Ik denk dat dit met name in de grote steden toch wel een item wordt. Je ziet toch dat het daar moeilijk is om een voltallige, mannelijke kerkenraad te benoemen.Herman schreef:
Wordt de vrouw in het ambt een item in de rechtse kerken?
Vrouw in het ambt
Re: Vrouw in het ambt
Bij mij in mijn kerk is het volstrekt onbespreekbaar dat een vrouw zelfs maar ópstaat om méér te doen dan vrijwilligerswerk
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
eigen kerk Rens?Rens schreef:Bij mij in mijn kerk is het volstrekt onbespreekbaar dat een vrouw zelfs maar ópstaat om méér te doen dan vrijwilligerswerk

Dat zei je op nieuwjaarsdag, toch?Rens schreef:Gisterenavond stond er een vrouw op de kansel, voor mij een steen des aanstoots, reden voor mij om niet te gaan.
kijk maar even op m'n hyvespagina....je weet dan genoeg.post-duif schreef:eigen kerk Rens?Rens schreef:Bij mij in mijn kerk is het volstrekt onbespreekbaar dat een vrouw zelfs maar ópstaat om méér te doen dan vrijwilligerswerk![]()
![]()
Moderatorbericht:
Bedoelde het als een grapje, je hebt toch geen eigen kerkgebouw?? die deel je toch wel met anderen?Rens schreef:kijk maar even op m'n hyvespagina....je weet dan genoeg.post-duif schreef:eigen kerk Rens?Rens schreef:Bij mij in mijn kerk is het volstrekt onbespreekbaar dat een vrouw zelfs maar ópstaat om méér te doen dan vrijwilligerswerk![]()
![]()

ik heb dan ook die kerk vaarwel gezegd inmiddels........de terugkeer naar de kerk waar ik uit voortkom lag voor de hand...Jongere schreef:Dat zei je op nieuwjaarsdag, toch?Rens schreef:Gisterenavond stond er een vrouw op de kansel, voor mij een steen des aanstoots, reden voor mij om niet te gaan.
Moderatorbericht:
Hebben ze die in Moddergat dan? Of moet je nou naar Dokkum?Rens schreef:ik heb dan ook die kerk vaarwel gezegd inmiddels........de terugkeer naar de kerk waar ik uit voortkom lag voor de hand...Jongere schreef:Dat zei je op nieuwjaarsdag, toch?Rens schreef:Gisterenavond stond er een vrouw op de kansel, voor mij een steen des aanstoots, reden voor mij om niet te gaan.
~~Soli Deo Gloria~~
idd........naar Dokkum........met slecht/koud weer wordt voor vervoer gezorgd.....Hendrikus schreef:Hebben ze die in Moddergat dan? Of moet je nou naar Dokkum?Rens schreef:ik heb dan ook die kerk vaarwel gezegd inmiddels........de terugkeer naar de kerk waar ik uit voortkom lag voor de hand...Jongere schreef:Dat zei je op nieuwjaarsdag, toch?Rens schreef:Gisterenavond stond er een vrouw op de kansel, voor mij een steen des aanstoots, reden voor mij om niet te gaan.
Moderatorbericht:
Om één of andere reden vind ik dat toch jammer als mensen vanwege de vrouw in het ambt van kerkelijke gemeente veranderen. In de bovenstaande reactie klinkt ook niet echt door dat het veel moeite kost om zomaar de ene gemeente los te laten. Alsof de gemeente niet een lichaam is waar geen enkel lid gemist kan worden....Rens schreef:ik heb dan ook die kerk vaarwel gezegd inmiddels........de terugkeer naar de kerk waar ik uit voortkom lag voor de hand...Jongere schreef:Dat zei je op nieuwjaarsdag, toch?Rens schreef:Gisterenavond stond er een vrouw op de kansel, voor mij een steen des aanstoots, reden voor mij om niet te gaan.
Je moet je, denk ik, maar eens verdiepen in de 3 FvE.hamlap schreef:Om één of andere reden vind ik dat toch jammer als mensen vanwege de vrouw in het ambt van kerkelijke gemeente veranderen. In de bovenstaande reactie klinkt ook niet echt door dat het veel moeite kost om zomaar de ene gemeente los te laten. Alsof de gemeente niet een lichaam is waar geen enkel lid gemist kan worden....Rens schreef:ik heb dan ook die kerk vaarwel gezegd inmiddels........de terugkeer naar de kerk waar ik uit voortkom lag voor de hand...Jongere schreef:Dat zei je op nieuwjaarsdag, toch?Rens schreef:Gisterenavond stond er een vrouw op de kansel, voor mij een steen des aanstoots, reden voor mij om niet te gaan.
