Rens

Bericht door Rens »

Luther schreef:
jvdg schreef:Naar ik heb begrepen is er nog vanavond een spoeddebat in de TK met de MP en diens secondanten.
Klopt, maar de vraag is op dit moment nog steeds of men een eensluidende brief kan verzinnen voor het debat begint.
het cda én de pvda sturen aan op een breuk..........als dat maar goed gaat............heb weinig zin in vervroegde verkiezingen..........
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

Rens schreef:
Luther schreef:
het cda én de pvda sturen aan op een breuk..........als dat maar goed gaat............heb weinig zin in vervroegde verkiezingen..........
Ik wel...:)
Om 20.30 het debat. Net vastgesteld.
BJD

Bericht door BJD »

Luther schreef:
Rens schreef:
Luther schreef:
Ik wel...:)
Om 20.30 het debat. Net vastgesteld.
Als de brief er is toch?
BJD

Bericht door BJD »

Luther schreef:
Luther schreef:Ben benieuwd wat er gaat gebeuren vandaag. Ik denk dat e.e.a. een eigen dynamiek gaat krijgen, zonder dat Balkenende of wie dan ook precies kan voorspellen wat dat vandaag gaat betekenen. Het zou best kunnen dat Balkenende vandaag nog naar de koningin gaat om het ontslag van zijn kabinet in te dienen.
OK, ik geef toe: het wordt een dagje later...;)

.
Het lijkt wel of je daar naar uit kijkt. Wat voor kabinet krijgen we dan? Nu met CDA en CU, een christelijker kabinet is praktisch niet haalbaar. We gaan er dan per definitie op achteruit!?
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

BJD schreef: Als de brief er is toch?
Dat wil het CDA en de CU, maar de meerderheid wil het anders.
De voorzitter gaat nu bellen naar Balkenende dat ze om 20.30 een brief wil hebben, waarover dan met Balkenende, Bos en Rouvoet gedebateerd kan worden.

Maar die brief ligt er dan misschien niet. Dan komt de Tweede-Kamer opnieuw bijeen en als er dan geen brief is, is de hommeles nog groter...

@BJD: Ik ben inderdaad niet blij met dit kabinet. Juist omdat er twee christelijke partijen in het kabinet zitten, wordt de profileringsdrang van de niet-christelijke partijen groter.
Daarbij komt: Wat heeft de CU nu werkelijk méér binnen kunnen halen? Vrijwel niets! Het is het CDA dat echt gewicht in de schaal legt.
Verder vertrouw ik de schatkist en de economische toestand van ons land in crisistijd liever toe aan CDA en VVD. Er zijn dringend hervormingen nodig, ons overheidsapparaat is groot en log geworden. Ik ben voorstander van een kleinere overheid, een rechts kabinet, met de nadruk op een sociaal-economische hervormingsagenda. CDA en VVD dus; getalsmatig zal er dan een derde partij nodig zijn. Nou dan kunnen we kiezen uit D66 of PVV. En als ik uit die twee moet kiezen, zeg ik: Dan D66 maar. Of die variant die Wilders hedenmorgen op elsevier.nl aandroeg: een minderheidskabinet van CDA en VVD met gedoogsteun door de PVV. Maar laten we alsjeblieft niet (net als destijds bij de LPF) gaan experimenteren met de PVV in een kabinet.
refo

Bericht door refo »

Brrrr VVD. Dat worden weer nachtmerries. Toen ik jong was dacht ik ook dat liberaal en rechts het einde waren. Bijna SGP op de Bijbel na. Maar de sociale rechtvaardigheid is ver te zoeken bij ze. Maar wat kan dat schelen als je jong bent en een baan hebt? Niks toch. Strak pak aan, stropdas om. BartJan en Geert toejuichen. Eventueel Rutten. We zullen Nederland wel redden.
Het lijkt me dat Balkenende 2 tegen Balkenende 4 te veel schizofrenie oplevert. Dus zal het wel aftreden worden.
Wat mij betreft komt er weer een CDA, CU en PvdA- kabinet. Jack de Vries, Rouvoet en Jongerius. Een nieuwe lente en een nieuw geluid. En als de mensen in het stemhokje staan, dan denken ze: PVV, TON, d66? Allemaal niks. Laten we maar gewoon weer ouderwets stemmen. Want een peiling invullen is één ding, maar je laten vertegenwoordigen is wat anders.

