Examens

Mara

Re: EXAMENS

Bericht door Mara »

refo schreef:Ze konden de antwoorden zeker niet goed horen en hebben de niet verstaanbare woorden zelf ingevuld. En aangezien ze wel van de materie op de hoogte waren was dat natuurlijk goed.
Nee zo ging het niet. De examinatrice las een verhaal voor. Ik deed als enige (!) steno examen Engels (doet iemand dit nog ? ;) ) Dus zij las een aantal brieven e.d. voor, die ik in steno moest opschrijven.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
albion

Bericht door albion »

Mara schreef:
refo schreef:Ze konden de antwoorden zeker niet goed horen en hebben de niet verstaanbare woorden zelf ingevuld. En aangezien ze wel van de materie op de hoogte waren was dat natuurlijk goed.
Nee zo ging het niet. De examinatrice las een verhaal voor. Ik deed als enige (!) steno examen Engels (doet iemand dit nog ? ;) ) Dus zij las een aantal brieven e.d. voor, die ik in steno moest opschrijven.

Dat wordt shorthand genoemd. Mijn zus werkte bij de BPM in Nederland, en had shorthand gehaald in Zuid Afrika (ze zat daar op een Engelse afdeling). Toen er Engelsen over waren, hadden ze iemand nodig die steno Engels kon. Ze konden niemand vinden en toen heeft mijn zus maar gezegd dat ze dat ook kon (dat had ze nooit kenbaar gemaakt). (Ik praat nu over zeg maar 52 jaar geleden...
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Mara

Bericht door Mara »

albion schreef:
Mara schreef:

Dat wordt shorthand genoemd. Mijn zus werkte bij de BPM in Nederland, en had shorthand gehaald in Zuid Afrika (ze zat daar op een Engelse afdeling). Toen er Engelsen over waren, hadden ze iemand nodig die steno Engels kon. Ze konden niemand vinden en toen heeft mijn zus maar gezegd dat ze dat ook kon (dat had ze nooit kenbaar gemaakt). (Ik praat nu over zeg maar 52 jaar geleden...
Ik beheers het Nederlands en het Engelse "shorthand". Ik kan het nog steeds, al is mijn snelheid natuurlijk wel afgenomen. Dan zou ik het dagelijks weer even moeten beoefenen. Ik heb er altijd heel veel plezier van gehad. Ook buiten mijn werk :)
Hetzelfde met het typdiploma, ik kan er razendsnel door forummen. :slurp

Wie denkt nog met angst en beven terug aan bijv het rij-examen ? In 1 gehaald of moest het 8 keer gedaan worden ? :cry
Orchidee

Bericht door Orchidee »

Theorieexamen in 1 keer
Praktijkexamen 2e keer
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
albion

Bericht door albion »

Orchidee schreef:Theorieexamen in 1 keer
Praktijkexamen 2e keer

Prakijkexamen 1e keer
Theorie 2e keer.

Ik moest wel slagen voor mijn praktijk want ik ging vlak daarna naar Engeland. Maar een fouten die ik toen gemaakt heb.... ik weet nog niet waarom ik in 1x mijn examen haalde. Waarschijnlijk omdat ik zo 'gelaten' bleef. (hij vond zeker dat ik rustig bleef in panieksituaties).
Toen ik afreed was het zaterdagmorgen 8.00 uur (alle stoplichten waren nog niet in werking), bovendien goot het van de regen. Je zag de markeringen op de weg niet eens. Ik reed ergens
tussen Den Haag en Delft en moest met de weg mee. Ipv rechts van de vluchtheuvel kwam ik links van de vluchtheuvel uit. 'Wat doe je nu!' riep die man. Ik zei: 'u gaf aan welke richting ik uit moest, dus deed ik dat (de vluchtheuvel zag je nauwelijks). Ik moest achteruit parkeren en zat minstens een meter van de stoeprand vandaan. Nou, het kon me allemaal niets meer schelen, want ik dacht dat ik gezakt was. Kwamen we vlakbij het gebouw, gaf hij een diepe zucht. Ik dacht: misschien nog een kleine kans dat ik geslaagd ben. En ja hoor, ik was in een keer geslaagd. Jammer dat ik gezakt was voor mijn theorie, maar dat kon ik nog een keer doen vlak voor ik naar Engeland ging. En toen haalde ik het wel.
Mariavt

Bericht door Mariavt »

Orchidee schreef:Theorieexamen in 1 keer
Praktijkexamen 2e keer
Ik net andersom, ik was zo blij dat ik geslaagd was voor mijn praktijk , dat ik door de stress de theorie niet helemaal beheerste dus op 1 vraag ben ik gezakt. Maar de tweede keer was met vlag en wimpel,
Alleen wie door de duisternis van de nacht is gegaan, kan het licht van de morgen naar waarde schatten !

