Ok. Dit is inderdaad een herhaling. Wel frappant dat PvS dan niet gewoon bevestigend kan antwoorden op mijn vragen. Maargoed, laten we in navolging van PvS onze kinderen dan maar eerst buiten werpen en dan maar hopen dat God ze weer naar binnen trekt.Genade door recht schreef:
Beste Fjodor, als je terugkijkt in een ouder topic, zie je dat je vragen al eerder gesteld zijn en de stellingen van PvS al eerder onderbouwd be- of weersproken. Wat nu gebeurt, is een herhaling.Fjodor schreef: Ik denk dat je best veel mensen kan spreken over zo'n leegte en over dat inzicht van zonde en schuld.
Maar, PvS, als mensen niet weten of dat besef voor of na de rechtvaardigmaking in hun hart gekomen is, wil jij dan zeggen dat dat dan niet telt? Als je dat wil zeggen, zeg dat dan ook gewoon duidelijk. Telt dat niet, PvS? Zijn ze volgens jou dan niet rechtvaardig gemaakt? En is het volgens jou dan bedrog?
Er is "leven" voor de rechtvaardigmaking...!?
Re: Er is "leven" voor de rechtvaardigmaking...!?
Daartoe zijn de dingen gegeven, dat ze gebruikt worden; maar niet, opdat ze vergaard zouden worden - D. Bonhoeffer
@ Fjodor, op je vragen heb ik bescheiden geantwoord op pagina 3.Fjodor schreef:Ok. Dit is inderdaad een herhaling. Wel frappant dat PvS dan niet gewoon bevestigend kan antwoorden op mijn vragen. Maargoed, laten we in navolging van PvS onze kinderen dan maar eerst buiten werpen en dan maar hopen dat God ze weer naar binnen trekt.Genade door recht schreef:
Beste Fjodor, als je terugkijkt in een ouder topic, zie je dat je vragen al eerder gesteld zijn en de stellingen van PvS al eerder onderbouwd be- of weersproken. Wat nu gebeurt, is een herhaling.Fjodor schreef: Ik denk dat je best veel mensen kan spreken over zo'n leegte en over dat inzicht van zonde en schuld.
Maar, PvS, als mensen niet weten of dat besef voor of na de rechtvaardigmaking in hun hart gekomen is, wil jij dan zeggen dat dat dan niet telt? Als je dat wil zeggen, zeg dat dan ook gewoon duidelijk. Telt dat niet, PvS? Zijn ze volgens jou dan niet rechtvaardig gemaakt? En is het volgens jou dan bedrog?
En je hoeft de kinderen er niet buiten te werpen, want daar liggen ze al...
@ Gdr, dan kun je de Bijbel wel dichtlaten, want dat is ook alles herhaling...
Paulus spreekt pastoraler tot zijn broeders, dan wat mij hier voor de voeten geworpen wordt.
Filippensen 3: 1; Voorts, mijn broeders, verblijdt u in den Heere. Dezelfde dingen aan u te schrijven, is mij niet verdrietig, en het is u zeker.
Eén ding weet ik, dat ik blind ben en niet zie...
Wat ik veelal hoor is dat men zegt, dat Gods Geest Zich aan henzelf had ontdekt en dat al hun deugd een wegwerpelijk kleed is geworden.PvS schreef:vogeltje schreef:Ik denk dat dit een stukje is mijn 'belevingswereld' waar ik liever niet met een ander over praat.PvS schreef:Het eerste wat de Heere in de bekering werkt, is een verschrikkelijke leegte in het binnenste, een levendig gevoel van het gemis van Hem, Die alleen het hoogste goed en geluk is van de mens. Dit gaat gepaard met een levendig inzicht van zonde en schuld en een diep gevoel van Gods toorn en gramschap over de zonde en van de verdiende straf.
Over het hierboven geschrevene hoor ik maar weinig mensen spreken.
Zijn er nog die dit beleefd hebben?![]()
Ik huiver trouwens toch al bij de herinnering aan het leven zonder Hem.
Hiermee rekent men zich dan rijk, want dat werk is niet van henzelf (wat ook zo is!), maar er wordt geen onderscheid gemaakt in het ALGEMENE en het BIJZONDERE werk van de Heilige Geest.
quote]
Je bent pas echt rijk wanneer je het eigendom van Christus bent geworden.
Dan zou je fungeren als een geestelijke meetlat en misschien zelf nog verloren gaan omdat je het daar te druk mee hebt.
Gods weg is niet de gemakkelijkste, maar wel de mooiste!
Vanwege de inhoud van de diverse postings gaat dit topic dicht tot nader order.