Gezocht: Nieuw logo voor Refoforum

Anselmus

Re: Gezocht: Nieuw logo voor Refoforum

Bericht door Anselmus »

Job schreef: 22 nov 2024, 16:12
ejvl schreef: 22 nov 2024, 13:41
Tiberius schreef: 22 nov 2024, 12:48 Waarom moet er een dorpskerk in het logo?
Zoiets kan ook wellicht?
Afbeelding
https://ejvl.nl/logo6.png

Of als je kernwoorden hebt wil ik dat wel in AI (betaalde versie) gooien. :)
Die horizontale balkjes/streepjes onderin mogen wat mij betreft wel terugkomen, alleen dan drie. Verwijzend naar de 3FvE. Hoeven we er nooit meer over te discussieren of die hier nu wel of niet onderschreven worden. Verder zou ik het logo van gergeminfo er graag in verwerkt zien worden. Dat kerkverband is tenslotte hofleverancier: heel veel ex-leden van dat verband, veel leden en vooral veel gespreksstof.
HHK'ers hebben officieel 4FvE. Ook zo wat om er één te schrappen.
Fides Quaerens Intellectum
newton

Bericht door newton »

Mijn eerste opdracht aan openai: 'generate a logo for a christian discussion forum', met als reactie:
I can help guide you through the design process for a logo for a Christian discussion forum! While I can’t create the actual visual design here, I can provide ideas for elements you might want to include. Here’s a concept breakdown:

Key Themes to Reflect:
Faith: The core of the forum’s identity should be Christian faith, with elements like a cross, Bible, dove, or light.
Community: Since it's a discussion forum, consider symbols that represent communication and community, like speech bubbles or interconnected people.
Growth/Unity: As it’s a place for discussion, themes of growth, learning, and unity can be emphasized through imagery like a tree, vine, or hands coming together.
Color Palette:
Soft, warm colors like blues, purples, and gold are commonly associated with peace, trust, and divinity.
Earth tones such as greens or browns might symbolize growth and connection.
White: Represents purity, truth, and light, often used in Christian symbolism.
Design Concept 1: Cross and Speech Bubbles
Main Symbol: A simple, modern cross, perhaps stylized to appear like it’s made of two speech bubbles—one on top of the other, representing the exchange of ideas in a faith-based community.
Text: A clean, sans-serif font with the forum’s name below or around the cross, emphasizing clarity and ease of discussion.
Colors: A combination of deep blue for the cross and light gold for the speech bubbles, giving the logo a sense of sacredness while still being approachable.
Design Concept 2: Bible and Hands in Unity
Main Symbol: Open Bible with two hands coming together over it, symbolizing both faith and dialogue. The pages of the Bible could be subtly forming speech lines, hinting at communication and conversation.
Text: Elegant serif font for the name of the forum, exuding tradition and reverence.
Colors: Soft brown or green for the Bible and hands, and a touch of gold for the forum name to make it stand out.
Design Concept 3: Light/Dove and Circle
Main Symbol: A dove, which is a common Christian symbol for peace and the Holy Spirit, flying upwards from within a circle. The circle represents unity and the forum as an inclusive space for discussion.
Text: The forum’s name could arc along the bottom of the circle, offering a cohesive, unified look.
Colors: Light blues and whites, with the dove in a contrasting color like soft gray or silver, to evoke peace and openness.
Design Concept 4: Tree with Speech Bubbles
Main Symbol: A tree, symbolizing growth, with branches that are subtly shaped like speech bubbles, indicating both faith and conversation.
Text: A modern sans-serif font that’s clean but welcoming.
Colors: Earthy green tones for the tree, with a light, soft blue or gold for the text.
Final Touches:
Simplicity: Make sure the design is not too cluttered; simple lines and shapes work best for logos.
Scalability: Ensure the logo is recognizable even at smaller sizes, so avoid overly intricate details.
Versatility: The logo should look good in both color and black-and-white formats.
Once you settle on a concept you like, a graphic designer or logo maker tool can help bring it to life visually. Would you like help refining any specific concept, or do you need suggestions on where to find tools to create it?
Design concept 1 vervolgens als instructies aan deepai gegeven met dit als resultaat:
Afbeelding
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Die vind ik de mooiste van alle tot nu toe. Sober en toch duidelijk.
Misschien het oranje iets feller en het blauw iets lichter, maar verder: :super
HersteldHervormd

Bericht door HersteldHervormd »

ejvl schreef: 22 nov 2024, 13:41
Tiberius schreef: 22 nov 2024, 12:48 Waarom moet er een dorpskerk in het logo?
Zoiets kan ook wellicht?
Afbeelding
https://ejvl.nl/logo6.png

Of als je kernwoorden hebt wil ik dat wel in AI (betaalde versie) gooien. :)
Ik vind deze niet zo heel professioneel. Het doet me een beetje denken aan een amateur Paint project.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
refo

