Wat is jouw verlangen?

JolandaOudshoorn

Re: Wat is jouw verlangen?

Bericht door JolandaOudshoorn »

Gijs83 schreef:
Marnix schreef:
En vergeet nooit dat je ooit oog in oog met Hem mag staan en Hij al je tranen zal afwissen. Hij is dichtbij, ook ervaren we dat niet altijd. En nog even en Hij zal altijd dichtbij zijn en dan zullen we ook nooit meer anders ervaren. Geloven is ervaren, maar het is ook verwachten, hopen, vooruitzien naar wat komt... dat eeuwig leven met Hem waar ervaring nooit meer beperkt of afwezig zal zijn.
Hoe kun je tegen iemand zeggen van wie je niet weet of hij/zij bekeerd dat Hij al je tranen zal afwissen? Je kunt daar toch niet vanuit gaan?
Ik vind dit een ongepaste opmerking. Ik denk dat wij onderling er juist wel vanuit moeten gaan dat we van deze troost weten!
Ik weet, mijn Verlosser leeft
henriët

Bericht door henriët »

Gijs83 schreef:
Marnix schreef:
En vergeet nooit dat je ooit oog in oog met Hem mag staan en Hij al je tranen zal afwissen. Hij is dichtbij, ook ervaren we dat niet altijd. En nog even en Hij zal altijd dichtbij zijn en dan zullen we ook nooit meer anders ervaren. Geloven is ervaren, maar het is ook verwachten, hopen, vooruitzien naar wat komt... dat eeuwig leven met Hem waar ervaring nooit meer beperkt of afwezig zal zijn.
Hoe kun je tegen iemand zeggen van wie je niet weet of hij/zij bekeerd dat Hij al je tranen zal afwissen? Je kunt daar toch niet vanuit gaan?
Dus jij kunt niemand bemoedigen.....
want ja, je weet het niet zeker....

gijs gijs ... let op je woorden.,...
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

henriët schreef:
Gijs83 schreef:
Marnix schreef:
Dus jij kunt niemand bemoedigen.....
want ja, je weet het niet zeker....

gijs gijs ... let op je woorden.,...
Ik ben het absoluut met Gijs eens, hoor.

Een onbekeerd mens kan je niet bemoedigen met de toekomstige Godsontmoeting.
Integendeel. Hem moet je wijzen om te vlieden voor de toekomende toorn.

Anders zal voor hen gelden, dat ze alsdan zullen roepen tot de bergen: "Valt op ons, en verbergt ons van het aangezicht Desgenen, Die op den troon zit, en van den toorn des Lams. Want de grote dag Zijns toorns is gekomen, en wie kan bestaan?"

Of geloven we daar niet meer in?
Dan is het algemene verzoeningsdenken wel zeer ver doorgedrongen.
henriët

Bericht door henriët »

tuurlijk tib,
ik begrijp het ook wel
maar altijd maar dat als als als............
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Jongere

Bericht door Jongere »

Tiberius schreef:Dan is het algemene verzoeningsdenken wel zeer ver doorgedrongen.
De alverzoening bedoel je denk ik. De algemene verzoening impliceert dit namelijk niet.
Maar verder ben ik het met je eens. Zondag een preek gehoord van McCheyne over één onderwerp: de hel. Zulke punten zou tegenwoordig een dominee niet zo snel meer kiezen. Maar soms is het helemaal niet verkeerd.
Gijs83

Bericht door Gijs83 »

Tiberius schreef: Ik ben het absoluut met Gijs eens, hoor.

Anders zal voor hen gelden, dat ze alsdan zullen roepen tot de bergen: "Valt op ons, en verbergt ons van het aangezicht Desgenen, Die op den troon zit, en van den toorn des Lams. Want de grote dag Zijns toorns is gekomen, en wie kan bestaan?"

Dank je Tib! Ik denk soms wel eens: verschillende mensen hier hebben hun mond altijd vol met bemoedigingen. Ik durf dat echt niet zomaar uit te spreken! Je hoort in veel kerken en bladen ook spreken in de 'wij'-vorm. Dan wordt er vanuit gegaan dat wij allemaal goede toekomst tegemoet gaan. Ik snap, eerlijk gezegd, ook niet hoe die mensen dat durven te zeggen. Is hun geweten dan zover in slaap gesusd? Iedereen wil wel graag van vrede horen, maar we moeten onze ogen toch niet voor de realiteit sluiten? Dan denken we heel wat te hebben, maar in feite hebben we dan maar een arm geloof. Heel triest!
Ariene

Bericht door Ariene »

Gijs83 schreef:
Tiberius schreef: Ik ben het absoluut met Gijs eens, hoor.

Dank je Tib! Ik denk soms wel eens: verschillende mensen hier hebben hun mond altijd vol met bemoedigingen. Ik durf dat echt niet zomaar uit te spreken! Je hoort in veel kerken en bladen ook spreken in de 'wij'-vorm. Dan wordt er vanuit gegaan dat wij allemaal goede toekomst tegemoet gaan. Ik snap, eerlijk gezegd, ook niet hoe die mensen dat durven te zeggen. Is hun geweten dan zover in slaap gesusd? Iedereen wil wel graag van vrede horen, maar we moeten onze ogen toch niet voor de realiteit sluiten? Dan denken we heel wat te hebben, maar in feite hebben we dan maar een arm geloof. Heel triest!
Kunnen we diegene niet beter wijzen op het Verzoeningswerk van Christus? Waardoor er een weg voor ons gemaakt is naar God toe?
We moeten niet God gaan zoeken uit angst voor de hel, maar uit dankbaarheid voor Zijn trouw
Is het gebed uw stuurwiel of uw reservewiel?
JolandaOudshoorn