Daar vind je vele antwoorden op jouw vragen.
Het is altijd moeilijk om te beslissen van kerk te veranderen. Zelf heb ik er ook jaren mee geworsteld voor ik werkelijk de stap gezet heb.hamlap schreef:Om één of andere reden vind ik dat toch jammer als mensen vanwege de vrouw in het ambt van kerkelijke gemeente veranderen. In de bovenstaande reactie klinkt ook niet echt door dat het veel moeite kost om zomaar de ene gemeente los te laten. Alsof de gemeente niet een lichaam is waar geen enkel lid gemist kan worden....Rens schreef:ik heb dan ook die kerk vaarwel gezegd inmiddels........de terugkeer naar de kerk waar ik uit voortkom lag voor de hand...Jongere schreef:Dat zei je op nieuwjaarsdag, toch?Rens schreef:Gisterenavond stond er een vrouw op de kansel, voor mij een steen des aanstoots, reden voor mij om niet te gaan.
Ik kom nu wel is in gemeente waar wel is een vrouw voor gaat. In begin wel wat moeite mee gehad maar ze preekten wel erg goed. Uit eindelijk zie ik elke kerk wel punten waarvan ik mij afvraag of dat Bijbels goed is. Zo ook dit punt. Op een gegeven moment moeten er beslissingen genomen worden en dan is het wel de vraag: wat weegt het zwaarst. De inhoud van ed prediking, het gemeente zijn of wie de verkondiging doet.
'Wat zullen wij dan tot deze dingen zeggen? Zo God voor ons is, wie zal tegen ons zijn?'
Ik geloof zeker wel dat vrouwen ook goed preken kunnen, maar het is niet naar Gods Woord.Lapressa schreef:
Om één of andere reden vind ik dat toch jammer als mensen vanwege de vrouw in het ambt van kerkelijke gemeente veranderen. In de bovenstaande reactie klinkt ook niet echt door dat het veel moeite kost om zomaar de ene gemeente los te laten. Alsof de gemeente niet een lichaam is waar geen enkel lid gemist kan worden....
Het is altijd moeilijk om te beslissen van kerk te veranderen. Zelf heb ik er ook jaren mee geworsteld voor ik werkelijk de stap gezet heb.
Ik kom nu wel is in gemeente waar wel is een vrouw voor gaat. In begin wel wat moeite mee gehad maar ze preekten wel erg goed. Uit eindelijk zie ik elke kerk wel punten waarvan ik mij afvraag of dat Bijbels goed is. Zo ook dit punt. Op een gegeven moment moeten er beslissingen genomen worden en dan is het wel de vraag: wat weegt het zwaarst. De inhoud van ed prediking, het gemeente zijn of wie de verkondiging doet.
En wat het zwaarst is, moet het zwaarst wegen.
Vertel me dan es wat ik daar kan vinden over de vrouw in het ambt? En over de huidige discussie over vrouwen in de ambten?jvdg schreef:Je moet je, denk ik, maar eens verdiepen in de 3 FvE.hamlap schreef: Om één of andere reden vind ik dat toch jammer als mensen vanwege de vrouw in het ambt van kerkelijke gemeente veranderen. In de bovenstaande reactie klinkt ook niet echt door dat het veel moeite kost om zomaar de ene gemeente los te laten. Alsof de gemeente niet een lichaam is waar geen enkel lid gemist kan worden....
Niks, laten we maar eerlijk zijn. O.a. een punt als dit laat zien dat de 3fve ook niet overal een antwoord op geven en dus best herzien dan wel aangevuld mogen worden.hamlap schreef:Vertel me dan es wat ik daar kan vinden over de vrouw in het ambt? En over de huidige discussie over vrouwen in de ambten?jvdg schreef:Je moet je, denk ik, maar eens verdiepen in de 3 FvE.hamlap schreef: Om één of andere reden vind ik dat toch jammer als mensen vanwege de vrouw in het ambt van kerkelijke gemeente veranderen. In de bovenstaande reactie klinkt ook niet echt door dat het veel moeite kost om zomaar de ene gemeente los te laten. Alsof de gemeente niet een lichaam is waar geen enkel lid gemist kan worden....