Overigens zullen de gemeenteraden wel balen. Gaat het wéér over de landelijke politiek.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

refo schreef:Brrrr VVD. Dat worden weer nachtmerries. Toen ik jong was dacht ik ook dat liberaal en rechts het einde waren. Bijna SGP op de Bijbel na. Maar de sociale rechtvaardigheid is ver te zoeken bij ze. Maar wat kan dat schelen als je jong bent en een baan hebt? Niks toch. Strak pak aan, stropdas om. BartJan en Geert toejuichen. Eventueel Rutte. We zullen Nederland wel redden.
VVD is sociaal wel rechtvaardig! Wat is er rechtvaardig aan al dat linkse gepamper?
Wat heeft BartJan met Geert te maken? Helemaal niets op dit moment!
De PVV in de regering lijkt me echt verschrikkelijk! De VVD is een heel fatsoenlijke partij, die veel meer het algemene belang in het oog houdt en de rijksfinanciën weer sneller op orde krijgt dan nu met de PvdA en 20 ambtelijke werkgroepen. 40 miljard bezuinigen is met de PvdA echt niet mogelijk.
refo schreef:Het lijkt me dat Balkenende 2 tegen Balkenende 4 te veel schizofrenie oplevert. Dus zal het wel aftreden worden.
Dat denk ik ook.
refo schreef:Wat mij betreft komt er weer een CDA, CU en PvdA- kabinet. Jack de Vries, Rouvoet en Jongerius. Een nieuwe lente en een nieuw geluid. En als de mensen in het stemhokje staan, dan denken ze: PVV, TON, d66? Allemaal niks. Laten we maar gewoon weer ouderwets stemmen. Want een peiling invullen is één ding, maar je laten vertegenwoordigen is wat anders.
Wat vind jij zo goed aan Jongerius. PVV, TON, D66 inderdaad niks, hoewel D66 een gewone partij is die de rechtstaat en de parlementaire democratie gewoon steunt.
CDA-VVD-SGP zou ik de mooiste combinatie vinden. Bijna altijd hetzelfde stemgedrag.
CDA-VVD-CU is een goed alternatief, maar dat zal CU niet willen door hun linkse sympathiën.
BJD

Bericht door BJD »

toch weer even wachten.. anders spoeddebat.. volgens SP
BJD

Bericht door BJD »

refo schreef:Overigens zullen de gemeenteraden wel balen. Gaat het wéér over de landelijke politiek.
Is het wel eens anders geweest :nonnon
jvdg

Bericht door jvdg »

BJD schreef:toch weer even wachten.. anders spoeddebat.. volgens SP
Tja, het kan nog een lange politieke nacht worden.

Als de coalitiepartijen hun rug recht houden, zal het voorstel van Van der Staaij om het verschijningsmoment van de brief uit te stellen tot morgen 09.30 wel moeten worden aangenomen.
Welke mogelijkheden heeft de Kamer anders?
Een spoeddebat zal weinig zin hebben; dat vertraagt de zaak alleen maar.

Anyway, het overgrote deel van de oppositie ruikt bloed.
Men onderstreept de ernst van de situatie, maar ondertussen lachen ze in hun vuistje.
wim

Bericht door wim »

Dom politiek gekakel. Veel grote woorden zonder dat het tot iets leidt waar we beter van worden. Gedane zaken nemen geen keer. En leren van fouten uit het verleden is bij voorbaat al uitgesloten.

Politiek? Ik begrijp er werkelijk niets van. Het gaat echt nergens over. Eén grote schijnvertoning. Machtsspelletjes en egotripperij.
Rens

Bericht door Rens »

Luther: "VVD is sociaal wel rechtvaardig! Wat is er rechtvaardig aan al dat linkse gepamper?"

jaja, VVD = Voor Veel Duiten ..............
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Plaats reactie