Het gaat mij er niet om dat we het niet over de hel mogen hebben. Maar er zomaar vanuit gaan dat alle medeforummers onbekeerd zijn, gaat tever. Zeker als iemand het verlangen uitspreekt om bij Jezus te zijn.
En dat heeft mi niets met alverzoening te maken!
Josephus

Bericht door Josephus »

Ariene schreef:Kunnen we diegene niet beter wijzen op het Verzoeningswerk van Christus? Waardoor er een weg voor ons gemaakt is naar God toe?
We moeten niet God gaan zoeken uit angst voor de hel, maar uit dankbaarheid voor Zijn trouw
Precies! En misschien kun je een onbekeerde (nog) niet bemoedigen met het feit dat God ooit eens al onze ellende van ons af zal nemen, maar je kunt hem er wel mee 'warm maken'. Zo creëer je een verlangen, met eenzijdige hel-en-verdoemenis preken creëer je alleen maar angst.
Ik wantrouw iedereen die een theologie heeft. Ware theologie ademt en loopt. (Willem Barnard)
Ariene

Bericht door Ariene »

JolandaOudshoorn schreef:Het gaat mij er niet om dat we het niet over de hel mogen hebben. Maar er zomaar vanuit gaan dat alle medeforummers onbekeerd zijn, gaat tever. Zeker als iemand het verlangen uitspreekt om bij Jezus te zijn.
Klopt, ik reageerde ook niet zozeer op jouw.

Daarnaast staat er in Gods woord dat er bij de engelen blijdschap zal zijn in de hemel over één zondaar die zich bekeerd.
Wat een contrast met veel kerkmensen, voor hen lijk je juist voor eeuwig verloren...
JolandaOudshoorn

Ariene schreef:
JolandaOudshoorn schreef:Het gaat mij er niet om dat we het niet over de hel mogen hebben. Maar er zomaar vanuit gaan dat alle medeforummers onbekeerd zijn, gaat tever. Zeker als iemand het verlangen uitspreekt om bij Jezus te zijn.

Daarnaast staat er in Gods woord dat er bij de engelen blijdschap zal zijn in de hemel over één zondaar die zich bekeerd.
Wat een contrast met veel kerkmensen, voor hen lijk je juist voor eeuwig verloren...
Ik begreep wel dat je niet op mij reageerde (welkom terug overigens!)
Soms denk ik wel eens (lettend op de gelijkenis van de zaaier) gaan we er vanuit dat er meer mensen in de eigen gemeente verloren gaan dan behouden worden, terwijl in de natuur het tegendeel waar is. (gelukkig ontkiemt het meeste zaad en draagt het vrucht!)
Gijs83

Bericht door Gijs83 »

JolandaOudshoorn schreef:
Ariene schreef:

Soms denk ik wel eens (lettend op de gelijkenis van de zaaier) gaan we er vanuit dat er meer mensen in de eigen gemeente verloren gaan dan behouden worden, terwijl in de natuur het tegendeel waar is. (gelukkig ontkiemt het meeste zaad en draagt het vrucht!)
Dat in de natuur het tegendeel waar: als je het letterlijk neemt is dat natuurlijk zo, maar in het geestelijke helaas niet. Dat is toch het alwijze van God dat Hij vele geroepen heeft, maar slechts weinigen uitverkoren. Toch moeten we met persoonlijk oordelen zeer voorzichtig zijn, maar het algemeen kun je er toch wel wat van zeggen, denk ik.
Ariene

Bericht door Ariene »

Dat in de natuur het tegendeel waar: als je het letterlijk neemt is dat natuurlijk zo, maar in het geestelijke helaas niet. Dat is toch het alwijze van God dat Hij vele geroepen heeft, maar slechts weinigen uitverkoren. Toch moeten we met persoonlijk oordelen zeer voorzichtig zijn, maar het algemeen kun je er toch wel wat van zeggen, denk ik.
Wat heerlijk toch dat deze tekst in de Bijbel staat!
Hij is zo prachtig, maar wordt iedere keer misbruikt.

God heeft vele geroepen!
Zit u daar ook bij? vast wel, want er staat velen! Luister dan naar Zijn roepstem.
Want.. er zal een schare zijn die niemand tellen kan! En..Hij die u roept is getrouw,Die het ook doen zal!
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Ariene schreef:Wat heerlijk toch dat deze tekst in de Bijbel staat!
Hij is zo prachtig, maar wordt iedere keer misbruikt.
Vind je dan dat Gijs83 die tekst misbruikt?
Zo ja, waar dan?
MarthaMartha

Bericht door MarthaMartha »

Gijs83 schreef:Dat in de natuur het tegendeel waar: als je het letterlijk neemt is dat natuurlijk zo, maar in het geestelijke helaas niet. Dat is toch het alwijze van God dat Hij vele geroepen heeft, maar slechts weinigen uitverkoren. Toch moeten we met persoonlijk oordelen zeer voorzichtig zijn, maar het algemeen kun je er toch wel wat van zeggen, denk ik.
Dit klopt wel Gijs, alleen ten opzichte van de wereld zullen het er weinigen zijn, maar toch zal er straks een schare zijn die niemand tellen kan. Iemand die de Heere Jezus niet kent en liefheeft kunnen we inderdaad niet troosten met het feit dat God alle tranen van de ogen zal afwissen. Maar daar waar iemand getuigd van het verlangen om bij de Heere te zijn daar moeten wij, zoals onze belijdenisgeschriften dat ook aangeven, het beste van zo iemand denken en hopen. Het is even erg om het werk van God verdacht te maken als dat we iets ten onrechte voor werk van God aanzien, nog erger denk ik zelfs!
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Plaats reactie