Bericht door refo »

Ik zou de oude banner zo laten. Hooguit in plaats van oranje een minder schreeuwerige kleur.
newton

Bericht door newton »

Tiberius schreef:Die vind ik de mooiste van alle tot nu toe. Sober en toch duidelijk.
Misschien het oranje iets feller en het blauw iets lichter, maar verder: :super
Als mijn instructies goed opgevolgd zijn is wat jij beschrijft als oranje eigenlijk goud. Is oranje een kleur die we graag terugzien?
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

Helaas, ook deze kan ik (in twee verschillende browsers) niet zien.
newton

Bericht door newton »

Afbeelding
Zita schreef: 23 nov 2024, 14:55 Helaas, ook deze kan ik (in twee verschillende browsers) niet zien.
Hij lijkt alweer weg. Uiteindelijk was het een kruis, met een spraakwolkje. Na een paar keer opnieuwe genereren komt er iets uit wat leek op de eerste versie, maar eerst zat het spraakwolkje volgens mij linksboven.
refoforum-logo.jpg
refoforum-logo.jpg (44.8 KiB) 1199 keer bekeken
KDD

Bericht door KDD »

Voor mij hoeft er geen kruis op. Gewoon doen zoals bijv. :

https://www.puritanboard.com
Mannetje

Bericht door Mannetje »

ejvl schreef: 23 nov 2024, 15:17
parsifal schreef: 22 nov 2024, 15:21 Ik zat zelf te denken aan Calvijn met een machinegeweer om aan te geven dat we soms best reformatorisch en ook fel strijdvaardig kunnen zijn.
Zoiets

https://ejvl.nl/refo1.jpg
Mag deze weg? Ik vind het vervelend om mensen op de Bijbel te zien springen.
- Niet meer zo actief -
Terri

Bericht door Terri »

Mannetje schreef: 23 nov 2024, 15:59
ejvl schreef: 23 nov 2024, 15:17
parsifal schreef: 22 nov 2024, 15:21 Ik zat zelf te denken aan Calvijn met een machinegeweer om aan te geven dat we soms best reformatorisch en ook fel strijdvaardig kunnen zijn.
Zoiets

https://ejvl.nl/refo1.jpg
Mag deze weg? Ik vind het vervelend om mensen op de Bijbel te zien springen.
Oh dat had ik nog niet zo gezien, dacht gewoon een boek. Snap ik wel van je.
Maar verder vind ik m steengoed!
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

KDD schreef: 23 nov 2024, 15:44 Voor mij hoeft er geen kruis op. Gewoon doen zoals bijv. :

Daar zie je toch een soort kathedraal in het logo? En ook nog vier kerkvaders/puriteinen (die ik niet zozeer herken als concrete personen, maar dat ligt aan mijn kerkhistorische ontwikkeling) wat lager op de homepage? Die vind ik eerlijk gezegd wat rommelig.
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

newton schreef: 23 nov 2024, 15:23 Afbeelding
Zita schreef: 23 nov 2024, 14:55 Helaas, ook deze kan ik (in twee verschillende browsers) niet zien.
Hij lijkt alweer weg. Uiteindelijk was het een kruis, met een spraakwolkje. Na een paar keer opnieuwe genereren komt er iets uit wat leek op de eerste versie, maar eerst zat het spraakwolkje volgens mij linksboven.refoforum-logo.jpg
Ik vind m heel gaaf!
Ad Anker
Moderator

Bericht door Ad Anker »

Zita schreef: 23 nov 2024, 16:10
newton schreef: 23 nov 2024, 15:23 Afbeelding
Hij lijkt alweer weg. Uiteindelijk was het een kruis, met een spraakwolkje. Na een paar keer opnieuwe genereren komt er iets uit wat leek op de eerste versie, maar eerst zat het spraakwolkje volgens mij linksboven.refoforum-logo.jpg
Ik vind m heel gaaf!
Ik ook! Blauw vind ik ook mooi, i.p.v. oranje.
KDD

Bericht door KDD »

Zita schreef: 23 nov 2024, 16:10
KDD schreef: 23 nov 2024, 15:44 Voor mij hoeft er geen kruis op. Gewoon doen zoals bijv. :

Daar zie je toch een soort kathedraal in het logo? En ook nog vier kerkvaders/puriteinen (die ik niet zozeer herken als concrete personen, maar dat ligt aan mijn kerkhistorische ontwikkeling) wat lager op de homepage? Die vind ik eerlijk gezegd wat rommelig.
Ik bedoel dat je ook zoiets kan doen. Het lijkt wel bij sommigen dat er persé een kruis en/of een open bijbel op de logo moet wezen. Ik ben niet een voorstander van een oppervlakkig gebruik van die symbols.
Gesloten