Curatorium Gereformeerde Gemeenten in Nederland

petite

Re: Curatorium Gereformeerde Gemeenten in Nederland

Bericht door petite »

-
Laatst gewijzigd door petite op 18 aug 2008, 22:11, 2 keer totaal gewijzigd.
Wilma van den Berg

Bericht door Wilma van den Berg »

Theodorus schreef:Er is helaas niemand toegelaten tot de studie.
Zouden er werkelijk geen door God gezonden mensen zijn binnen de GGiN die de opleiding tot predikant kunnen gaan volgen?!
Laten we het alles voor de Heere neerleggen....
Ons geloof wankelt weleens maar Gods trouw nooit!
henriët

Bericht door henriët »

Theodorus schreef:Er is helaas niemand toegelaten tot de studie.
hoe kan dat toch, ( niet negatief bedoeld)
ik word er gewoon verdrietig van...
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

Genade door recht schreef:Als er studenten worden aangenomen, zullen deze voor het eerst in jaren niet worden opgeleid door de huidige docenten, ds. Mallan en dhr. Scholten. Beiden leggen hun docentschap neer in verband met zwakte.
Voor dit probleem hoeft men dus geen acute oplossing te zoeken.
~~Soli Deo Gloria~~
Genade door recht

Bericht door Genade door recht »

Dat weet ik nog zo net niet. Er zijn 2 studenten. Stud. Weststrate zou beroepbaar gesteld worden, maar dat gaat in ieder geval het eerste halfjaar niet door. De speculaties over Terneuzen en Alblasserdam zijn dus voorlopig even van de baan.
pietjebel

Bericht door pietjebel »

Genade door recht schreef: Stud. Weststrate zou beroepbaar gesteld worden, maar dat gaat in ieder geval het eerste halfjaar niet door. De speculaties over Terneuzen en Alblasserdam zijn dus voorlopig even van de baan.
Maar dit roept wel weer andere speculaties op. Waarom wordt hij 'in ieder geval het eerste halfjaar' niet beroepbaar gesteld?
Verklaar je eens nader, Genade door recht, voordat iedereen van alles gaat roepen.
(En laten mensen die niets weten zich svp van speculaties onthouden.) :fouet
HHKtE

Bericht door HHKtE »

Genade door recht schreef:Dat weet ik nog zo net niet. Er zijn 2 studenten. Stud. Weststrate zou beroepbaar gesteld worden, maar dat gaat in ieder geval het eerste halfjaar niet door. De speculaties over Terneuzen en Alblasserdam zijn dus voorlopig even van de baan.
ik hoop toch echt niet dat dit op Kand J C van der Kuyl gaat lijken
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

Refdag.nl schreef:Ds. Mallan treedt terug als docent opleiding GGiN
30-05-2008 10:38 | Kerkredactie

BARNEVELD - Ds. F. Mallan heeft zich om gezondheidsredenen teruggetrokken als docent aan de Theologische School van de Gereformeerde Gemeenten in Nederland (GGiN).

Dat maakte de scriba van het curatorium, ds. A. van Voorden, vrijdagmorgen bekend.

Het curatorium, dat donderdag en woensdag in Barneveld vergaderde, heeft niemand tot de studie aan de Theologische School toegelaten. Student M. Krijgsman te Leerdam, die vorig jaar werd toegelaten tot de studie, heeft toestemming gekregen om na de particuliere synode, die op 11 juni gehouden zal worden, een stichtelijk woord te spreken in de gemeenten. De beroepbaarstelling van de tweedejaars student J. A. Weststrate te Barneveld is een halfjaar uitgesteld, „om hem meer gelegenheid te geven tot het voorgaan in de gemeenten.” Daarom wordt het proponeren met een halfjaar verlengd.

Aan de particuliere synode wordt ds. J. Roos te Barneveld voorgedragen als docent van de tweejarige opleiding voor predikant. Ds. Mallan was hoofddocent sinds 1964. De andere docent aan de theologische opleiding is diaken L. M. P. Scholten uit Nieuwerkerk aan de IJssel.
Oude Paden

Bericht door Oude Paden »

Het zou goed zijn als het curatorium hier (op de synode bijv.) wel meer openheid aan gaat geven.

Het is nu nog te vroeg om erover te speculeren.
Misschien is het wel de wens van Dhr,. Westrate zelf.
Hopende dat alle leden van ons kerkverband verder rustig afwachten en geen voorbarige harde conclusies gaan trekken vooraf.
Genade door recht

Bericht door Genade door recht »

Mij wordt gevraagd me nader te verklaren, maar ik ben er natuurlijk ook niet bij geweest.
Wel is mij bekend dat diverse ouderlingen uit meerdere gemeenten (erg veel) moeite hebben met de man resp. inhoud spreken. Maar ik ga inderdaad niet speculeren. Wel vind ik de in het RD opgegeven reden wat aan de vage kant.
Het is in ieder geval niet de wens van student Weststrate zelf. Nog maar kort geleden gaf hij van de preekstoel min of meer aan (pin me niet vast op de exacte woorden) er naar uit te zien in het ambt bevestigd te willen worden o.i.d.
Wilma van den Berg

Bericht door Wilma van den Berg »

Genade door recht schreef:Mij wordt gevraagd me nader te verklaren, maar ik ben er natuurlijk ook niet bij geweest.
Wel is mij bekend dat diverse ouderlingen uit meerdere gemeenten (erg veel) moeite hebben met de man resp. inhoud spreken. Maar ik ga inderdaad niet speculeren. Wel vind ik de in het RD opgegeven reden wat aan de vage kant.
Het is in ieder geval niet de wens van student Weststrate zelf. Nog maar kort geleden gaf hij van de preekstoel min of meer aan (pin me niet vast op de exacte woorden) er naar uit te zien in het ambt bevestigd te willen worden o.i.d.

Zucht....
Moeilijk om in deze dan wijs met de zaak om te gaan en als buitenstander geen vooroordelen te hebben. Sterkte de Heere een ieder die Hij in Zijn dienst geroepen heeft; waar en in welk kerkverband dan ook!
Ons geloof wankelt weleens maar Gods trouw nooit!
Oude Paden

Bericht door Oude Paden »

Genade door recht schreef:Mij wordt gevraagd me nader te verklaren, maar ik ben er natuurlijk ook niet bij geweest.
Ik wil toch nog wel kwijt dat ik weer met grote vrees voor on kerkverband vervuld ben!
Laten we rustig blijven!
HHKtE

Bericht door HHKtE »

dit zal het wel zijn Dhr Weststrate preekt "te goed"in vergelijking met de predikanten (muv Ds J Roos)
hetzelfde gebeurde toch ook met Dhr Zwartbol van de OGGiN
die nu gelukkig wel Ds is geworden
Jo-Ann

Bericht door Jo-Ann »

:lock ?
pietjebel

Bericht door pietjebel »

Wel is mij bekend dat diverse ouderlingen uit meerdere gemeenten (erg veel) moeite hebben met de man resp. inhoud spreken.
Er is nu in ieder geval een officiele verklaring in de krant én toch wat nadere uitleg.
Het lijkt sterk op de situatie rond dhr. Van der Kuyl.
Ik wens dhr. Weststrate sterkte toe. Als GdR gelijk heeft, moet hij de komende tijd spitsroeden lopen.
GdR, weet je ook wat de inhoud van de kritiek is?
Gesloten