Oude Paden schreef:Weet je Ander. Juist dit soort passages zijn zo sterk samengevat en daardoor onduidelijk.Het is een definitie. Uitleg is hierbij nodig. Wat bedoeld Ds. Kersten hier nu echt mee. Als je dat wilt weten dan leze men zijn veelvuldige preken!
Weet je waar ik denk dat op dit moment het grootste onderscheid in prediking ligt tussen de GG en GGiN. In Zondag 5.
Rechtvaardig verloren gaan! Dat te erkennen! Gods rechtvaardigheid goedkeuren, niet gelijk met de Middelaar aankomen, maar eerst: God wil dat aan Zijn gerechtigheid genoeg geschiede.
Weet je Oude Paden, de uitdrukkingen van ds. Kersten zijn helemaal niet onduidelijk. Wij maken ze onduidelijk met ons flankengedoe.
Daarnaast, de prediking zoals verwoord in Zondag 5 hoor ik wel degelijk zondag aan zondag in de GG. Echt waar! En ja, mijn zondag 5 komt wel, om jouw woorden te gebruiken, met een Middelaar aan. Gelukkig maar. Maar wel door een weg van recht, dat ben ik helemaal met je eens!
Overigens, ik geloof dat ik je wel aanvoel en een eind met je mee kan komen maar je beeld op de GG kan wel iets genuanceerder. Het is te leren. Ik heb het ook geleerd en ik ben echt niet remonstrants geworden of zo geloof ik.