He will wipe away every tear from their eyes. Death shall be no more, neither shall be mourning nor crying nor pain anymore, for the former things have passed away. Revelation 21:4
Orchidee

Bericht door Orchidee »

Bizar soms hé...ik dacht de eerste keer praktijk...yes ik ga het halen!, maar hij vond me nog wat te onzeker...de 2e keer voelde ik me heel onzeker, en reed ik naar mijn idee ook heel onzeker, dus dacht: gezakt!, maar toen was ik geslaagd! :oO
Afijn 24 jaar later en 1 ongelukje verder, heb ik er nog steeds plezier van :super
In mijn tijd moest je trouwens eerst je theorie hebben, anders mocht je geen praktijk doen, en na een jaar verliep je theorie, dus als je dan je praktijk nog niet had, moest je weer voor je theorie...
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
vlinder

Bericht door vlinder »

@ helma, misschien kan je dochter het examen nog over doen:

Vwo-examen ongeldig verklaard
Uitgegeven: 17 mei 2011 12:42
Laatst gewijzigd: 17 mei 2011 13:17
DEN HAAG - Op zeven middelbare scholen is het eindexamen tehatex voor vwo-leerlingen ongeldig verklaard. Dat laat een woordvoerster van het Landelijk Aktie Komitee Scholieren (LAKS) dinsdag weten.

© ANP
Het examen vwo bevatte de verkeerde bijlage, namelijk die van het examen havo tehatex. Mogelijk moet het examen landelijk voor zowel vwo- als voor havo-leerlingen ongeldig worden verklaard.
Het examen tehatex staat voor havo-leerlingen op woensdag 25 mei op het programma.

Het centraal schriftelijk eindexamen voor vwo en havo begon maandag. Het vmbo moest dinsdag voor het eerst aan de bak
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Mara

Bericht door Mara »

Theorie-examen, de 2e keer geslaagd, mijn verkering was net uit, dus kennelijk was ik de eerste keer er niet helemaal bij :ouin
Praktijkexamen, 1e keer, alhoewel ik de autogordel was vergeten om te doen. Het was de eerste dag waarop dit verplicht was.
Je vergeet je gordel, zei de examinator, toen ik weg wilde rijden :sweat :sweat
Ik ben hem ook vergeten, zei hij toen, het is de eerste dag na mijn vakantie.
Ik heb gewoon gereden, alhoewel ik dacht dat dit een grote fout was, maar nee: je bent geslaagd hoor :yahoo
Het kostte toen 23 GULDEN per uur :jongle
helma

Bericht door helma »

vlinder schreef:@ helma, misschien kan je dochter het examen nog over doen:

Vwo-examen ongeldig verklaard
Uitgegeven: 17 mei 2011 12:42
Laatst gewijzigd: 17 mei 2011 13:17
DEN HAAG - Op zeven middelbare scholen is het eindexamen tehatex voor vwo-leerlingen ongeldig verklaard. Dat laat een woordvoerster van het Landelijk Aktie Komitee Scholieren (LAKS) dinsdag weten.

© ANP
Het examen vwo bevatte de verkeerde bijlage, namelijk die van het examen havo tehatex. Mogelijk moet het examen landelijk voor zowel vwo- als voor havo-leerlingen ongeldig worden verklaard.
Het examen tehatex staat voor havo-leerlingen op woensdag 25 mei op het programma.

Het centraal schriftelijk eindexamen voor vwo en havo begon maandag. Het vmbo moest dinsdag voor het eerst aan de bak
dat gaat toch alleen over handvaardigheid?

dat zou op zich ook wel mooi zijn; ik kreeg net een sms-je dat het vréselijk was en dat ze ook nog niet klaar was. Heeft ze in elk geval een herkansing.
vlinder

Bericht door vlinder »

Smssen tijdens het examen dat je nog niet klaar bent?
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
oesterschelpje

Bericht door oesterschelpje »

Zoonlief vertelde dat alle mobieltjes tijdens het examen ingeleverd moeten worden bij degene die de examens uitdeelt.
Pas nadat iedereen klaar is kunnen ze hun mobieltjes weer ophalen!
albion

Bericht door albion »

oesterschelpje schreef:Zoonlief vertelde dat alle mobieltjes tijdens het examen ingeleverd moeten worden bij degene die de examens uitdeelt.

Dat is bij ons gebruikelijk.
Orchidee

Bericht door Orchidee »

albion schreef:
oesterschelpje schreef:Zoonlief vertelde dat alle mobieltjes tijdens het examen ingeleverd moeten worden bij degene die de examens uitdeelt.

Dat is bij ons gebruikelijk.
Dan hebben ze er soms nog wel één :huhu
Orchidee

Bericht door Orchidee »

Plaats reactie