Christenen mogen niet klagen. Christenen moeten getuigen en evangeliseren.Oorspronkelijk gepost door JelleHet zou beter zijn als kerkmensen eens wat mee klaagden bij de gemeente en niet altijd zomaar alles lijdelijk over zich heen laten komen.
Parkeergeld op zondag in strijd met 4e gebod?
- Miscanthus
Dat moeten christenen zeker, maar christenen behoeven zich ook niet helemaal in een hoek te laten drukken en mogen (nee moeten) ook voor hun rechten opkomen.Oorspronkelijk gepost door MiscanthusChristenen mogen niet klagen. Christenen moeten getuigen en evangeliseren.Oorspronkelijk gepost door JelleHet zou beter zijn als kerkmensen eens wat mee klaagden bij de gemeente en niet altijd zomaar alles lijdelijk over zich heen laten komen.
Maar we hadden het over een ziekenhuis...Oorspronkelijk gepost door Jelle
HoHoHo we hadden het over parkeergeld op zondag en niet over het lezen van boeken.
Mijn instelling is zo, dat we op zondag een echte rustdag houden. Op die dag gaan we niet uit, niet naar de speeltuin doen geen boodschappen kopen niets of wat dan ook.
Daaronder valt ook het niet betalen van parkeergeld. ook al doen we het geld in de automaat dan nog wil ik dat niet op zondag.
Ook al zit er niemand achter de automaat toch zijn het handelingen van iets kopen of betalen ergens voor.
In alle geval zal ik proberen om desnoods elders een parkeerplek te vinden en dan maar een eind lopen.
Ik ben het niet gewend, en heb het ook nooit gedaan en wil dit ook niet doen.
En dat heeft voor mij alleen te maken met de rustdag in ere houden.
(zie mjn vorige posting)
Als het zondag donker wordt in de kerk, doet de koster de lichten aan. Ook al krijgt de kerk daar later een nota voor, die betaald moet worden. Ook al zit er ergens een oparator in een energiecentrale, die betaald werk verricht.
Waarom een automatische parkeermeter nou ook al zonde is, snap ik niet.
En opname en ontslag uit een ziekenhuis op zondag? Sommige mensen 'mogen' zaterdag komen als ze maandag geopereerd moeten worden. EN blij dat ze dan zijn. Dat ze een hele zondag in hun gemeente missen en van huis zijn, nemen ze op de koop toe. Ga lekker zondagavond op dat bed liggen en 'heilig' de zondag. Een zondag in het ziekenhuis word je niet vrolijk van.
En ontslag? Ga 's avonds met je bezoek mee naar huis. Daar is helemaal niks mis mee. tenzij je 's zondag om princiepes geen bezoek wilt.
Waarom een automatische parkeermeter nou ook al zonde is, snap ik niet.
En opname en ontslag uit een ziekenhuis op zondag? Sommige mensen 'mogen' zaterdag komen als ze maandag geopereerd moeten worden. EN blij dat ze dan zijn. Dat ze een hele zondag in hun gemeente missen en van huis zijn, nemen ze op de koop toe. Ga lekker zondagavond op dat bed liggen en 'heilig' de zondag. Een zondag in het ziekenhuis word je niet vrolijk van.
En ontslag? Ga 's avonds met je bezoek mee naar huis. Daar is helemaal niks mis mee. tenzij je 's zondag om princiepes geen bezoek wilt.

Nu we toch gaan uitwijden...
Ik vraag me ook altijd af hoe de mensen dat doen die met Amicitia of Kreykes reizen dat doen.
Dat zijn toch meestal mensen van de Ger. gez. Maar dan mag je opeens wel zondag in een hotel eten, en dan is het gewoon dat je op zondag schone handdoeken krijgt en je wc gedaan wordt.
Hoeveel mensen zijn er niet aan het werk voor je in een hotel?
Hoe doet b.v. Pension Irene dat op zondag?
Koken ze dan gratis?
Ik vraag me ook altijd af hoe de mensen dat doen die met Amicitia of Kreykes reizen dat doen.
Dat zijn toch meestal mensen van de Ger. gez. Maar dan mag je opeens wel zondag in een hotel eten, en dan is het gewoon dat je op zondag schone handdoeken krijgt en je wc gedaan wordt.
Koken ze dan gratis?
Ik weet dat het hier in het dorp een soort gewoonte was om op zondag soep en vlees te eten. Dat kon je op zaterdag klaarmaken en hoefde alleen opgewarmd te worden. En er waren zelfs mensen die daarna de vaat in een kastje schoven en pas op maandag afwasten.Oorspronkelijk gepost door Ariene
Koken ze dan gratis?
Maar dat zal Irene wel niet doen...
Be yourself, there are plenty of others.
Daarom vroeg ik mij dat ook af..Oorspronkelijk gepost door MarjanIk weet dat het hier in het dorp een soort gewoonte was om op zondag soep en vlees te eten. Dat kon je op zaterdag klaarmaken en hoefde alleen opgewarmd te worden. En er waren zelfs mensen die daarna de vaat in een kastje schoven en pas op maandag afwasten.Oorspronkelijk gepost door Ariene
Koken ze dan gratis?
Maar dat zal Irene wel niet doen...
Ik had vroeger een buurmeisje waar ik mee naar school fietste. Zij was maandagochtend altijd wat later, want dan moest ze eerder opstaan en eerst haar moeder helpen met de vaat van zondag, want die lieten ze dan staan.
En dan snap ik niet dat deze mensen wel een hele week naar zo'n Pension gaan.
Ik denk dat de mensen die minder streng voor zichzelf zijn meer in het openbaar getuigen dan mensen die zo enorm streng zijn voor zichzelf....Oorspronkelijk gepost door memento
Als alle mensen net zo hard op straat zouden getuigen, als ze streng zijn voor zichzelf, zou zo half Nederland christen worden...
Helaas.