Wat bracht de post vandaag o.a.?

Gijs83

Re: Wat bracht de post vandaag o.a.?

Bericht door Gijs83 »

JolandaOudshoorn schreef:Vandaag zal het wel rustig zijn. Maandag komt er niet zo vaak post. (heel af en toe) Zal wel komen door de streek waarin wij wonen, vermijden van zondagsarbeid!
Klopt dat er 's-maandags niet zoveel post is. Dat komt omdat er in het weekend sowieso niet zoveel gepost wordt. Meeste bedrijven zijn gesloten. Dus bedrijfspost is er dan haast niet. Er kan wat bij zitten wat is blijven liggen zaterdag. De postbodes zijn bij ons zojuist begonnen met sorteren. Rond 14.00 uur is dat wel klaar, dan kan mijn maandagmiddagwijk ophalen. Die is qua huisnummers eens zo groot als op andere dagen. Maar met anderhalf tot twee uur ben ik er wel mee klaar.
helma

Bericht door helma »

Gijs83 schreef:
JolandaOudshoorn schreef:Vandaag zal het wel rustig zijn. Maandag komt er niet zo vaak post. (heel af en toe) Zal wel komen door de streek waarin wij wonen, vermijden van zondagsarbeid!
Klopt dat er 's-maandags niet zoveel post is. Dat komt omdat er in het weekend sowieso niet zoveel gepost wordt. Meeste bedrijven zijn gesloten. Dus bedrijfspost is er dan haast niet. Er kan wat bij zitten wat is blijven liggen zaterdag. De postbodes zijn bij ons zojuist begonnen met sorteren.

Gijs; als je zaterdags iets op de post doet wordt dat nou wel of niet op zondag verwerkt?
Gijs83

Bericht door Gijs83 »

helma schreef:
Gijs83 schreef:
Klopt dat er 's-maandags niet zoveel post is. Dat komt omdat er in het weekend sowieso niet zoveel gepost wordt. Meeste bedrijven zijn gesloten. Dus bedrijfspost is er dan haast niet. Er kan wat bij zitten wat is blijven liggen zaterdag. De postbodes zijn bij ons zojuist begonnen met sorteren.

Gijs; als je zaterdags iets op de post doet wordt dat nou wel of niet op zondag verwerkt?
Als je vrijdag na 17.00 of 19.00 uur iets post wordt de brievenbus idd op zondag geleegd en dus verwerkt.
Josephus

Bericht door Josephus »

Gijs83 schreef:Als je vrijdag na 17.00 of 19.00 uur iets post wordt de brievenbus idd op zondag geleegd en dus verwerkt.
Met de opmerking dat in principe de maandagpostbode de eerste is die jouw op zaterdag geposte brief in handen krijgt. De rest gaat machinaal.
Ik wantrouw iedereen die een theologie heeft. Ware theologie ademt en loopt. (Willem Barnard)
henriët

Bericht door henriët »

Josephus schreef:
Gijs83 schreef:Als je vrijdag na 17.00 of 19.00 uur iets post wordt de brievenbus idd op zondag geleegd en dus verwerkt.
Met de opmerking dat in principe de maandagpostbode de eerste is die jouw op zaterdag geposte brief in handen krijgt. De rest gaat machinaal.
met andere woorden, ik hoef me niet schuldig te voelen als ik op vr/ za iets op de post doe?
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Josephus

Bericht door Josephus »

henriët schreef:
Josephus schreef:
met andere woorden, ik hoef me niet schuldig te voelen als ik op vr/ za iets op de post doe?
Dat zou ik zeker niet willen zeggen. Mijn geweten kan nooit de norm zijn voor het jouwe. Ik heb er in ieder geval weinig moeite mee. Voor de brandstof die ik door de weeks in mijn auto gooi, werkt de olieraffinaderij ook op zondag. Iedereen moet hierin maar zijn eigen afwegingen maken, als men dan ook maar eerlijk zegt dat het een persoonlijke gewetenskwestie is. En een beetje nuchtere kijk op dit soort zaken kan ook geen kwaad.
Ik wantrouw iedereen die een theologie heeft. Ware theologie ademt en loopt. (Willem Barnard)
Gijs83

Bericht door Gijs83 »

henriët schreef:
Josephus schreef:
Maar die machines worden wel opgestart door medewerkers van TNT Post. Of het dan inmiddels al maandagnacht is weet ik niet.
Lassie

Bericht door Lassie »

alleen folders.
Wilma van den Berg

Bericht door Wilma van den Berg »

Niets van de postbode tot nu toe. Wel het RD, door een bezorger gebracht...
Ons geloof wankelt weleens maar Gods trouw nooit!
MarthaMartha

Bericht door MarthaMartha »

niks
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Rens

Bericht door Rens »

MarthaMartha schreef:niks
niks, want op maandag komt hier geen post...........
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
vlinder

Bericht door vlinder »

Gijs83 schreef:
henriët schreef:
Maar die machines worden wel opgestart door medewerkers van TNT Post. Of het dan inmiddels al maandagnacht is weet ik niet.
Mijn vader is ook (al 30 jaar) postbode, en die zei altijd: we kunnen niet tegenhouden dat er postbodes op zondag werken, maar laten we dan wel zorgen dat hij dan niet voor jou hoeft te werken. Ik zal zelf nooit op vrijdag iets na 17.00 uur in de brievenbus doen....Dan maar een dagje later!
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
henriët

Bericht door henriët »

Josephus schreef:
henriët schreef:
Josephus schreef:
Dat zou ik zeker niet willen zeggen. Mijn geweten kan nooit de norm zijn voor het jouwe. Ik heb er in ieder geval weinig moeite mee. Voor de brandstof die ik door de weeks in mijn auto gooi, werkt de olieraffinaderij ook op zondag. Iedereen moet hierin maar zijn eigen afwegingen maken, als men dan ook maar eerlijk zegt dat het een persoonlijke gewetenskwestie is. En een beetje nuchtere kijk op dit soort zaken kan ook geen kwaad.
idd, wat dat betreft is een stukje nuchterheid hier wel goed ja.
anderzijds begrijp ik ook de stelling van de vader van vlinder wel.
ik denk dat het waar is dat het een persoonlijke gewetenskwestie is....
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

ff kijken
-eci boekenweek special
-nha folder
-folder voor een goudklok
-post van Viking (2x)
-blad de hervormde vrouw
-blad onze Hervormde zondagschool
-bankafschriften
-brief RDW
-verhuisbericht
-1 pakketje met 3 mailootjes
-1 pakketje met paddington setje
Laatst gewijzigd door JolandaOudshoorn op 11 mar 2008, 18:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Rens

Bericht door Rens »

weinig schokkends....geen rekeningen oid, wel een stapel folders...heb ik weer wat door te spitten naar iets speciaals.
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Gesloten